Dystymia (depresja nerwicowa)

461. Data: 2011-06-29 09:43:27

Temat: Re: Dystymia (depresja nerwicowa) - bedzie duzo
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Powtarzam: I to się nazywa w psychologii "wrzutka". Ot- wrzucasz kamyk do
> ogródka- i
> zwiewasz. Oj Redart, Redart...

Ja Ci przedstawiam moją optykę, moją odmienność, ale nie chęć jej
dyskutowania.
Jeszcze raz: autoprezentacja ODMIENNOŚCI. To nie jest dla Ciebie zaproszenie
do próby zmiany moich poglądów. Nie czuj się zobowiązany (ani sfrustrowany
:),
ilekroć coś mówię.
Aaa, teraz rozumiem. Tylko że powinieneś napisać: OGŁOSZENIE: (dalej- cały
Twój post). A tak ja myślałem, że to grupa dyskusyjna- więc chcesz
dyskutować.
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

462. Data: 2011-06-29 09:55:55

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aaa, teraz rozumiem. Tylko że powinieneś napisać: OGŁOSZENIE: (dalej- cały
> Twój post). A tak ja myślałem, że to grupa dyskusyjna- więc chcesz
> dyskutować.

Przedstawianie mojej odmienności jest elementów dyskusji. Używam tego jako
argumentów odwołujących się do Twoich zmysłów tolerancji. A dyskusja
zachodzi
w Tobie (albo i nie zachodzi) :) Po prostu uznałem, że w kontaktach z Tobą
taka forma jest najlepsza. Spieraliśmy się już o fakty imo tak podstawowe,
że schodzę na poziom, w którym przede wszystkim staram się przebić
do Ciebie z faktem 'Redart istnieje i jest inny a Ty nie masz na to dużego
wpływu' :)

463. Data: 2011-06-29 10:33:29

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]

że schodzę na poziom, w którym przede wszystkim staram się przebić
do Ciebie z faktem 'Redart istnieje i jest inny a Ty nie masz na to dużego
=============
Ja_Ciebie_nie_chcę_zmienić. Akceptuję inność. Ty jesteś nieprzemakalny na
argumenty- a to co innego.
Redart- tak BTW- jaki wpływ na najważniejszą sprawę podczas prezydencji
Węgier w UE miały Węgry (kryzys grecki)? Jakie podjęli decyzje- w jakich
współuczestniczyli? KTO w ogóle podejmował decyzje? To tyle w sprawie
wielkiej ważności prezydencji w UE:-(
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

464. Data: 2011-06-29 10:35:31

Temat: Re: Dystymia (depresja nerwicowa)
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-29 09:29, zażółcony pisze:

> [...]
> nie nadąża za rozwojem cywilizacji, ma swoje atawizmy i tego
> nie przeskoczymy. Gwałcony na siłę wielkomiejskim środowiskiem
> odpowiada chorobami cywilizacyjnymi, w tym depresją.
> To kwestia postrzegania przestrzeni wokół siebie. Moim zdaniem nasze
> poczucie wolności osobistej jest ograniczone przez to, co postrzegamy
> jako wrogie. Jeśli żabę i osę postrzegamy jako wroga to nasza
> wewnętrzna przestrzeń się zawęża, odcina jakiś wszechświat wrażeń.
> A depresja to m.in. odcięcie wrażeń, anhedonia, niezdolność czerpania
> przyjemności z. Sami sobie amputujemy władze umysłowe.

Doskonale rozumiem, o co Ci chodzi i też tak to widzę, ale to odcięcie
nie jest wystarczającym i jedyny powodem depresji. Są przecież jakieś
zmiany w mózgu, dziedziczenie itd. Gdyby to była wyłącznie kwestia
kontaktu z naturą, to nie byłoby mowy o dziedziczności chorób
psychicznych (może kontakt z przyrodą jakoś hamuje rozwój choroby,
podobnie jak np. sposób wychowania).Ważne jest też chyba to, w czym się
człowiek wychował i czy to odcięcie w ogóle odczuje.

Ja spędziłam większość swojego dzieciństwa na działce rodziców,
szlajając się po gąszczach nad jeziorem, więc wiem, co mówię. ;)

BTW Kiedyś czytałam taką książeczkę Eichelbergera "Ciałko" - pisał w
niej o tym kontakcie z naturą u dzieci i o tym np. jak ważne jest
bieganie na bosaka. ;)

Ewa

465. Data: 2011-06-29 10:37:41

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-29 09:41, zażółcony pisze:

> To się i pryskamy i mamy róznawe portki na różne okazje.
> Ale z tym pryskaniem to trzeba uważać. Ja np. mam uczulenia na różne
> aerozole, w przypadkowych momentach mi sięobjawia lejącym katarem
> i niepowstrzymanym kichaniem. Ale doszliśmy jakby do miejsca, w którym
> masz element bilansu: co lepsze: kleszcz, czy wdychanie aerozoli ?
> Osa, czy
> narażenie na kontakt z truciznami ? Sprawa nie jest dla mnie oczywista.

Jeżeli ktoś nie jest na osy uczulony, to pewnie osa bezpieczniejsza. ;)

Pryskajcie się tak, żeby nie wdychać za dużo tego świństwa.

> He, he, a wiecie jaka to przyjemność wpuścić sobie pod koszulkę padalca ?
> Moje dzieci wiedzą :)))

Padalec z Ciebie, nie darowałabym. ;)

Ewa

466. Data: 2011-06-29 10:43:24

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-29 12:33, Chiron pisze:

> [...]
> decyzje- w jakich współuczestniczyli? KTO w ogóle podejmował decyzje?
> To tyle w sprawie wielkiej ważności prezydencji w UE:-(

Śledzę dość pobieżnie Waszą wymianę, może zbyt pobieżnie, bo nie widzę
związku.

Ewa

467. Data: 2011-06-29 12:37:37

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"zażółcony" <r...@x...pl> wrote in message news:iuekv5$rme$1@news.onet.pl...
> [...]
> nie przeskoczymy. Gwałcony na siłę wielkomiejskim środowiskiem
> odpowiada chorobami cywilizacyjnymi, w tym depresją.

depresja nie jest choroba cywilizacyjna.

> [...]
> A depresja to m.in. odcięcie wrażeń, anhedonia, niezdolność czerpania
> przyjemności z. Sami sobie amputujemy władze umysłowe.

mowisz swojemu dziecku_"nie wkladaj reki do ognia bo sie oparzysz",

a dzieko_ "jesli ogien postrzegasz jako wroga to nasza wewnetrzna przestrzen
sie
zaweza, odcina jakiś wszechświat wrażeń. Sami sobie amputujemy władze
umysłowe"

i tu nastepuje dosc powazne poparzenie reki, no a potem szpital,
rehabilitacja bo
blizny poparzeniowe utrudniaja ruchomosc stawow, dziecko dostaje pierwsza
grupe inwalidzka, i zycie jednak ulega zmianie. Wszechswiat przemowil.
A przeciez ogien byl tak potrzebnym czlowieczym przodkom, i nam.
Tak mniej wiecej to teraz widzisz. Zrowy rozsadek polecam.

i.

468. Data: 2011-06-29 12:59:12

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-29 14:37, Iwon(K)a pisze:

> A przeciez ogien byl tak potrzebnym czlowieczym przodkom, i nam.
> Tak mniej wiecej to teraz widzisz. Zrowy rozsadek polecam.

Coś w ten deseń - żeby dziecku wraz z profilaktyką ewentualnej przyszłej
depresji nie zafundować poważnej choroby tu i teraz.
No ale przegięcia niewskazane w żadnym kierunku.

Ewa

469. Data: 2011-06-29 15:02:34

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message news:iuf7iu$su2$2@news.onet.pl...

> Coś w ten deseń - żeby dziecku wraz z profilaktyką ewentualnej przyszłej
> depresji nie zafundować poważnej choroby tu i teraz.
> No ale przegięcia niewskazane w żadnym kierunku.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaburzenia_depresyjne
(niektore rodzaje depresji nie maja nic wspolnego z bieganiem po lace)

i.

470. Data: 2011-06-29 15:41:10

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Śledzę dość pobieżnie Waszą wymianę, może zbyt pobieżnie, bo nie widzę
> związku.

Aaa- po prostu się lubimy- więc sobie trochę dogryzamy:-)
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

odpowiedzialnosc