Dyferencjacja płci.

1. Data: 2003-09-22 11:06:15

Temat: Dyferencjacja płci.
Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już stary Freud zwierzył się u schyłku życia, że mimo bardzo wielu lat
pracy, nie znalazł odpowiedzi na pytanie: "czego pragnie kobieta?". Ta
niemożność przeniknięcia kobiecej duszy nie odróżnia go od wielu pokoleń
mężczyzn. I vice versa bo na podobne problemy trafiają również kobiety,
kiedy próbują zrozumieć motywy działania mężczyzn.
Kwestia zróżnicowania płciowego jest bardziej skomplikowana niż się na pozór
wydaje.
Współcześnie różnicuje się płeć ze względu na przynajmniej dziesięć
zasadniczych kryteriów (np. Dulko):
chromosomalne, gonadalne, gonadoforyczne, zewnętrznych narządów płciowych,
fenotypowe, hormonalne, metaboliczne, socjalne, mózgowe i psychiczne.
Za mężczyznę zatem (za Imielińskim) uważać należy osobę posiadającą kariotyp
XY, jądra, męski zestaw hormonów oraz systemów metabolicznych, typowe dla
mężczyzn zróżnicowanie mózgowe, wewnętrzne narządy płciowe typu męskiego,
zewnętrzne narządy typu męskiego, fenotyp typu męskiego. Osobnika, który
funkcjonuje społecznie i prawnie jako mężczyzna oraz posiada poczucie
przynależności psychicznej do płci męskiej.
Za kobietę natomiast należy uważać osobę, która posiada kariotyp XX,
jajniki, typowo żeński zestaw hormonów i systemów metabolicznych, typowo
żeńskie zróżnicowanie mózgowe, wewnętrzne płciowe narządy żeńskie, fenotyp
typu żeńskiego, funkcjonuje społecznie i prawnie jako kobieta oraz posiada
poczucie psychiczne przynależności do płci żeńskiej.
No i jak tu się wzajemnie zrozumieć przy takiej mnogości zasadniczych w
końcu różnic? ;)
Rzecz wymaga więc nie tylko intuicyjnego postrzegania różnic czysto
zewnętrznych i behawioralnych ale i gruntownej dość wszechstronnej wiedzy.
Dlatego też w ostatnim czasie daje się zauważyć znaczną intensyfikację badań
w zakresie biologicznych czy psychicznych różnic płciowych, a obiegowe i
bzdurne opinie domorosłych mądrali, których i na tej grupie multum, należy
spokojnie o kant d... rozbić. ;P

Bacha.

1. Data: 2003-09-22 11:08:06

Temat: Re: Dyferencjacja płci.
Od: Papik <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Sep 2003 13:06:15 +0200, Bacha napisał/napisała:
> bzdurne opinie domorosłych mądrali, których i na tej grupie multum, należy
> spokojnie o kant d... rozbić. ;P

To aby tak pieknie skwitowac swoj wywod musialas tak wiele napisac ? :>
podziwiam :> hrhrhr

--
*it's much better to fuck without love than being in love without fucking*
GG: 70701

1. Data: 2003-09-22 11:21:37

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Papik napisał w wiadomości
..

> To aby tak pieknie skwitowac swoj wywod musialas tak wiele napisac ? :>
> podziwiam :> hrhrhr

Ty nie filozuj ino przyswajaj. ;P

Bacha.

1. Data: 2003-09-22 11:34:12

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Bacha" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> Już stary Freud zwierzył się u schyłku życia, że mimo bardzo wielu lat
> pracy, nie znalazł odpowiedzi na pytanie: "czego pragnie kobieta?".

Chyba zaczynam sie przekonywac,ze kobiety maja wiecej rozumu: doskonale
wiedza czego chce mezczyzna!;)
Kaska

1. Data: 2003-09-22 11:52:56

Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bacha" <b...@p...onet.pl> wrote in news:bkmkm0$2qk8$1@foka1.acn.pl:

> No i jak tu się wzajemnie zrozumieć przy takiej mnogości zasadniczych w
> końcu różnic? ;)

Dawniej(i dzis) ludzie nie mieli pojecia o tym, co ty dzis napisalas i
jakos sie rozumieli:)

--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl

Glupia i prosta kobieta - to dar niebios

1. Data: 2003-09-22 12:09:12

Od: Papik <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Sep 2003 13:21:37 +0200, Bacha napisał/napisała:
> Ty nie filozuj ino przyswajaj. ;P

i wez tu taka zrozum :P

1. Data: 2003-09-22 12:10:22

Od: Papik <p...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 22 Sep 2003 06:34:12 -0500, Pyzol napisał/napisała:
> Chyba zaczynam sie przekonywac,ze kobiety maja wiecej rozumu: doskonale
> wiedza czego chce mezczyzna!;)

Tylko Wam sie tak zdaje kobiety :>>

Ps. dot. innych mezczyzn niz ja, mnie latwo przejzec :>

1. Data: 2003-09-22 12:17:14

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasiula napisała w wiadomości

> Chyba zaczynam sie przekonywac,ze kobiety maja wiecej rozumu: doskonale
> wiedza czego chce mezczyzna!;)

Nawet gdy wiedzą, to są tą wiedzą niejednokrotnie zaskoczone.
Nie przystaje im to nijak do tego, co według nich powinien chcieć. ;)
Zwyczajnie nie są na ogół w stanie zrozumieć, dlaczego facet chce akurat
tego, co kobiecie zupełnie nie pasuje. I na odwrót.
A ponieważ różnice w budowie ciała (w tym różnice strukturalne mózgu)
przekładają się na odrębności psychiczne, to zrozumienie partnera/partnerki
wcale nie jest proste. Zaprogramowani bowiem zostaliśmy do wypełnienia
różnych celów, nie tylko biologicznych ale i społecznych (w postaci ról).
Cały sęk w tym, aby to zróżnicowanie znalazło wspólny mianownik w postaci
uzupełniania się owych różnic, a nie w ich konflikcie. Ponadto istotne jest
też rozróżnienie odrębności naturalnych od tych wykreowanych przez taką a
nie inną kulturę.

Bacha.

1. Data: 2003-09-22 12:21:22

Od: "Bacha" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax napisał w wiadomości news:22508-1064229814@213.17.138.62...

> Ależ to proste - 'wszystkiego' tylko każda ma inne
> priorytety
> ;-))))

Jakby było proste, to nie miałbyś z tym problemów. ;P

Bacha.

1. Data: 2003-09-22 12:21:40

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bacha" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bkmkm0$2qk8$1@foka1.acn.pl...
> [...]
> pracy, nie znalazł odpowiedzi na pytanie: "czego pragnie
kobieta?".

Ależ to proste - 'wszystkiego' tylko każda ma inne

[ciach]
> [...]
> w zakresie biologicznych czy psychicznych różnic
płciowych, a obiegowe i
> bzdurne opinie domorosłych mądrali, których i na tej

c.b.d.u.

I nawzajem

Pozdrawiam
Qwax

WROCŁAW - PRACA: SPECJALISTA HR
swiat mi sie zawalil
Re: Take a look at the critical patch
zdolnosci spoleczne - skutki manipulacji
Paranormal...