Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: "beata" <b...@s...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Dziecko głuchonieme
Date: Mon, 15 Sep 2003 23:23:35 +0200
Organization: news.onet.pl
Lines: 56
Sender: b...@p...onet.pl@pc185.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl
Message-ID: <bk5an7$m01$1@news.onet.pl>
References: <bjvp6v$hfs$1@news.onet.pl> <bk3ebn$rfh$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: pc185.krakow.cvx.ppp.tpnet.pl
X-Trace: news.onet.pl 1063661095 22529 213.76.38.185 (15 Sep 2003 21:24:55 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 15 Sep 2003 21:24:55 GMT
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.22.0
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17677
Ukryj nagłówki
> A czy siedzi dostatecznie blisko Ciebie i tablicy, żeby to
> wykorzystać? Oczy ma dobre? Niedawno sprawdzane?
Siedzi zawsze w pierwszej ławce i oczy ma zdrowe.
> A może stałe pasmo dostępności czasowej tylko dla niej? Siakieś
> konsultacje raz dłużej czy dwa razy na tydzień krócej indywidualnej
> pomocy?
Ma podobno przyznane dodatkowe godziny rewalidacji. Jesli nie będzie
dodatkowych lekcji chemii, to pomysł ustalonych godzin ewentulnych
konsultacji, zapewne wprowadzę w zycie.
Czy któryś z nauczycieli dostąpił zaszczytu zostania jej
> powiernikiem w szkolnych kłopotach? Z różnych przedmiotów? I w
> relacjach z rówieśnikami/rodziną? Wychowawca niekoniecznie jest takim
> nauczycielem.... W końcu nie każdy w tym zawodzie rodzi się Korczakiem
> ;)
Hmmm.. Nic mi na ten temat nie wiadomo. Aby nauczyciel mógł stać się takim
powiernikiem, musi zostać spełnionych bardzo dużo warunków równocześnie.
Akceptacja, szacunek, autorytet, wzajemna nić sympatii, a przede wszystkim
zaufanie - to tak wiele...Na to potrzeba czasu.
> Żona podpowiada: to naprawdę nie musi być sumarycznie dużo czasu, ale
> taka przyjazna łatka na wszystko bardzo pomaga uczniom w potrzebie. A
> i przy okazji uczy poszanowania przez ucznia cudzego
> (nauczycielskiego) czasu.
Tak, to już wiem, tego się nauczyłam.
> Kilka minut, parę zdań, bliskość i
> bezpośredniość... Co ja Beacie będę pisać o rzeczach dla Niej
> oczywistych :)
??? Czy jest coś o czym nie wiem, czy to jedynie dedukcja?
> No i możliwość dodatkowego wykazania się w pracach pisemnych,
> opracowaniach tematów, pomocy w tematycznej gazetce klasowej, jakiś
> projekt jednoosobowy dotyczący ekologii (Polski Klub Ekologiczny
> pewnie ruszy znowu z jakąś akcją dla uczniów na przykład).
To też wykorzystam:-)
Dziękuję za cenne uwagi
pozdrawiam
beata
--
"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę
i mądrość bym potrafiła te rzeczy rozróżnić."
----------
usuń_niepotrzebne_literki_z_adresu
|