Druty/szydelko poczatkujaca - prosba...

1. Data: 2006-03-21 22:40:38

Temat: Druty/szydelko poczatkujaca - prosba...
Od: "ata" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przysluchuje/przyczytuje sie tej grupie od pewnego czasu, ale nie udzielalam
sie jeszcze, wiec witam:)

W dziedzinie robotek recznych jestem poczatkujaca, co do drutow to mam za
soba 2 szaliczki i czapeczke zrobiona metoda prob i bledow(wiec efekt taki
sobie), no ale zima sie powoli konczy (taka mam nadzieje) a ja szukam
pomyslu na cos prostego ale i ciekawego - moze jakas bluzeczka? Wiec
przydalby mi sie jakis opis wykonania taki jasny lopatologiczny - gdzie
trzeba ujac i jak zeby nadac temu jakis ksztalt. Scieg moze byc najprostszy
z mozliwych, zawsze moge potem chyba na tym wyszyc jakis wzorek?

Co do szydelka - wiem chyba jak sie robi lancuszek, polslupek, slupek... Ale
co z tym zrobic? Na drutach zawsze mozna zrobic szalik chocby po to by
pocwiczyc, a jaki bedzie odpowiednik na szydelko? Cos prostego co potem
mozna podziwiac i motywowac do dalszej pracy:)

2. Data: 2006-03-21 22:54:25

Temat: Re: Druty/szydelko poczatkujaca - prosba...
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pocwiczyc, a jaki bedzie odpowiednik na szydelko? Cos prostego co potem
> mozna podziwiac i motywowac do dalszej pracy:)

Filetowa siatka (słupek, oczko łańcuszka, słupek), zrobić prostokąt, ale co
parę rzędów zmieniać kolor - przy czym pasy w różnych kolorach, np.
żółty-niebieki-czerwony i potem znów tak samo. Potem przez oczka siatki
przeciąga się nitki (igłą), w tych samych kolorach, też pasami - powstaje
coś takiego jak tartan. Może posłużyć jako narzutka na fotel albo serwetka:)

Basia.

3. Data: 2006-03-22 06:08:34

Od: Pat <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 21 Mar 2006 23:40:38 +0100, "ata"
<j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>pocwiczyc, a jaki bedzie odpowiednik na szydelko? Cos prostego co potem
>mozna podziwiac i motywowac do dalszej pracy:)

A może coś z albumu Lady Crochet?:
http://photobucket.com/albums/b304/LadyCrochet/RR/Wz
ory%20i%20schematy/

Sprawdziłam, że serwetki wielkanocne i koronki i bordiury są dość
łatwe do wykonania, a mnie osobiście do szydełkowania zmotywowała
właśnie pierwsza własnoręcznie wykonana serwetka - koślawa była i nie
do konca zgodna z opisem, ale byłam z niej niesamowicie dumna:)

pzdr.

Pat
=====
"Szanuj polską kobietę, która zapładnia ducha i daje nowe życie" - 10 przykazań PPN

4. Data: 2006-03-22 17:16:49

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pat napisał(a):

> A może coś z albumu Lady Crochet?:
> http://photobucket.com/albums/b304/LadyCrochet/RR/Wz
ory%20i%20schematy/

Weszłam i... wymiękłam. Jest tam przepiękna biła bluzeczka, ale akurat
wzór do niej jest malutki i słabo widoczny :(:(
http://skocz.pl/bluzeczkabiala
Wzór jest tu - http://skocz.pl/bluzeczka
Jeżeli któraś z Was ma lepszej jakości ten wzór to pięknie się uśmiecham
i będę wdzięczna bardzo :)

--
Pozdrówki,
Aneczka

5. Data: 2006-03-22 18:04:54

Od: "baska" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej
Ja jak uczę koleżanki, to zawsze daję im do zrobienia gazetkę z serwetkami,
wybieramy tę która jest oznaczona jako łatwa. I tak koleżanki się szkolą ;).
Pozdrawiam Baska

6. Data: 2006-03-23 08:01:58

Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wzór jest tu - http://skocz.pl/bluzeczka
> Jeżeli któraś z Was ma lepszej jakości ten wzór to pięknie się uśmiecham

To mój album, wzór wysyłam na priva

--
Aga z Tychów
album