Dziecko i narkoza

1. Data: 2002-12-13 17:20:21

Temat: Dziecko i narkoza
Od: "Pawelek" <n...@y...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chcemy z zona przeprowadzic leczenie stomatologiczne u syna (5,5 roku).
Niestety zwykla wizyta nic nie daje (wiercenie sie, odruch wymiotny).
Istnieje mozliwosc przeprowadzenia leczenia pod narkoza. I stad pytanie:
Jakie zakres badan jest wymagany do poddania dziecka narkozie i przede-
wszystkim: CZY TAKIE LECZENIE JEST BEZPIECZNE??

Pozdrawiam
Pawelek

PS: Odpowiadajac usun _wytnij_to_ z adresu

2. Data: 2002-12-13 19:34:25

Temat: Re: Dziecko i narkoza
Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawelek" <n...@y...de> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakie zakres badan jest wymagany do poddania dziecka narkozie i przede-
> wszystkim: CZY TAKIE LECZENIE JEST BEZPIECZNE??

Co do zakresu niezbędnych badań: sądzę, że najlepszą informację uzyskacie w
klinice Akademii Medycznej (może Zakład Stomatologii Zachowawczej i
Dziecięcej?)

Pozdrawiam - Ewa

3. Data: 2002-12-13 21:53:02

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 13 Dec 2002 18:20:21 +0100,Pawelek <atd4p1$cpa$1@news.onet.pl>
napisał/a:

> [...]

> Jakie zakres badan jest wymagany do poddania dziecka narkozie i przede-
> wszystkim: CZY TAKIE LECZENIE JEST BEZPIECZNE??

Właśnie bodajże przedwczoraj oglądałam w Tv reportaż o uśmierceniu przez
anastazjologa 15 letniej dziewczyny,w gabinecie dentystycznym.
Rodzice ją tam zaprowadzili w celu leczenia ząbków,ale wyszli już bez
niej :-(

Kaja

4. Data: 2002-12-14 21:34:00

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jakie zakres badan jest wymagany do poddania dziecka narkozie i przede-
> wszystkim: CZY TAKIE LECZENIE JEST BEZPIECZNE??

Trzeba zaczac od tego , ze nic w medycynie nie jest bezpieczne - i tak
zawsze odpowiadam chorym a zwlaszcza rodzicom chorych dzieci. Kazda
dzialalnosc moze spotkac sie z powiklaniami. Statystycznymi. U calkowicie
zdrowych dzieci smiertelnosc wynosi 2 / 100 000 znieczulen. Czyli b. malo.
Kazda choroba dziecka drastycznie ta statystyke podnosi.
Jesli ktos powwie , ze znzieczulenie jest calkiem bezpieczne to juz trzeba
sie nastawic do niego zle.
Wiek przedszkolny to wiek , w ktorym wiekszosc zabiegow powinno sie
wykonywac w znieczuleniu ogolnym. Wazne jest by anestezjolog znieczulajacy
dziecko mial doswiadczenie w znieczulaniu dzieci, zeby mial sprzet wymagany
standardami - wiekszosc gabinetow stom. tego nie ma bo to b drogie
urzadzenia. Dziecko powinno miec wykonane takie badania jakich zazada
anestezjolog na wizycie przedoperacyjnej ( wizyta odbywa sie najpozniej
dzien przed zabiegiem i tez jest wymagana rozporzadzeniem ministra). Gdyby
dziecko bylo w pelni zdrowe wymagalbym badan ekg i ukladu krzepniecia. Nie
jest to jednak bezwzglednie konieczne.

Reasumujac pomysl jest dobry ale wszystko musi odbyc sie tak jak powinno i
niestety musi w zwiazku z tym kosztowac .

Pozdrawiam
robkor

5. Data: 2002-12-15 10:50:42

Od: "La Luna" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj

Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> anastazjologa 15 letniej dziewczyny,w gabinecie dentystycznym.
> Rodzice ją tam zaprowadzili w celu leczenia ząbków,ale wyszli już bez

Wiesz ile osob "usmierca" sie codziennie we wlasnych samochodach?
A mimo to jakos nimi jezdzimy...

Zawsze trzeba rozpatrzyc co nam sie bardziej oplaca. Wiele osob panicznie
boi sie dentysty - w zwiazku z tym ich zeby sa w oplakanym stanie - co poza
wzgledami estetycznymi i czesto psychologicznymi niesie tez spore ryzyko dla
zdrowia.
I czasem trzeba sie zdecydowac na cos co moze jest troszke ryzykowne - ale
przy odpowiednim przygotowaniu mozna to ryzyko naprawde zminimalizowac - i
odniesc jakies korzysci - w tej sytuacji miec zdrowe zeby.

Oczywiscie ze nalezy do takiego zabiegu dokladnie sie przygotowac, wybrac
dobry gabinet, przeprowadzic dokladne badania.
Ale nie widze sensu straszenia ludzi opowiesciami jak to kogos w gabinecie
usmiercili.
Mnie tez kiedys dentystka prawie "usmiercila", zastrzykiem znieczulajacym.
Mialam pecha - tak na niego zareagowalam.
Zdarza sie.

Oczywiscie - trzeba byc ostroznym i dociekliwym - ale czasem warto
zdecydowac sie na zabieg w narkozie zamiast patrzenia jak dziecko chodzi z
popsutymi zebami i pozniej cierpi z tego powodu.
A to jak silny moze byc strach czlowieka przed dentysta - czy to dziecka czy
doroslego - znam z wlasnych doswiadczen - moj brat taki ma i jest to
silniejsze niz jakikolwiek rozsadek.

Pozdrawiam
Agnieszka

--