Drzwi na taras - jakie?

1. Data: 2009-01-01 22:41:13

Temat: Drzwi na taras - jakie?
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zasadzie prawie podjęliśmy decyzję, ale jeszcze zapytam bardziej
doświadczonych;)
Szerokość otworu - 3,60 m. Mamy zamiar zamówić drzwi przesuwne o szerokości
1,80 każde skrzydło. Decyduje głównie wygoda i szerokość przeszklenia,
chcemy mieć niczym niezmącony widok na ogród, z pewnością widoku nie
przesłoni nam kolejny budynek i wścibscy sąsiedzi nie stanowią zagrożenia;)
Ziarno wątpliwości zasiała dziś koleżanka twierdząc, że do klasycznej bryły
naszego domu nie pasuje okno jak witryna sklepowa i będzie to głupio
wyglądać. Nasz projekt, to C34 "Komfortowy" z Muratora
http://projekty.muratordom.pl/projekt?IdProjektu=131
z modyfikacją dotyczącą okien tarasowch w salonie, mają być do samej ziemi.
Powiedziała, że dużo lepiej będzie to wyglądało z 4 drzwiami i klasycznym
otwieraniem dwóch środkowych. Tyle, że wtedy każde skrzydło będzie miało
niecałe 90 cm, w dodatku stolarka jest ciemna. Wydaje nam się, że drzwi
przesuwne byłyby dużo wygodniejsze w użytkowaniu, no i ten widok
niezakłócony ciemnymi grubymi ramami...
Faktem jest, że różnica w cenie jest znaczna, ale zakładamy, że na jakości
stolarki i izolacji domu z pewnością oszczędzać nie będziemy.

Pozdr. Ewa

2. Data: 2009-01-01 22:53:43

Temat: Re: Drzwi na taras - jakie?
Od: "Maniek4" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> Faktem jest, że różnica w cenie jest znaczna, ale zakładamy, że na jakości
> stolarki i izolacji domu z pewnością oszczędzać nie będziemy.

Okno to okno, jak sama nazwa wskazuje sluzy do noszenia granatow. :-)
Innymi slowy im wiecej szyby tym lepiej. Ja zrezygnowalem ze wszystkich
szprosow, beleczek, ramiakow i innych mniej ozdobnych rzeczy. Im wiecej
szyby w oknie tym moim zdaniem lepiej, bo taka funkcje pelni okno. A
przesuwane drzwi to jak sadze super sprawa. Zrob tak jak chcesz, bo to Wasz
dom i nie sluchaj postronnych, niech u siebie sie realizuja.

Pozdro.. TK

3. Data: 2009-01-02 00:34:11

Od: "Lukasz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

proponuje popatrzeć i ocenić wygląd (pozostawiłem poprzeczki poziome)

http://www.ao.edu.pl/dom/dom_131_19_v01.jpg

--
lukasz

4. Data: 2009-01-02 09:10:56

Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się, że drzwi przesuwne byłyby dużo wygodniejsze w użytkowaniu, no i ten
> widok niezakłócony ciemnymi grubymi ramami...

Mam okno o szer. 4m i zdecydowałem się na dwie witryny po bokach i w środku
drzwi dwuskrzydłowe. Przesuwne odpadły ze względu na koniecznośc
przechodzenia przy ścianie - klamka byłaby w narożniku pokoju. Ilość światła
i tak jest baaardzo duża. Ponadto dałem pod oknem dwa grzejniki kanałowe
pozostawiając na środku ok. 1m na przejście bez stawania na kratki (może nie
będzie tak się brudzić).

Jak na razie sprawdza się bardzo dobrze. 90cm wystarczy, jednym ruchem
możesz zrobić sobie drzwi prawie 2-metrowe.

Wygląda to tak http://grabiczanin.w.interii.pl/okno_tarasowe.jpg . Bardzo
duży plus drzwi przesuwanych to praktycznie brak progu, przy drzwiach
otwieranych jednak trzeba podnieść nogę.

Róznica w cenie nie aż tak dramatyczna, za swoje zapłaciłem 3500, przesuwane
(HS czy coś takiego, dokładnej nazwy nie pamiętam) mogłem kupić za bodajże
5500 ale ceny miałem umawiane baaardzo dawno.

Pozdr,
e2rd
Darek K.

5. Data: 2009-01-02 11:27:42

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Rany julek, podepne sie pod temat bo lada tydzien czeka mnie wybor, Wy
macie taaaaaaaaaaaaakie szerokie drzwi, a mnie zonka meczy zeby jednak
przymurowac otwor ktory ma (dotychczas mowilem "az", od teraz mowie
"tylko" ;) 2,7m szerokosci !! Co byscie zrobili na moim miejscu z taka
dziura? ;) Propozycje:

1. Fix ~130 + przesuwne ~130 ? Troche glupio, bo bedzie sie bokiem
wychodzic ;)
2. Moze jednak przymurowac do tych 2m i wstawic 2 x 1m normalne
skrzydla ? Tyle, ze po otwarciu beda zajmowac sporo miejsca w
srodku :/
3. 2 x fix 45cm po bokach + 2 x 90cm w srodku skrzydla otwierane ? To
juz chyba lepiej punkt 3 ze wzgledu na duuzo wiecej mostkow (malo
szyb, duzo ram:)
4. Moze 2 x fix 90cm po bokach i 90cm przesuwne w srodku ? Nie za
wasko ?? Zaluje teraz ze nie zrobilem dziury 3m i 3 x 1m grr :-)
5. 1 fix 70cm z boku + 1m fix z drugiego boku + 1m przesuwne w srodku
= uznaja mnie za wariata, wszyscy sasiedzi beda sie smiac, a Detektyw
Monk przysle mi pare tys $ zeby to jednak poprawic? ;)

Musze sprawdzic jak w tym miejscu zrobilismy nadproze, bo nie
pamietam, bo najlepiej to by bylo rozwalic to do 3m i wstawic 2 x
fix100 + przesuwne 100 w srodek i po problemie :) Ale cholera nie
pamietam, chyba to sie opiera na dwoch ceglach na szerokosc, czyli
~30cm z kazdej strony. Moze sie bedzie dalo podkuc przynajmniej do
tych 3 x 95cm :-)
pozdr.

--
Adam

6. Data: 2009-01-02 12:00:41

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Mam w takim wariancie 180 cm skrzydlo stale i 90 cm drzwi i nie jestem zadowolony -
za wasko sie wychodzi na balkon, prawie obijajac lokcie, no i dwie osoby sie nie
mina, trudno "polaczyc" salon z tarasem, sugeruje180 cm drzwi dwuskrzydlowe + 90 cm
skrzydlo stale.

-----

7. Data: 2009-01-02 13:04:10

Od: p...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

> W zasadzie prawie podjęliśmy decyzję, ale jeszcze zapytam bardziej
> doświadczonych;)

jak podjelas decyzje to nie pytaj bo nigdy sie nie zdecydujesz;-)

> Szerokość otworu - 3,60 m. Mamy zamiar zamówić drzwi przesuwne o szerokości
> 1,80 każde skrzydło.

plastik drewno? zastanawialas sie nad ciezarem tegoz skrzydla
suwanego? Duza bezwladnosc (4m2 szyby na skrzydlo to spora waga)

> Decyduje głównie wygoda i szerokość przeszklenia,

no wlasnie wygoda. Dzielone na pol czyli bedzies miala wejscie nie w
srodku otworu tylko z boku, pasuje Ci tak?

> chcemy mieć niczym niezmącony widok na ogród,

inne rozwiazanie nie zabierze Ci duzo z tego widoku, poza tym do
klasycznego budynku faktycznie nie koniecznie musi pasowac wizualnie
szklana sciana, ale to rzecz gustu i jak Ci sie podoba to rob i nikogo
nie sluchaj, Ty bedziesz tam mieszkala.

> Powiedziała, że dużo lepiej będzie to wyglądało z 4 drzwiami i klasycznym
> otwieraniem dwóch środkowych. Tyle, że wtedy każde skrzydło będzie miało
> niecałe 90 cm, w dodatku stolarka jest ciemna.

ale wejscie bedzie w srodku przeszklenia

> Faktem jest, że różnica w cenie jest znaczna, ale zakładamy, że na jakości
> stolarki i izolacji domu z pewnością oszczędzać nie będziemy.

wlasnie co do izolacyjnosci, przeszklona powierzchnia zawsze ma gorszy
wspolczynik przenikania ciepla niz sciana. Przy duzych przeszkleniach
warto pomyslec o zestawie trzyszybowym. dla terminki lepsza zwykla
konstrukcja z pakietem trzyszybowym niz suwana z dwoma szybami i
pewnie tez taniej.

ciesze sie ze moglem pomoc/namieszac;-)

pzdr
krzychut

8. Data: 2009-01-02 13:38:44

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
> Nie warto, ale to juz zupełnie inny temat.

Nie warto trzyszybowych? Dlaczego?

Pozdr. Ewa

9. Data: 2009-01-02 13:40:01

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Nie warto, ale to juz zupełnie inny temat.
JaC

-----

10. Data: 2009-01-02 13:51:17

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Bo zysk na przenikaniu ciepła jest mniejszy niż strata na przenikaniu światła, tak
generalnie.
JaC

-----

> Nie warto trzyszybowych?

zmywarka z szybkim programem - bosch czy electrolux
zapraszam na nowe forum dyskusyjne
Miotelka do kurzu
ceny sprzętu AGD
Mop parowy