Dziewczyny bądźcie szczere ;) Czy używacie filtrów?

1. Data: 2006-03-12 12:44:05

Temat: Dziewczyny bądźcie szczere ;) Czy używacie filtrów?
Od: efka <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naczytałam się na biochemii i wizażu o fotostarzeniu, przebarwieniach
itd. Jako, że ostatnio kombinuję z retinaldehydem i kwasami tym bardziej
pobiegłam do apteki i zakupiłam osławione mleczko Avene SPF 50+ Używam
już kolejny dzień zbliżając się coraz bardziej do pożądanej ilości 2,5
ml i tu niespodzianka - to mi niszczy moją wypielęgnowaną cerę ;) Mam
wrażenie, że skóra w tym nie oddycha, że rozszerzają się pory, świeci
sie to na twarzy, nie, to chyba nie dla mnie. I nie wiem co począć ;)
Porzucić to i dalej sobie chadzać beztrosko? Czy szukać spośród innych
filtrów? Używacie w ogóle filtrów? Dziś np w Poznaniu UV=1.
Straszny dylemat ;)

efka

1. Data: 2006-03-12 14:06:11

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

efka <e...@i...pl> napisał(a):
> [...]
> wrażenie, że skóra w tym nie oddycha, że rozszerzają się pory, świeci
> sie to na twarzy, nie, to chyba nie dla mnie.

po Avene 20 mialam to samo, wiec je porzucilam. Vichy 60 mleczko do ciala
tez swietnie nadaje sie na twarz; co prawda watpie, czy uzywam tego w
ilosci 2,5 ml, w kazdym razie razem z Diacnealem na noc jest to calkiem
znosna kombinacja. nie wiem, co bedzie latem, kiedy mam bardziej tlusta
cere. na dzien pod filtr klade jeszcze Flavo-C.

-- kasica

1. Data: 2006-03-12 20:00:00

Od: "pieg" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "efka" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie to na twarzy, nie, to chyba nie dla mnie. I nie wiem co począć ;)
> Porzucić to i dalej sobie chadzać beztrosko? Czy szukać spośród innych

Witam:)
Zima w miescie uzywam tylko fluidu z filtrami natomiast krem mam bez
filtrow. Mysle, ze krem rowniez powinnam uzywac z filtrami ale...
Gdy tylko zaczynaja pojawiac sie pierwsze promienie wiosennego sloneczka
zaczynam uzywac kremow z wysokimi filtrami, w tym roku moj wybor to wlasnie
emulsja firmy Avene SPF 50+ do cery mieszanej. Kremy z wysokimi filtrami
maja taka "przypadlosc", ze sa bardzo geste, ale ta emulsja jak dla mnie
jest ok, bo swietnie sie ja rozprowadza, nie tworzy bialej maski na twarzy.
Caly czas "czuje" ja na twarzy, jestem troche bardziej blyszczaca, zostawia
tlustawy film, ale puder sypki radzi sobie z tymi problemami. Oczywiscie
wolalabym, zeby moja cera byla matowa, no ale jedno wolec a drugie miec. W
poprzednim roku mialam krem Vichy z filtrem 60, ale w ogole nie bylam
zadowolona. Mimo ze smarowalam sie nim czesto, to na mojej twarzy pojawilo
sie mnostwo piegow. Taka piegowata jak ostatniego lata to ja jeszcze nigdy
nie bylam;) Mam nadzieje, ze w tym roku bedzie inaczej.
pozdrawiam
pieg

1. Data: 2006-03-12 21:32:26

Od: efka <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

pieg napisał(a):

> Kremy z wysokimi filtrami
> maja taka "przypadlosc", ze sa bardzo geste, ale ta emulsja jak dla mnie
> jest ok, bo swietnie sie ja rozprowadza, nie tworzy bialej maski na twarzy.
Czyli masz emulsję czy mleczko? Ja kupiłam mleczko do ciała 100 ml.

> Caly czas "czuje" ja na twarzy, jestem troche bardziej blyszczaca, zostawia
> tlustawy film, ale puder sypki radzi sobie z tymi problemami.
Nie wiem, czy czytałyście o tym, że w zasadzie produktów zawierających
parsol nie powinno się łączyć z pudrami zawierającymi talk, mikkę (w
zasadzie większość), bo osłabiają ochronę :(

efka

1. Data: 2006-03-12 22:10:44

Od: "pieg" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy czytałyście o tym, że w zasadzie produktów zawierających
> parsol nie powinno się łączyć z pudrami zawierającymi talk, mikkę (w
> zasadzie większość), bo osłabiają ochronę :(,

Nie wiedzialam o tym, ale nie wyobrazam sobie wyjsc np do pracy z twarza
posmarowana tylko tym kremem. Wyjatkiem moze tu byc plaza;)

pieg

1. Data: 2006-03-12 22:59:50

Od: "Katarzyna Kulpa" <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

efka <e...@i...pl> napisał(a):
> Nie wiem, czy czytałyście o tym, że w zasadzie produktów zawierających
> parsol nie powinno się łączyć z pudrami zawierającymi talk, mikkę (w
> zasadzie większość), bo osłabiają ochronę :(

mikę.

na szczescie w Vichym jest nie tylko parsol. anyway, to na maksa
nieuczciwe ze strony producentow kremow, ze o tym nie pisza. w koncu
dla wielu osob ochrona przed UV to nie tylko kwestia polityki
antyzmarszczkowej, ale np. obrony przed fotouczuleniami,
przebarwieniami po kuracjach antytradzikowych, etc. tak czy owak,
kazdy uzytkownik kremu anty-UV ma prawo wiedziec, ze po
upudrowaniu sie juz nie jest chroniony tak, jak powinien.

-- kasica

1. Data: 2006-03-13 09:49:31

Od: "llinka" <l...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

efka napisał(a):
Używacie w ogóle filtrów?

Tak, również Avene z filtrem 60.
jak dla mnie ok, troche tłusty, ale jakoś to znoszę,
ogolnie bez fajerwerków

Llinka

1. Data: 2006-03-13 10:02:19

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie, to chyba nie dla mnie. I nie wiem co począć ;) Porzucić to i dalej
> sobie chadzać beztrosko? Czy szukać spośród innych filtrów? Używacie w

A jaki styl życia Ty prowadzisz? Bo IMo to trzeba najpierw rozważyć, czy
ta ochrona faktycznie jest Ci potrzebna na co dzień.
Jeśli pracujesz na świeżym powietrzu, to faktycznie, trzeba .
Ale jak Twój dzień wygląda tak, ze rano zanim słońce wzejdzie wyżej spędzasz
jakieś 10 minut biegnąc do pracy, a potem koło 16-17 albo i później jak już
słońce jest nisko nawet w środku lata spędzasz kolejne 10 minut "na słońcu"
wracając do domu., to... po jaką cholerę Ci te wysokie filtry?
Mam wrażenie, że niektórzy trochę jednak przesadzają - na plażę, długie
spacery, jeśli się pracuje głownie na zewnątrz to owszem, warto się smarować
kremem z wysokim filtrem , ale pod makijaż do pracy w zamkniętym
pomieszczeniu? A w jakim celu?

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

1. Data: 2006-03-13 10:22:06

Od: Katarzyna Kulpa <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):
> [...]
> smarować kremem z wysokim filtrem , ale pod makijaż do pracy w
> zamkniętym pomieszczeniu? A w jakim celu?

UVA zazywasz ciagle, nie tylko w drodze z pracy i do
pracy. w pochmurny dzien, przez szybe tez. no chyba,
ze pracujesz na nocna zmiane :)

-- kasica

1. Data: 2006-03-13 11:00:41

Od: "Yaga" <y...@R...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Porzucić to i dalej sobie chadzać beztrosko? Czy szukać spośród innych
> filtrów? Używacie w ogóle filtrów? Dziś np w Poznaniu UV=1.

Chyba kiedyś miałam podobne dylematy i napisalam post w podobnym klimacie.
Nie mam żadnych specjalnych kremów. Mam podkład i puder SPF 15 i tyle.
Generalnie nie mam cery skłonnej do uczulen na słońce, piegi mi nie
przeszkadzają, nic mi się nie dzieje, do solarium nie chodzę, pracuję w
pomieszczeniu zamkniętym itp. I jakoś na mojej cerze nie widać strasznych
skutków ;)
Oczywiście ktoś powie, że za 20 lat to na pewno będzie widać itp. Ale jakoś
sceptycznie jestem do tego nastawiona ;)

Pozdrawiam, Yaga

--
"Tanz - mein Leben - tanz
Tanz mit mir

Pierre Rene
Obcasy....
[Samostrzyżenie] Pytanie do fryzjerów
Optyczne wygładzenie cery-jak to zrobić???
zmarszczki pod oczami