Dystymia (depresja nerwicowa)

Temat: Re: Dystymia (depresja nerwicowa) - bedzie duzo
Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-07-09 19:08, Chiron wrote:
> To jak z tą tezą, że choroba psychiczna jest tak naprawdę pewną dysfunkcją
> kulturową- czyli te same objawy w innej kulturze zupełnie nie będą
> świadczyć
> o chorobie? Już się z tym nie zgadzasz?

Abstrahując od tego czy kiedykolwiek się z tą tezą zgadzałem czy nie, to
po czym poznajesz, że teraz już się nie zgadzam?

Piotrek

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-07-09 19:56, Stalker wrote:
> Kurde, ale mnie uprzedziłeś o milisekundy :-)

A to jest jakiś konkurs? :-)

> Właśnie miałem napisać, że jest wielu ludzi, których XL nazwałaby
> bohaterami, a nie samobójcami, mimo że podejmowali podobnie ryzkowne
> decyzje co np. "wterani Fukushimy" (przy czym należy pamiętać, że oni na
> razie sie tylko zadeklarowali zostać bohaterami/samobójcami - nie mieli
> jeszcze okazji się w bohaterów/samobójców zmienić), a wcale ich podjąć
> nie musieli...

Idąc tropem Ikselkowej kultury, bohaterstwo nie wyklucza choroby. Ale
zostawmy ten wątek.

Natomiast zaciekawiło mnie skąd się wzięło w tej jej kulturze - bo
raczej nie jest to żadna z powszechnie znanych ;-) - tak silne
utożsamianie samobójstwa z chorobą.

Można przecież naprędce podać co najmniej kilka przykładów innych
przyczyn samobójstwa, niż choroba.

Dlatego tak drążę ten temat.

Piotrek

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Jul 2011 19:42:29 +0200, Piotrek napisał(a):

> A co to za kultura, że tak podstępnie spytam?
>
> I jak ta Twoja kultura odnosi do takich śmierci samobójczych jak choćby
> śmierć płk. Stanisława Dąbka (dowódca Lądowej Obrony Wybrzeża w 1939
> roku). Też był chory, zdaniem Twojej kultury?

Tak samo się odnosi, jak do śmierci kapitana tonącego statku. Czyli jak do
nielicznych wyjątków potwierdzających regułę.

--
XL
Prawda o GMO:

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Jul 2011 19:42:35 +0200, Stalker napisał(a):

> Ale ja się z tobą zgadzam, że odpowiedzielność, że wina, że honorowo
> będzie pomóc...

Odkupić. Nie o pomoc chodzi.

> Ja się tylko nie zgadzam, że oni planują zbiorowe samobójstwo, żeby
> pomóc :-)

Planują - każdy swoje. Reszta jak wyżej.

> I wbrew temu co piszesz o całej odrębności kulturowej, to np. ja mimo że
> nie jestem Japończykiem, to rozumiem ich decyzję i nie wiem czy sam
> będąc w tym wieku co oni nie podjąłbym podobnej...

Nadal nie rozumiesz, że rozumiesz jak potrafisz... I wcale nie chcę Ci
tutaj ubliżyć - po prostu potrafisz po EUROPEJSKU.

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Jul 2011 19:56:43 +0200, Stalker napisał(a):

> [...]
> bohaterami, a nie samobójcami, mimo że podejmowali podobnie ryzkowne
> decyzje co np. "wterani Fukushimy" (...)a wcale ich podjąć

Tak to wygląda z zewnątrz. Musieli.

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-07-09 21:05, Ikselka wrote:
> Tak samo się odnosi, jak do śmierci kapitana tonącego statku. Czyli jak do
> nielicznych wyjątków potwierdzających regułę.

A ile to jest w tej Twojej kulturze "nieliczne"?

Bo jak sobie patrzę na statystyki, to "nieliczne" może być całkiem sporą
liczbą.

Click --> http://tinyurl.com/samobojstwa2010

Piotrek

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 09 Jul 2011 21:16:46 +0200, Piotrek napisał(a):

> A ile to jest w tej Twojej kulturze "nieliczne"?
>
> Bo jak sobie patrzę na statystyki, to "nieliczne" może być całkiem sporą
> [...]

"765 (500) - choroba psychiczna
679 (555) - nieporozumienia rodzinne
304 (255) - przewlekła choroba
331 (282) - zawód miłosny
348 (281) - warunki ekonomiczne
104 (91) - nagła utrata źródeł utrzymania
85 (64) - śmierć bliskiej osoby
30 (19) - problemy szkolne
27 (22) - trwałe kalectwo
3 (1) - niepożądana ciąża
55 (52) - popełnienie przestępstwa, wykroczenia"

Które z nich to wg Ciebie owe LICZNE wyjątki?

Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

On 2011-07-09 21:21, Ikselka wrote:

> [...]
> 3 (1) - niepożądana ciąża
> 55 (52) - popełnienie przestępstwa, wykroczenia"
>
> Które z nich to wg Ciebie owe LICZNE wyjątki?

A weźmy sobie "spod dużego palca":
> [...]
> 104 (91) - nagła utrata źródeł utrzymania
> 85 (64) - śmierć bliskiej osoby
> 55 (52) - popełnienie przestępstwa, wykroczenia"

Oczywiście jak zaznaczono w statystykach:
- przyczyny *nie* są rozłączne,
- w przypadku około 50% zamachów samobójczych przyczyna nie jest znana.

No to teraz zrewanżuj się i powiedz proszę, ile to jest w tej Twojej
kulturze "nieliczne".

Piotrek

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-07-09 21:33, niebożę Piotrek wylazło do ludzi i marudzi:

> A weźmy sobie "spod dużego palca":
> 679 (555) - nieporozumienia rodzinne

Na pewno wynikające z wykluwającej się choroby psychicznej.

> 331 (282) - zawód miłosny

Miłośc jest chorobą, w dodatku mocno psychiczną.

> 348 (281) - warunki ekonomiczne
> 104 (91) - nagła utrata źródeł utrzymania

Chorzy psychicznie gorzej zarabiają a w przypadku utraty pracy reagują
intensywniej.

> 85 (64) - śmierć bliskiej osoby

Oszaleć można.

> 55 (52) - popełnienie przestępstwa, wykroczenia"

Zapewne w przypływie choroby psychicznej.

> 30 (19) - problemy szkolne

Początki choroby psychicznej.

> Oczywiście jak zaznaczono w statystykach:
> - przyczyny *nie* są rozłączne,
> - w przypadku około 50% zamachów samobójczych przyczyna nie jest znana.

Wszystko da się wytłumaczyć chorobą psychiczną.

Qra
--
na modłę

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> Abstrahując od tego czy kiedykolwiek się z tą tezą zgadzałem czy nie, to
> po czym poznajesz, że teraz już się nie zgadzam?

W takim razie źle Cię odebrałem. Wydawało mi się- i tyle.

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

odpowiedzialnosc