Dysortografia

1. Data: 2003-09-05 14:24:54

Temat: Dysortografia
Od: "kosa" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Potrzebuje zaswiadczenie o dysortografii, czy wie ktos gdzie w Warszawie
mozna je jak najszybciej uzyskac ? I ile mniej-wiecej czasu na to
potrzeba...

thx

--
pozdro
kosa

1. Data: 2003-09-05 18:18:47

Temat: Re: Dysortografia
Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kosa <l...@g...pl> napisał(a):

> Witam!
>
> Potrzebuje zaswiadczenie o dysortografii, czy wie ktos gdzie w Warszawie
> mozna je jak najszybciej uzyskac ? I ile mniej-wiecej czasu na to
> potrzeba...

Zazwyczaj zajmują się tym poradnie pedagogiczno-psychologiczne. W Warszawie
na pewno jest takich parę. Zwykle szkoła kieruje na takie badanie.

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-09-05 19:35:14

Od: "kosa" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazwyczaj zajmują się tym poradnie pedagogiczno-psychologiczne. W
> Warszawie na pewno jest takich parę. Zwykle szkoła kieruje na takie
> badanie.

dzieki, a niewiesz moze ile czasu moze potrwac wyrobienie takiego papierka ?
za rok matura ;-(

> Pozdrawiam...

kosa

1. Data: 2003-09-05 19:53:05

Od: "Magdalena Chlebna" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kosa <l...@g...pl> napisał(a):

> dzieki, a niewiesz moze ile czasu moze potrwac wyrobienie takiego papierka ?
> za rok matura ;-(

Do matury zdążysz :). Najwięcej zależy od terminów w poradnii i czy
rzeczywiście zdiagnozują u Ciebie dysortografię.

Pozdrawiam...

1. Data: 2003-09-05 19:55:05

Od: "Taito" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak na marginesie, czy uważacie, że dysortografia to choroba czy objaw
lenistwa.

Po latach odkryłem u siebie dysortografię. Szkoły mam już skończone, ale na
boku leżą dwa słowniki ortograficzne z których czasami korzystam. W wielu
programach są komputerowych są zainstalowane słowniki z których też
korzystam. Chociaż by ten w outlook-u przed wysłaniem posta.

Poza tym istnieje chyba coś takiego jak dysortografia nabyta. Można jej się
nabawić np. przy czytaniu komentarzy pod artykułami w Onecie ...

A może na stare lata przestanę przejmować się ortografią , załatwię sobie
takie zaświadczenie i oddam słowniki na makulaturę ...

Rozumiem, że jeżeli ktoś ma problem z zapamiętaniem pisowni wyrazów w
określonym przedziale czasu, np. w okresie szkoły gimnazjalnej, to pewnie
nie tej szkoły nie skończy bez odpowiedniego zaświadczenia. Ale jeżeli tak
to dlaczego nie można załatwić sobie zaświadczeń typu dysfizyka,
dysmatematyka czy dyschemia ?

Jeżeli komuś zupełnie do głowy nie wchodzi matematyka to dlaczego ma być
gorszy od dysortografa ?

Krzysiek

1. Data: 2003-09-06 10:31:37

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taito napisał:

> A tak na marginesie, czy uważacie, że dysortografia to choroba czy objaw
> lenistwa.

Akurat w tym wątku, sądząc po braku większych błędów [w postach pisanych
"od ręki"], sądzę że objaw lenistwa. ;)

Flyer

1. Data: 2003-09-06 21:51:22

Od: "aramin" <a...@a...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Taito rzecze, jako stoi niżej:
> Jeżeli komuś zupełnie do głowy nie wchodzi matematyka to dlaczego ma być
> gorszy od dysortografa ?

To mam dobrą wiadomość - zdiagnozowano taką dysfunkcję. Nie pamiętam już
jednak, jak ja nazwano. Polega na niemozności nauczenia się liczenia, więc masz
swą
dysmatematykę. ;o)

--
~~~~\__pa
aramin

1. Data: 2003-09-06 21:53:37

Od: "aramin" <a...@a...one.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Chlebna rzecze, jako stoi niżej:
> Zazwyczaj zajmują się tym poradnie pedagogiczno-psychologiczne. W Warszawie
> na pewno jest takich parę. Zwykle szkoła kieruje na takie badanie.

Ale szkoła średnia wcale nie musi uznać tego zaświadczenia. W przypadku
przyniesienia tego dokumentu w trzeciej, czy czwartej klasie jest to już nieco
podejrzane. Każdy przypadek maturalnej dysortografii jest analizowany
osobno.

--
~~~~\__pa
aramin

1. Data: 2003-09-07 08:25:14

Od: "iwona" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aramin" <a...@a...one.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jednak, jak ja nazwano. Polega na niemozności nauczenia się liczenia, więc

to sie nazywa dyskalkulia
i to wcale nie jest smieszne, bo jak czlowiek ciagle sie myli w liczeniu to
ludzie go uznaja za totalnego debila
sama mam problem z tabliczka mnozenia, nawet dodawaniem! a nad ksiazkami
spedzialm duuzo czasu i bardzo chcialam to zmienic. niesttety poprawy byly
niewielkie i bardzo chwilowe

1. Data: 2003-09-07 08:26:28

Od: Daga <z...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aramin pisze w news:bjdlfi$7bd$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
> jednak, jak ja nazwano. Polega na niemozności nauczenia się liczenia, więc masz

Zjawisko zwie się dyskalkulią. :-)

http://www.wsip.com.pl/serwisy/reforma/arch/ref130.h
tm
http://www.zsziok.boo.pl/mat/arty/dys.htm

--
Pozdrowieństwa,
Daga

Lubię podnosic cisnienie, ah, jak ja to lubię
popierajcie jak chcecie
wspaniali uczniowie
praca licencjacka-adopcja
Dziecinny problem dotroslego czlowieka!!