Drzewem w sasiada

31. Data: 2011-06-29 16:43:25

Temat: Re: Drzewem w sasiada
Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:iuferm$cta$1@inews.gazeta.pl...
> robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):
>
> Tylko nie tak!!! tłumacz pokonywanioe barier mentalnościowych. Nie po
> uczymy nas wszystkich poszanowania do metod prawnych by z boku
> forsować /podpowiadać "podlej drzewo czymś..." To ma działania takze
> niszczace w stosunku do nas samych: czytaj naszej mentalności erga
> omnes.!!
> i - na przyszłość.

Niestety takie "załatwienie" sprawy stosuje się gdy opór
urzędniczy jest nie do pokonania, ale to w obie strony zły sposób.

> Też mieszkam na terenie zalesionym, sosnowym z mała nutą brzozy. Też
> od czasu do czasu pada cos w wyniku wichury, burzy etc. A profilaktycznie
> nie ma urzednik prawa odmówić, jezeli jakiekolwiek drzewo(nasadzenie)
> zagraża budowli.

Wbrew powszechnemu poglądowi wśród urzędników
wydających stosowne zezwolenia, lub odmawiający wydania
takowego bywają ludzie o sporej wiedzy, którzy dokonując
oględzin drzewa i miejsca, w którym rośnie, posługują się solidną
wiedzą i sporym doświadczeniem. Umiejący posłużyć się nie
tylko odpowiednim wzorem matematycznym służącym
obliczeniu parametrów mających wpływ na zagrożenie bądź
jego brak, ale potrafiący posłużyć się shigometrem, rezystografem,
lub zwykłym świdrem Presslera. Oczywiście nie będzie to gołowąs
świeżutko po studiach na kierunku "ochrona środowiska".
Tą specjalistyczną wiedzę zdobywa się na kierunku "dendrologia"
i wieloletnim doświadczeniem oraz systematycznym pogłębianiem
wiedzy fachowej.
Jednak, jak wiadomo każdy kij ma dwa końce.
Tzw. gołowąs (bywa, że piastujący dane stanowisko z "nadania")
dla świętego spokoju w obawie o procedurę odwoławczą wyda
zgodę na wycinkę. Natomiast jeśli odmowę wycinki wyda
doświadczony i renomowany fachowiec to procedura odwoławcza
ma marne szanse powodzenia.

> Nawet jesli taki opornik urzędniczy sie znajdzie( każdy się raczej
> zastanowi najpierw bo wiadomo, co to znaczy przyczyna powstania katastrofy
> budowlanej/ uszkodzenia domu/zagrożenia dla ludzi etc...!)to na
> potencjalną
> odmowę - Decyzję służą normalne srodki zaskarżenia decyzji
> administracyjnej.

Owszem - do Samorządowej Komisji Odwoławczej
a jej składy bywają czasami wręcz egzotyczne.

> U mnie , w moich podłódzkich stronach przeważa raczej skłonność urzędników
> do lekkiego dawania w takich wypadkach decyzji zezwalajacej na wycinkę. Bo
> kto rozumny się podłoży pod nierozważną decyzją skutkującą potencjalnym
> zagrożeniem, w czasach nagłych niszczących sił przyrody.

I tu jest "pies pogrzebany". Nie decyduje wiedza
(zwłaszcza gdy tej prawdziwej brak) lecz obawa o stołek.

> A co do odpowiedzialnosci sąsiada, z placu którego upadlo drzewo:
> Jezeli to drzewo upadło wskutek działania siły "wyższej" a nie
> działania
> samego sąsiada(!!) to ten ostatni nie odpowiada za powstałe stad szkody. Z
> roszczeniem idziemy do ubezpieczyciela ubezpieczajacego
> narazony/uszkodzony
> obiekt.
> Tu nie ma zasady ryzyka, winy czy domniemania winy w nadzorze...

Nie zawsze ubezpieczyciel jest w "ciemię" bity. Tam też bywają fachowcy.

Pozdrawiam pogodnie
skryba

32. Data: 2011-06-29 16:48:08

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Marex napisał:

.. niestety to nie my jesteśmy dla prawa, tylko prawo dla nas
> i nic tego nie zmieni.

Właśnie stety. I oby tak było w całej rozciągłości.
Gdy zacznie być odwrotnie to będziemy mieli Białoruś lub Koreę,
swoich Poczobutów i "zerowe" prawo.

Pozdrawiam
skryba

33. Data: 2011-06-30 10:32:36

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy <s...@o...eu> napisał(a):

> [...]
>
> Nie musisz kasować sosen by uczynić je bezpieczniejszymi.
> Były one zapewne pokrzesane od dołu i w obecnej sytacji
> ich statyka i środek ciężkości oraz miejsce najbardziej
> narażone na złamanie zdecydowanie przeniosło się w górę.
> A to już może być groźne.
> Jeśli zetniesz 1/3 korony i najbliższą tak obniżonemu wierzchołkowi,
> ale jednocześnie najsłabszą gałązkę boczną przymocujesz
> pionowo w górę do pozostawionego krućca, to bardzo
> poprawisz statykę a zatem bezpieczeństwo.
> Pokrój sosny po kilku latach w miarę się wyrówna
> i na ładnych kilka lat będziesz bezpieczny.

Zgadłeś , mam sosny smukłe, wysokie i od spodu podkrzesane juz dawno.
Stoja jak palmy. Drzewa maja juz jednak po ok.100 lat , jest to juz ich wiek
zaawansowany, rebny i stopniowo zasychają. Staram sie tego procesu nie
przyspieszać. Wręcz przeciwnie życzę im jak najlepiej. Ale ich statyka
zaiste moze stopniowo zagrazać nam wokoło. Na wszelki wypadek obserwuję
proces poczylania się( w naszej okolicy widać charakterystyczne pochylanie
sie od strony wiatrów zachodnich. Systemy korzeniowe są juz coraz słabsze.
Z rozmowy z lesnikiem(lesniczym) wiem tyle, że w zasadzie te widokowe
sosny nadają się do "wymiany". Na działce wiec od lat sadzę iglast
e by wchodziły w rolę "zastepców kruszacego sie drzewostanu" Tym razem
dominują jednak jodły róznych masci i świerki.
Obawiam się, że proponowana przez Ciebie Skrybo operacja na tych
leciwych drzewach może nie przynieść już poprawy, a wrecz je dobić. Nasze
sosny na szczęście rosną na piaszczystych gruntach, od dawna musiały
głeboko wgryzać się w ziemię i mają dobre parametry mechaniczne(geste,
liczne sloje) To je zapewne trzyma jeszcze w niezlej kondycji. Na
niektorych juz pojawiaja się dziecioły , co dobrze drzewom juz nie wrózy..
> Przy pewnym samozaparciu i odrobinie szczęścia
> znajdziesz takie przypadki w naturze.
>
> Pozdrawiam merytorycznie
> skryba
> Ps. Jeśli masz dostęp do książki:
> "Pielęgnowanie i leczenie drzew starszych"
> na stronach od 40 do 48 masz świetnie opisane
> przyczyny, skutki i sposoby zapobiegania
> wykrotom drzew i wyłamywaniu koron.

Z ochotą prtzeczytam, jesli tylko dostanę.W poblizu mam nadlesnictwo.
Dziekuję - Pozdrawia~M

34. Data: 2011-06-30 10:59:12

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Na wszelki wypadek obserwuję
> proces poczylania się( w naszej okolicy widać charakterystyczne pochylanie
> sie od strony wiatrów zachodnich.

To dla drzewa nie problem.
Od zawietrznej buduje drewno kompensyjne,
a od nawietrznej drewno tensyjne.
Jedno radzi sobie ze ściskaniem a drugie z rozciąganiem.

> Systemy korzeniowe są juz coraz słabsze.

O, tutaj się nie zgodzę.

> Z rozmowy z lesnikiem(lesniczym) wiem tyle, że w zasadzie te widokowe
> sosny nadają się do "wymiany".

Ha, musi być Tobie bardzo życzliwy,
albo potrafisz być wobec niego niezwykle przekonujący.
:-)

> Obawiam się, że proponowana przez Ciebie Skrybo operacja na tych
> leciwych drzewach może nie przynieść już poprawy, a wrecz je dobić.

Sądzę odwrotnie.

> [...]
> głeboko wgryzać się w ziemię i mają dobre parametry mechaniczne(geste,
> liczne sloje) To je zapewne trzyma jeszcze w niezlej kondycji.

Jeśli nie będzie wiało 10 w skali B. to postoją jeszcze ze sto lat.

> Na niektorych juz pojawiaja się dziecioły , co dobrze drzewom juz nie
> wrózy..

Pielęgniarze przybywają zwykle z pomocą, a nie po to by szkodzić.

> Z ochotą prtzeczytam, jesli tylko dostanę.W poblizu mam nadlesnictwo.

Wątpię, by już tą pozycję zakupili, ale możesz im to zasugerować,
bo to pozycja tegoroczna.

Pozdrawiam optymistycznie
skryba

35. Data: 2011-06-30 11:12:49

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> narazony/uszkodzony
> obiekt.
> Tu nie ma zasady ryzyka, winy czy domniemania winy w nadzorze...

Ot i właśnie, a ubezpieczenie "murów" to kwota 100-200 PLN rocznie, więc
naprawdę można przeżyć (i z tego co pamiętam ubezpieczenie obejmuje też OC).

MK

36. Data: 2011-06-30 12:10:23

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> O, tutaj się nie zgodzę.

> Ha, musi być Tobie bardzo życzliwy,
> albo potrafisz być wobec niego niezwykle przekonujący.

Przeca mi na tych sosnach zalezy jak mało"komu".... Skąd u Ciebie taka
hipotetyczna myśl..? Tak naprawdę od lat forsuję nasadzenia u siebie i u
pobratymców, majac swiadomość, że las powoli konczy się pod naporem
kolejnych działek budowlanych , zębami czasu i wszelkiego robactwa. Któz to
dzisiaj widział opryskiwanie agrolotnicze nad lasami. A bywało drzewniej ,
że opylano i u nas. Dzisiaj nawet chorego drzewa nie ma kto usunąć - aż się
zawali lub padnie łupem pił dobrodziei-meneli...

> Sądzę odwrotnie.

> Jeśli nie będzie wiało 10 w skali B. to postoją jeszcze ze sto lat.

> Pielęgniarze przybywają zwykle z pomocą, a nie po to by szkodzić.

Oczywiscie ,że wydziobują robactwo, ale skoro juz przylecą i tłuką - to
znak, że robactwo pustoszy drzewo... W tym sensie zgroza..

nadlesnictwo.

> Wątpię, by już tą pozycję zakupili, ale możesz im to zasugerować,
> bo to pozycja tegoroczna.
>
> Pozdrawiam optymistycznie
> skryba
Miło doswiadczyc takich fachowych spostrzeżeń . Pozdrawia~M

37. Data: 2011-06-30 12:28:58

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us <r...@p...onet.pl> napisał(a):

> Aż strach się odzywać...
> No ale niech tam ;-)
> Słyszałem kiedyś o przypadku, kiedy to na cmentarzu złamało się drzewo
> podczas wichury i spadło na dziecko... Zdaje się, że sąd nakazał księdzu
> - zarządcy nieruchomości - wypłacić odszkodowanie za uszkodzenie ciała.
> Majaczy mi się coś w pamięci, że chodziło o zaniedbanie przy pielęgnacji
> drzew na cmentarzu.

Oczywiście rzecxz miała miejsce w naszym podłódzkim regionie , konar z
drzewa na cmentarzu w Dalikowie zranił ciężko(skutkiem kalectwo) małoletnią
dziewczynkę. Miewjscowy proboszcz przegrał sprawę o zapłatę odszkodowania.
Pamietam jak komornik zajmował organistówkę. Zadziwiajace jak przełożeni
(kuria) nie wsparli ksiedza, który nie miał z Czego płacic tych 400 tys
zł...
> Chyba się facet nie wybronił, choć głośno krzyczano wtedy...
W normalnym porządku prawnym ksiądz nie mógł się wybronic -
odpowiedzalność deliktowa

38. Data: 2011-07-05 21:51:41

Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znam takich co wykarczowali park narodowy
i są niewinni.SOBIESIAK np.

Re: Ogrody japońskie w naturalny sposób ewoluują
Re: Patron grupy na 2011- głosowanie przedłużone!!
A Pana Slavisty niet!!! ;-((((((((((((((
łańcuch
Re: Patron grupy na 2011- głosowanie przedłużone!!