Re: Dzieci jak zegarki

From: "Claneoir" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Dzieci jak zegarki
Date: Tue, 18 Jan 2005 12:17:16 +0100
Sender: s...@o...pl@s9.elementy.pl

Użytkownik "Magdalena Nawrocka" wrote:

> Dziecko chetnie idzie na takie "kontrakty", czuje sie kims
> waznym, wspoltworca, partnerem. Ma ono poza tym swietnie
> dzialajace (bo jeszcze niczym nie zaburzone) poczucie
> sprawiedliwosci i potrafi swietnie ocenic czy dana kara jest
> zasluzona i zgodna z przyjetym kontraktem.

<ciach > Całosc swietna, dobrze ujmujaca istote wychowania. Chcac
wywierac wpływ na dziecko, sam rodzic musi byc ukształtowany w sposob
dojrzały. Z dzieckiem nie wystarczy sie pobawic czy "pogadac" z nim trzeba
byc. A zeby byc z kimkolwiek trzeba najpierw sie nauczyc byc ze samym soba,
bez tego dziecko ni bedzie mogło czerpac z nas wartosci dajcych w zyciu
"szczescie". Spokoju, madrosci, rownowagi. Bo niestety odwołujac sie do
przykrych statystyk; polska rodzina to głupia rodzina w przykrej wiekszosci.
Fanatycznie religijna; wychowujaca w imie "jak mnie wychowano tak ja
wychowam", rodzina deprywujaca wole dziecka, rodzina z zaburzonymi
relacjami miedzy osobowymi. Ostatnio maiłęm rozmowe z pewnym tatusiem. Tatus
stwierdzil ze jego 14nasto letni syn czytuje sobie swierszczyki, onanizujac
sie przy tym zapewne z zapiamietaniem. Tatusiowi wydało sie to straszne.
Wiele mowil mowil o karze ognia piekielnego i o zepsuciu moralnym. Naprawde
ciezko wytlumaczyc było iz majac te 14-16 to normalnym jest fakt czytania
gazetek, popalania papierosow po katach, macania plci przeciwnej badz
wlasnej. Bo w tym wieku jest to normalne. Bez tej wiedzy tatus nie bedzie
nigdy w stanie wychowac prawidlowo dziecka. Druga byla mamusia ktora to
miala zlosliwe 2 miesieczne dziecko,. dziecko mialo 2 miesiace i juz bylo
zlosliwe. Zlosliwosc i podlosc dziecka przejawiala sie w ciagllym placzu.
Złosliwie nie dawalo mamusi obejrzec serialu. Jezeli mamusia uwaza ze 2
miesieczne dziecko moze byc zlosliwe; to gdyby byl to normalny swiat to ja
bym jej zabral prawa rodzicielskie. Moze zamiast odbierac prawa
rodzicielskie powinnismy je nadawac? Wiem ze to utopia.

Claneoir

Tramwaje jak komety.......