Dziwni lokatorzy w mojej kuchni

1. Data: 2002-09-10 07:57:47

Temat: Dziwni lokatorzy w mojej kuchni
Od: "SESA" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.
Mam mały problem.
Może ktoś z Was będzie wiedział jak mi pomóc.
Otóz, zauważyłam w jednej z szafek kuchennych latające owady, podobne do
małych ciem (jakies 0,5/0,5 cm).
Potem dostrzegłam we wszystkich produktach znajdujących sie w tej szafce,
pięcio milimetrowe larwy, prawdopodobnie tych owadów. Jestem zrozpaczona, bo
nie wiem co z tym zrobić. Może są jakieś środki lub zapachy likwidujące
kuchennych lokatorów?
Kasia R.

1. Data: 2002-09-10 08:11:45

Temat: Re: Dziwni lokatorzy w mojej kuchni
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Potem dostrzegłam we wszystkich produktach znajdujących sie w tej szafce,
> pięcio milimetrowe larwy, prawdopodobnie tych owadów.

Mi to wyglada na mole... Jesli sa koloru brunatnego, jednokolorowe to pewnie
one. Na mole w sklepach jest mnostwo preparatow. Dziwne tylko, ze one w
kuchni sie pojawily, bo najczesciej miedzy ubraniami siedza. Ja skutecznie
przegonilam mole takimi plytkami lawendowymi, ktore umiescilam w szafie.
Mole lawendy nie cierpia a lewenda sama w sobie ma ladny zapach :)

Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2002-09-10 08:14:15

Od: XaN <x...@m...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś z Was będzie wiedział jak mi pomóc.
> Otóz, zauważyłam w jednej z szafek kuchennych latające owady, podobne
> do małych ciem (jakies 0,5/0,5 cm).
mowisz o molach?

> [...]
> zrozpaczona, bo nie wiem co z tym zrobić. Może są jakieś środki lub
> zapachy likwidujące kuchennych lokatorów?
moze sa, ale proponuje przegladnij wszystkie szafki z zywnoscia
(bardzo lubia np. bulke tarta), jezeli beda w srodku ww motylki
lub larwy (czy tez charakterystyczne pajeczynki), wyrzuc produkt
a pudelko dokladnie umyj.

--
[ `Y$b. _,dP"^^^"Y$b. $$b. ,$$P""|GG: #393759 x...@m...art.pl ]
[ `Y$bdP' ,g=-.$$ $$$b. ,$P' : B409BA0801CD21C3624152647A4F2053]

1. Data: 2002-09-10 08:15:15

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

To sa mole najprawdopodobniej. Wypedza je zapach lawendy.

--
__________________________
Justyna

1. Data: 2002-09-10 08:19:57

Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko wrote:

> [...]
> przegonilam mole takimi plytkami lawendowymi, ktore umiescilam w szafie.
> Mole lawendy nie cierpia a lewenda sama w sobie ma ladny zapach :)

Zawsze wydawało mi się, że mole są....białe a nie brunatne.

Mich'ata

1. Data: 2002-09-10 08:36:03

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam, mole niestety. Ja dość długo przewracałam wszystkie szafy z
ubraniami szukając miejsca, gdzie te cholery się zalęgły, a tu
niespodzianka - w kuchni w szafce z mąką, bułką tartą, itp. Były nawet w
torebce z cukrem. Jeśli zauważysz cienkie charakterystyczne pajęczynki, to
nie ma złudzeń - będą i larwy i dojrzała postać. Ja musiałam wywalić
wszystkie produkty z szafek, a było ich naprawdę sporo. Nie we wszystkich
znalazłam larwy czy mole, ale jeśli są w jednym produkcie, to raczej będą
wszędzie. Ja znalazłam martwe larwy nawet pod pojemnikiem ze sztućcami i
między książkami kucharskimi - dwie szuflady wyżej:((

Pozdrawiam - Ewa

1. Data: 2002-09-10 08:36:14

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie na 100% mole tzw. spożywcze. Siedzą w mące, kaszach, bakaliach,
galaretkach (nawet nierozpieczętowanych) otrębach, płatkach itp. nawet w
orzechach włoskich niewyłuskanych. Rada: wyjąć wszstko z szafek, dokładnie
obejrzeć, podejrzane wyrzucić, szafki wymyć dokładnie wodą z jakimś płynem
typu Ajax lub inny.
Pozdrawiam - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-09-10 08:40:04

Od: XaN <x...@m...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mi to wyglada na mole... Jesli sa koloru brunatnego, jednokolorowe to
> pewnie one. Na mole w sklepach jest mnostwo preparatow. Dziwne tylko,
> ze one w kuchni sie pojawily, bo najczesciej miedzy ubraniami siedza.

Wlasnie, ze nie, sa tez takie mole co lubia jedzenie a nie ubrania,
znosza jajka w przeroznych kaszach (czy jak juz wspomnialem w
bulce tartej), potrafia sie przegryzc przez papierowa torebke.
Jak otworzysz taki 'zamolony' produkt, zobaczysz pajeczynki
i ew. larwy.
Nalezy wybijac szkodnika jak najszybciej, potrafia niezle narozrabiac

1. Data: 2002-09-10 08:44:20

Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bo
> nie wiem co z tym zrobić. Może są jakieś środki lub zapachy likwidujące

Uff wczesniej mi sie wyslalo na priv, ale widze ze dyskusja rozgorzala, wiec
jeszcze raz:

Moje gratulacje, dorobilas sie stadka moli badz tez mklikow. Ja te
zwierzatka tepie od kilku miesiecy. W szafach z ksiazkami nie mam problemu
wystarczy Baygon, albo jakis Raid na owady latajace, ale w kuchni musisz byc
ostrozna i nie dopuscic do stycznosci tych preparatow z jedzeniem i
pojemnikami do przechowywania. Larwy przyklejaja sie czaem do sprzetu,
trzeba je utopic. Zwierzatka te nie lubia zapachu lawendy, skorki cytryny, i
swiezo drukowanych gazet, ale jest to mniej skuteczne niz wspomniane
wczesniej preparaty.
Zycze ci skutecznej walki :o)

pozdrowienia
misiorek :o)

1. Data: 2002-09-10 08:44:20

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

SESA wrote:

> [...]
> nie wiem co z tym zrobić. Może są jakieś środki lub zapachy likwidujące

Mole? Jeżeli tak, to lawenda powinna pomóc.

Krycha

Żurawina!!!
mialo byc leczo...
Latwe obieranie czosnku