Dulux - wzornik, tester a "prawdziwa" farba

1. Data: 2004-01-06 11:23:44

Temat: Dulux - wzornik, tester a "prawdziwa" farba
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z Was miał może okazję porównać farby Duluxa (z mieszalnika) we
wszystkich trzech wcieleniach? Pytam, bo poprosiłam wczoraj o
wymieszanie ćwierćlitrowego testera i szczęka mi opadła. Pan mieszacz co
prawda tłumaczył, że kolor może nie wyjść identyczny (dozowanie b.
małych ilości pigmentu itd.), ale zawartość puszki do wzornika miała się
nijak. No, gdyby do wyboru było szesnaście kolorów, to mieściłaby się
może w zakresie tolerancji, ale przy tych iluś tysiącach, kiedy
poszczególne papierki trzeba oglądać przez lupę, żeby dostrzec różnicę -
no way. Co prawda kolor z puszki odpowiada mi znacznie bardziej niż
kolor z kartki, ale trochę się boję myśleć, jaki będzie efekt
ostateczny, tym bardziej, że mowa tu o dobrych paru litrach farby, a te
z mieszalnika do najtańszych nie należą. Moje dotychczasowe
doświadczenia obejmują farby gotowe (Kolory Świata i Once) - tam kolor
na ulotce, w testerze, w puszce i na ścianie był identyczny.

Pozdrawiam
Hanka, co nie chce miec psychodelicznie różowej sypialni :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-01-06 11:25:27

Temat: Re: Dulux - wzornik, tester a "prawdziwa" farba
Od: "Remek" <c...@c...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska"
<hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.
pl> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam
> Hanka, co nie chce miec psychodelicznie różowej sypialni :)
> --
Witaj.
Na ogol trzeba decydowac sie na kolor o stopien jasniejszy od tego ktory
jest na wzorniku , gdyz na wiekszej powierzchni kolor wydaje sie
ciemniejszy.

Remek www.remig.cad.pl
Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

1. Data: 2004-01-06 11:38:38

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...] Na ogol trzeba decydowac sie na kolor o stopien
> jasniejszy od tego ktory jest na wzorniku , gdyz na wiekszej
> powierzchni kolor wydaje sie ciemniejszy.

Dzięki, ale to akurat nie ten przypadek. "Mój" kolor na wzorniku jest
jasnoniebieski - taki ciepły błękit, ale zdecydowanie niebieski (mystic
mauve 5, jeśli akurat ktoś ma pod ręką :). Farba w puszce jest
FIOLETOWA. Mniej więcej ten sam stopień nasycenia, zdecydowanie inny
odcień. A kolor sam w sobie dość jasny, więc jeśli nawet na tym widać
różnicę, to jest ona spora. Jak pisałam - to akurat mały ból, podoba mi
się, tylko co znajdę w dużej puszce?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2004-01-06 11:54:59

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> się, tylko co znajdę w dużej puszce?

kolor w puszce i potem na scianie to dwie rozne rzeczy.
pomaluj kawalek, bedziesz wiedziala, czy to jest to.

MarcinP

1. Data: 2004-01-06 12:02:57

Od: "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> [...]
> jasnoniebieski - taki ciepły błękit, ale zdecydowanie niebieski
> (mystic mauve 5, jeśli akurat ktoś ma pod ręką :). Farba w puszce jest
A ten ktory mieszal, to sprawdzil maszyne ? Bo ja mialem w puszcze
jasniejsze niz na testerze i tak dodawalismy i dodawalismy az sie okazalo,
ze maszyna czarnego nie leje bo sie cos tam zatkalo.

> [...]
> odcień. A kolor sam w sobie dość jasny, więc jeśli nawet na tym widać
> różnicę, to jest ona spora. Jak pisałam - to akurat mały ból, podoba
A przy duzej moze sie odetka i bedzie pewnie mystic mauve 5.

1. Data: 2004-01-06 12:09:56

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odcień. A kolor sam w sobie dość jasny, więc jeśli nawet na tym widać
> różnicę, to jest ona spora. Jak pisałam - to akurat mały ból, podoba mi

Kupowałem kiedyś bardzo blady róż duluxa z mieszalnika i kolor był
taki sam, jak na wzorniku.

Witek

1. Data: 2004-01-06 12:13:59

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asiowykrzyknik]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Sieniawski" <f...@f...com> napisał w wiadomości
> [...] A ten ktory mieszal, to sprawdzil maszyne [...]

A wiesz, to może być to. Maszyna robiła sceny, owszem, pan mieszacz
zafundował jej solidne czyszczenie i potem twierdziła, że wszystko OK.
Może tylko jej się wydawało...

No cóż, wygląda na to, że będę musiała wyszarpnąć wężowi z kłów kolejną
dychę.

Pozdrawiam
Hanka, co z niejakim zdziwieniem odkryła, że w tej wielkiej szafie stoi
sobie najzwyklejszy pecet, i to całkiem przyzwoity
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-01-06 12:37:36

Od: "Remek" <c...@c...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <w...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:24588-

Na ogol trzeba decydowac sie na kolor o stopien

> Kupowałem kiedyś bardzo blady róż duluxa z mieszalnika i kolor był
> taki sam, jak na wzorniku.

Tak kolor jest ten sam , to oczywiste tylko duze powierzchnie poteguja to i
na calosci kolor robi wrazenie ciemniejszego.
O to mi wlasnie chodzilo :)

1. Data: 2004-01-06 12:51:38

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> Tak kolor jest ten sam , to oczywiste tylko duze powierzchnie poteguja to
> na calosci kolor robi wrazenie ciemniejszego.

Z tym się zgadzam. Kolor na ścianie sprawia wrażenie bardziej intensywnego,
niż na wzorniku.

Witek

1. Data: 2004-01-06 14:28:01

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupowałam 8 kolorów z mieszalnika i wszystkie były w porządku - takie jak na
testerze. Przykre doświadczenie mam tylko z Kolorami świata. Kupiłam 5
litrów Zieleni mchu. Po pomalowaniu pokoju wieczorem, okazało się, że jest
kilka miejsc które trzeba poprawić. Dokupiłam 1 litr farby o tej samej
nazwie i po pomalowaniu okazało się że jest różnica w kolorze między
opakowaniem 5 litrowym i 1 litrowym.
W przypadku farb z mieszalnika, zawsze kolor farby w puszce różnił się od
koloru na ścianie, ale odpowiadał testerowi.

Edyta

> Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości

> Z tym się zgadzam. Kolor na ścianie sprawia wrażenie bardziej
> [...]

materac Estrella - dla alergikow czy zwykly ?
tapetowanie, remonty
Co najpierw?
rybiki
szczelina przy parapecie