Dziury w ubraniach po praniu

1. Data: 2006-09-27 09:38:21

Temat: Dziury w ubraniach po praniu
Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam drobny ale zlosliwy problem. Po kazdym praniu widze coraz to
nowe male dziurki w koszulkach i zawsze w tym samym miejscu - na dole
przedniej strony koszulki albo przy kolnierzu. Skad sie biora te
dziury? Piore najczesciej w temp. 40 st z wirowaniem i okolo 100 ml
proszku na prawie pelny beben. Problem ten pojawia sie takze, gdy
uzywam innej pralki albo proszku. Co robic? Wiecej proszku? Wina wody?
Nie prac z dzinsami i innymi twardymi materialami?

Denerwuje mnie to, bo po wypraniu znalazlem dziury w koszulce, ktora
dopiero kupilem.

Dzieki from mountain za odpowiedzi i pozdrawiam.

2. Data: 2006-09-27 10:30:54

Temat: Re: Dziury w ubraniach po praniu
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

f...@o...pl napisał(a):
> [...]
> nowe male dziurki w koszulkach i zawsze w tym samym miejscu - na dole
> przedniej strony koszulki albo przy kolnierzu. Skad sie biora te
Najprawdopodobniej są one wynikiem wad dzianiny - pęknięte nitki.
Póki nie prane- nie widać, a jak się upierze, to się rozłazi
dzianina w tym miejscu i jest od razu dziura.
To mogą też być uszkodzenia nitek powstałe podczas pakowania lub
szycia - skoro ciagle w tych samych miejscach, to znaczy, że powstaja
podczas procesu technologicznego.
Albo w tych miejscach były przyczepione metki na plastikowej nitce i
zamiast nitkę odciąć - urwałeś ją i w ten sposób powstało
uszkodzenie widoczne dopiero po praniu.
To ostatnie wydaje mi się najbardziej prawdopodobne :-(

3. Data: 2006-09-27 12:35:01

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziury z przodu sa najczesciej efektem przecierania lub zahaczania sie
klamry paska lub nitowanego guzika w jeansach.
--
Jackare

4. Data: 2006-09-27 12:59:57

Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare napisał(a):
> Dziury z przodu sa najczesciej efektem przecierania lub zahaczania sie
> klamry paska lub nitowanego guzika w jeansach.

Potwierdzam.
Dokładnie w tym samym miejscu mam prawie wszystkie koszulki z malutką
dziurką... klamra od paska lub metalowego guzika.

5. Data: 2006-09-27 13:55:55

Od: "Wojtas233" <w...@u...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Potwierdzam.
> Dokładnie w tym samym miejscu mam prawie wszystkie koszulki z malutką
> dziurką... klamra od paska lub metalowego guzika.

Albo jak u mnie przytrzaśnięte suwakiem od rozporka.

Wojtek

6. Data: 2006-09-27 16:23:56

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

f...@o...pl napisał(a):
> [...]
> nowe male dziurki w koszulkach i zawsze w tym samym miejscu - na dole
> przedniej strony koszulki albo przy kolnierzu. Skad sie biora te

mam to samo..
kupa koszulek niestety zniszczona
tylko, ze malo prawdopodobne u mnie uszkadzanie paskiem, no bo nie
ma on zadnych ostrych krawedzi...
w pralce aktualnie zapinam spodnie, przewracam na lewa strone i
tak je piore, wiec nie ma juz szans na uszkodzenie podczas prania
przez spodnie - zobaczymy, czy pomoze..

Sierp

7. Data: 2006-09-27 19:26:14

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> [...]
> w pralce aktualnie zapinam spodnie, przewracam na lewa strone i
> tak je piore, wiec nie ma juz szans na uszkodzenie podczas prania
Sprawdź moze czy ne ma żadnych ostrych elementów gdzieś w pralce?
Sprawdź czy w okolicy drzwi nie wystaje cos ostrego i przypadkowo zawadzasz.
zacznij prać tkaniny dzieląc je tez na różne rodzaje:
dżinsowe, koszule, koszulki i tym podobne - moze nie pierz twardych
tkanin z miękkimi?

8. Data: 2006-09-27 20:01:14

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik napisał(a):
> Sprawdź moze czy ne ma żadnych ostrych elementów gdzieś w pralce?

obmacalem wlasnie wnetrze pralki - brak

> Sprawdź czy w okolicy drzwi nie wystaje cos ostrego i przypadkowo
> zawadzasz.

jw

> zacznij prać tkaniny dzieląc je tez na różne rodzaje:
> dżinsowe, koszule, koszulki i tym podobne - moze nie pierz twardych
> tkanin z miękkimi?

nie no.. dwie osoby mieszkaja w moim mieszkanku, i prawde mowiac
nie mamy tyle ubran, aby dzielic je az tak :-)

jedna rzecz mnie tylko w pralce zastanowila, w jednym miejscu sa
innego ksztaltu otworki, ale nie sadze aby to bylo powodem

http://sierp.net/DSCF1763.JPG

sorry za niewyrazne zdjecie, kiepskie swiatlo ;-)
w kazdym razie tylko w jednym miejscu na obwodzie bebna mam takie dziwne
dziurki zaraz obok tego plastiku z ktorego leje sie woda... one sa
nie tyle ostre, co wystajace troche, ale watpie aby to bylo powodem

Sierp

9. Data: 2006-09-28 06:29:37

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):

> jedna rzecz mnie tylko w pralce zastanowila, w jednym miejscu sa
> innego ksztaltu otworki, ale nie sadze aby to bylo powodem
>
> http://sierp.net/DSCF1763.JPG
>
> sorry za niewyrazne zdjecie, kiepskie swiatlo ;-)
Jakie nie wyraźne - mi sie podoba nawet od wersji estetycznej ;) nie
wiedziałem ze fotografowanie wnętrza pralki moze być interesujące.
> w kazdym razie tylko w jednym miejscu na obwodzie bebna mam takie dziwne
> dziurki zaraz obok tego plastiku z ktorego leje sie woda... one sa
> nie tyle ostre, co wystajace troche, ale watpie aby to bylo powodem

A plastyk? z którego leje sie woda? a moze za silny proszek stosujesz i
osłabia włókna? (usuwam proagande firm produkujacych super silne rposzki
doprania kiedy zabudzenai są ogólno ludzkie bez plam po winie kawie czy
oleju silnikowym)

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

10. Data: 2006-09-28 19:48:59

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Osadnik napisał(a):

> Jakie nie wyraźne - mi sie podoba nawet od wersji estetycznej ;) nie
> wiedziałem ze fotografowanie wnętrza pralki moze być interesujące.

widzisz, wystarczy zle dobrany balans bieli ;-) i naswietlanie 2s
dobrze, ze mam stabilna reke, to przy 2s nie bylo tragedii ;-)

> A plastyk? z którego leje sie woda?

nie, nie ma nic wystajacego, obmacane cale

> a moze za silny proszek stosujesz i
> osłabia włókna? (usuwam proagande firm produkujacych super silne rposzki
> doprania kiedy zabudzenai są ogólno ludzkie bez plam po winie kawie czy
> oleju silnikowym)

wiesz co, rozne stosuje... ale generalnie nic bardzo wymyslnego,
ot zwykle proszki :-) nigdy nie pamietam jaki mialem ostatnio ;-)

Sierp

Jaki odkurzacz polecacie?
Zmywarka a rdza.
[Zmywarka] Jak czytac specyfikacje?