Drzewa i ich wysokość

1. Data: 2000-09-05 20:38:04

Temat: Drzewa i ich wysokość
Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zmierzyć wysokość dużego drzewa nie wchodząc na niego?
podr. Jerzy

2. Data: 2000-09-05 23:07:12

Temat: Re: Drzewa i ich wysokość
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zmierzyć wysokość dużego drzewa nie wchodząc na niego?

Jeśli nie ma obok niego "odnośników" (np.chałupy o znanej mn.w. wysokości),
to:
A. stawiamy pod drzewem osobnika o znanym nam wzroście (np. Michael Jordan -
196cm, w butach z "pompką"=200 cm).
B. odchodzimy od drzewa tak daleko, aby widzieć dobrze całość
C. wyciągamy rękę przed siebie
D. ustawiamy dłoń na linii wzroku
E. unosimy kciuk.
F. cofamy się lub zbliżamy na taką odległość, aby kciuk robił wrażenie, że
odpowiada wzrostowi Jordana (zamiast kciuka może być coś innego co mamy
zwykle przy sobie np. "piersiówka", dobrze jeśli opróżniona, będzie lżejsza)
G. "odkładamy" w powietrzu "kciuki", jeden za drugim, aż do wierzchołka
drzewa.
H. wynik pomiaru zapisujemy w notatniku.
I. chowamy notatnik do kieszeni.
J. zabieramy Jordana spod drzewa (możliwe wyładowania atm.)
K. razem wsiadamy do samochodu.
L. wkładamy pasujący kluczyk do stacyjki samochodu.
M. uruchamiamy silnik, przekręcając kluczyk w stacyjce (nie działa w
przypadku diesla).
N. odjazd.
O. zatrzymujemy się pod domem.
P. wysiadamy z samochodu z Jordanem.
R. wchodzimy do domu.
S. całujemy żonę w policzek (Jordanowi nie dajemy całować swojej żony).
T. siadamy przy komputerze.
U. włączamy komputer.
W. Start/Programy/Akcesoria/Kalkulator
X. wyciągamy notatnik z kieszeni.
Y. mnożymy wynik (ilość "kciuków" x 200cm)= przybliżona wysokość drzewa.
Z. znamy już wysokość drzewa, można wypić piwo z Jordanem.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Wygraj bezprzewodowa klawiature i mysz! http://konkurs.rubikon.pl

3. Data: 2000-09-06 06:20:00

Temat: Odp: Drzewa i ich wysokość
Od: "Piotr D." <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli nie możesz wejść na sąsiednie drzewo lub nie masz przyjaciela geodety,
to w słoneczny dzień wbij palik w ziemie, zmierz jego wysokość, zmierz jego
cień oraz zmierz cień Twego drzewa (zrób to w jednym czasie). Upewnij się,
że powierzchnie gruntu przy paliku i przy drzewie są takie same tzn "tworzą
równoległe płaszczyzny".Wysokość drzewo = palik * cien_d / cien_p.
Dzien musi byc sloneczny, bo inaczej bedziesz miał zero w mianowniku.
Pozdrawiam Piotr .

Użytkownik Jerzy <j...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8p3lh9$brd$...@s...icm.edu.pl...

4. Data: 2000-09-06 06:48:05

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr D. <p...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8p4n1q$kss$...@s...man.poznan.pl...
> Jeśli nie możesz wejść na sąsiednie drzewo lub nie masz przyjaciela
geodety,
niestety, jest zbyt wiotkie a sąsiednie zbyt odległe i za niskie.
[...]
> Dzien musi byc sloneczny, bo inaczej bedziesz miał zero w mianowniku.
Bardzo dobra metoda, też o niej pomyślałem, ale ma jedną nie, dwie
zasadnicze wady:
1. konieczne jest słońce do dokonania pomiaru;
2. jest zbyt uciążliwa dla leniuchów [czyli dla mnie] albo dla tych co nie
mają odpowiednio długiej miarki.
Myślę, że metoda Piotra jest nieco lepsza ale o tym już w odpowiedzi do
niego.

Pozdrawiam Jerzy.

5. Data: 2000-09-06 07:04:21

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8p40nk$5sn$...@a...webcorp.com.pl...
> [...]
> E. unosimy kciuk.
> F. cofamy się lub zbliżamy na taką odległość, aby kciuk robił wrażenie, że
Przeczytałem raz, drugi i sadzę, że w tym miejscu już miałeś odpowiedź
Piotrze.
Zamiast kciuka należy użyć kija czy pręt ale o takiej długości aby uchwycony
w dłoń był tak długi, że sięga do oka [trójkąt równoboczny = ręka+kij]. Tym
samym po ustawieniu go w pozycji pionowej [kąt prosty] cofamy się lub
zbliżamy na taką odległość aby kij i drzewo pokryły się. Z tego miejsca
gdzie staniemy mierzymy odległość do drzewa i po sprawie.
Dzięki za inspirację!

> Z. znamy już wysokość drzewa, można wypić piwo z Jordanem.
i zapłacić takie honorarium, że głowa i bez nadużycia piwa rozboli! ;-)))))
Pozdrawiam Jerzy

6. Data: 2000-09-06 07:55:10

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Bardzo dobra metoda, też o niej pomyślałem, ale ma jednš nie, dwie
> zasadnicze wady:
> 1. konieczne jest słońce do dokonania pomiaru;
> 2. jest zbyt ucišżliwa dla leniuchów [czyli dla mnie] albo dla tych co nie
> majš odpowiednio długiej miarki.

Dla leniwych jest lepsza metoda. Trzeba przyjšć inny system miar składajšcy
sie z trzech wielkości: 1. małe, 2. srednie, 3. duże.
Spojrzeć leniwie, ocenić i wiedzieć! :-}}}}}}}}}}
Pozdrawiam
Janusz

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

7. Data: 2000-09-06 08:11:30

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> Dla leniwych jest lepsza metoda. Trzeba przyjšć inny system miar
składajšcy
> sie z trzech wielkości: 1. małe, 2. srednie, 3. duże.
ile m [cm] dla ciebie jest 1.; 2.; 3.? i co przyjąć za punkty odniesienia?

Pozdrawiam Jerzy

8. Data: 2000-09-06 08:26:42

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <j...@m...pl> wrote in message
> Jak zmierzyć wysokość dużego drzewa nie wchodząc na niego?
> podr. Jerzy

Żartujesz czy pytasz poważnie?
Jeśli poważnie to cieniem.
W słoneczny dzień bierzesz patyczek określonej wysokości.
Mierzysz cień patyczka i odkładasz go na cieniu drzewa.
I już.
Jeżeli chcesz to bardziej naukowo;
Od podstawy drzewa do punktu w którym widzisz całe drzewo odmierzasz odcinek
d.
Mierzysz następnie kąt alfa zawarty pomiędzy odcinkiem d i czubkiem drzewa.
Potem wyliczasz wysokość za pomocą wzoru tg alfa = h/d , h = d * tg
alfa
Z ziemi tego nie będziesz mierzył.
Dla wygody można odmierzyć na drzewie odcinek do wysokości wzroku i potem
dodać do całości.

Pozdro,--
Kronopio
ICQ 82543201

9. Data: 2000-09-06 13:18:21

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał(a):

> Użytkownik Janusz Czapski <j...@l...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@l...pl...
> składajšcy
> ile m [cm] dla ciebie jest 1.; 2.; 3.?

W centymetrach to okreslał nie będę, ale...:
1. mniejsze od znajomego kurdupla (przepraszam, jeśli uraziłem czyjeś poczucie)

2. w okolicach mojego wzrostu
3. Dużo większe ode mnie

> i co przyjšć za punkty odniesienia?

A wg własnego wdzicisię. :-))))) Wolność i swobodę mamy podobno. No nie?
Pozdrawiam :-}
Janusz

--
Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

10. Data: 2000-09-12 13:26:05

Od: "Ultor 44" <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> równoległe płaszczyzny".Wysokość drzewo = palik * cien_d / cien_p.
> Dzien musi byc sloneczny, bo inaczej bedziesz miał zero w mianowniku.
Zero będzie również w liczniku, a mnie uczyli, że 0/0 to symbol
nieoznaczony czyli nieoznaczona jest wysokość drzewa ;-)))))))))

pozdrawiam
----
Ultor44 - webDesigner i . . .
My Personal Page >>>> http://www.ultor44.prv.pl
http://www.alrucaba.prv.pl - serwis astronomiczny
http://www.djrobson.prv.pl - DJ Robson's World

Pomoc
rozsady bylin
Bylo: Rhododendron
Skąd się biorą te piekielne szkodniki w domu?
Re: MROWKI - FARAONKI