Dziwne objawy...

1. Data: 2003-03-29 15:38:36

Temat: Dziwne objawy...
Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Piszę ponieważ w końcu chiałabym się dowiedzieć co mi jest a od nokogo jak
dotąd odpowiedzi nie otrzymałam. Od jakiegoś czasu mam dziwne objawy.
Odczuwam dziwny ucisk w klatce piersiowej. początkowo myślałam że to przełyk
ale nie mam rzadnych problemów z przełykaniem ani jedzeniem. Czasami jest to
na tyle silny ból że z ucisku w klatce piersiowej przechodzi do bulu żuchwy
i zebów. Jedyną rada jescze do niedawna na to(gdzyz najczęściej ból łapał
mnie w pozycji pół leżącej- tak jak sie czyta książkę) była zmiana
pozycji-wstanie. Ostatnio już nawet to nie pomaga. Musze dodać że w czasie
ataków nie mam problemów z oddychaniem. Byłam z tym problemem u internisty
ale ten mi powiedział że to prawdopodobnie serce ale nic nie przepisał i
powiedział że pewnie niedługo przejdzie. Powiedziałam tez o tym ginekologowi
który zaproponował przerwanie brania pigułek. Niestety nic to nie zmieniło.
przyznam nawet że ataki są częstsze i bardziej mnie boli. To się już ciągnie
około roku ale kiedyś było sporadycznie. Teraz nawet z tego powodu czasem
budzę się w nocy. nie ma też mowy o dłuższym leniuchowaniu w łóżku rano :-(
Co to może być?
Katarzyna

2. Data: 2003-03-29 19:44:08

Temat: Re: Dziwne objawy...
Od: "D.Z." <z...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.
szkoda ze nie podajes chociaz ile masz lat, moglo to nieco pomoc w
postawieniu przyblizonego rozpoznania.
owszem, objawy ktore podalas moga odpowiadac chorobie serca, ale czy
pojawjaja sie one przy wysilku? stresie? a moze po jedzeniu?

>Jedyną rada jescze do niedawna na to(gdzyz najczęściej ból łapał
> mnie w pozycji pół leżącej- tak jak sie czyta książkę) była zmiana
> pozycji-wstanie.

to zdanie moze wskazac na przepukline rozworu przelykowego- objawy
najczesciej po jedzeniu, w pozycji lezacej.
badanie ktore moglo by roztrzygnac jest RTG zoladka z kontrastem albo
gastroskopia.

D.Z.

3. Data: 2003-03-29 20:53:21

Od: "DobeX" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja odpowiedź po cytatach. Tak będzie bardziej zrozumiała... :-)

Użytkownik "D.Z." <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> to zdanie moze wskazac na przepukline rozworu przelykowego- objawy
> najczesciej po jedzeniu, w pozycji lezacej.

Do tego momentu zgadzam się z moim poprzednikiem w 100%. Objawy wszystkie
świadczą o przepuklinie rozworu przełykowego (PRP). I na 99,9% nie są
pochodzenia sercowego. W takim samym procencie "daję swoją głowę", że tło
dolegliwości związane jest z PRP.

> badanie ktore moglo by roztrzygnac jest RTG zoladka z kontrastem albo
> gastroskopia.

Tutaj nie może być słowa "albo". Tutaj koniecznej jest "i". Gastroskopia nie
jest badaniem, które potwierdza bądź wykluczna PRP. W PRP gastroskopię
wykonuje się jedynie w celu stwierdzenia ewentualnych zmian zapalnych
(refluksowych) przełyku. Gdyż te lubią szybko zamieniać się w zmiany
nowotworowe. Tzw przełyk Barreta. Natomiast wykonanie samej gastroskopii o
niczym nie świadczy. Aby postawić jednoznaczne rozpoznanie konieczne jest
wykonanie zdjęcia rtg żołądka z kontrastem na dodatek w pozycji
Trendelenburga. Tutaj gastroskopia nie daje rozpoznania a jedynie
ukierunkowuje dalsze leczenie.

Pozdrawiam Dobex.
mailto:d...@t...pl

4. Data: 2003-03-30 09:50:57

Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lat mam 20. Więc niezbyt dużo jak na chorobę serca :-(
I co dziwniejsze nie maja one własnie związku z wysiłkiem czy stresem.
Njczesciej pojawają się kiedy np. się budze rano albo własnie z tego powodu
sie budzę. Jestem więc raczej wypoczęta i niezestresowana :-)

5. Data: 2003-03-30 09:53:45

Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpowiedz choć trochę mnie ona przeraziła. Czy PRP to coś
grożnego? I do jakiego lekarza ewentualnie z tym iść bo internista się
specjalnie nie przejął...

bakteria
Roaccutane - jest ktos kto sie leczyl ?
psychoneuroimmunologia