Dziwny robaczek w doniczce

1. Data: 2009-11-22 13:19:34

Temat: Dziwny robaczek w doniczce
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Od razu prosze o opieprzenie mnie i skierowanie gdzie trzeba jesli grupa
niewlasciwa, ale prawde mówic jedyna grupa o roslinkach doniczkowych w
alt.* jest chyba martwa a innych nie widzę.

W każdym razie:

Mam cytryknę (chodowaną z pestki). Cytrynka rosnie już ze 4 lata. Cały
czas w doniczce. Od jakiegoś czasu mam dziwne robaki w doniczce.
Cytrynka podupada na zdrowiu z ich powodu.

Mimo przeczesania google, obrazków itp nie potrafie znaleźc nic
podobnego do niego. Może więc jest nietypowy. Nie posiadam tez zdjęcia,
więc musze to jakoś opisać:

a) przypomina "szypawkę" w wersji mini, ma 1cm dlugości lub mniej.

b) porusza się szybko i bardzo sprawnie, ma dużo nóg (chyba, za male
żeby to jednoznacznie ocenić). Nie wygląda jak krocionóg, choć jest
szczupły i długi.

c) Brązowy, choć raczej jasno.

d) jest tego dużo w doniczce, zakopane w ziemi. Po zalaniu wodą wychodzą.

e) nie ma skrzydeł, w szczególności nie przypomina owadów typu skorek
(brak podziału ciała na charakterystyczne segmenty, jest jednolity na
całej długosci).

Czy ktoś może mnie nakierować na własciwa nazwę? Resztę sobie doszukam.

PS. Możliwe że to coś nie jest z naszej strefy klimatycznej, nie wiem
czy ziemia do cytrynki nie była importowana.

2. Data: 2009-11-22 13:33:52

Temat: Re: Dziwny robaczek w doniczce
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały wrote:
> chodowaną

I przepraszam za tą wpadkę.

3. Data: 2009-11-22 13:52:04

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam cytryknę (chodowaną z pestki). Cytrynka rosnie już ze 4 lata. Cały
> czas w doniczce. Od jakiegoś czasu mam dziwne robaki w doniczce. Cytrynka
> podupada na zdrowiu z ich powodu.

Hejka. Na początek wyciagnij "cytryknę" :-) z doniczki, opłucz korzenie
wodą i przesadź do nowej doniczki z nowym podłożem. Robalom zrób fotkę i
podaj nam link do zdjęcia.
Pozdrawiam zagadkowo Ja...cki

4627 (20091121) __________

4. Data: 2009-11-22 15:52:55

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robalom zrób fotke

Udalo się złapać jednego.

http://sebobialy.net/robaczek.jpg (11kB)

Lepsze nie będzie, nie mam sensownego trybu macro w aparacie.

5. Data: 2009-11-22 16:15:52

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały pisze:

> Udalo się złapać jednego.
>
> http://sebobialy.net/robaczek.jpg (11kB)

Masz go "pod ręką" ?
Któryś z tych ?

Barbara

6. Data: 2009-11-22 16:19:37

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:

> Masz go "pod ręką" ?

Już nie.

> Któryś z tych ?

Których ?

7. Data: 2009-11-22 16:52:35

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian Biały pisze:

> Których ?

przepraszam :-)

http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&client=fire
fox-a&channel=s&rls=org.mozilla:pl:official&um=1&q=l
ithobius&sa=N&start=0&ndsp=21

8. Data: 2009-11-22 17:09:00

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz wrote:
> http://images.google.pl/images?hl=pl&lr=&client=fire
fox-a&channel=s&rls=org.mozilla:pl:official&um=1&q=l
ithobius&sa=N&start=0&ndsp=21

Tak, wygląda dośc podobnie. Tylko u mnie to jakas miniaturowa wersja, ma
tylko 1cm. Więc stawiam na Wija Drewaniaka, chyba ze ktoś ma inne pomysły.

9. Data: 2009-11-22 17:47:43

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, wygląda dośc podobnie. Tylko u mnie to jakas miniaturowa wersja, ma
> tylko 1cm. Więc stawiam na Wija Drewaniaka, chyba ze ktoś ma inne pomysły.

Hejka. A co by taki drewniak robił w doniczce? ;-) Ja jednak stawiam na
tego krocionoga:
http://www.omafra.gov.on.ca/english/crops/hort/news/
hortmatt/2008/03hrt08a1f2.jpg
Pozdrawiam prawdopodobnie Ja...cki

4627 (20091121) __________

10. Data: 2009-11-22 18:08:08

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> Hejka. A co by taki drewniak robi? w doniczce? ;-) Ja jednak stawiam na
> tego krocionoga:
> http://www.omafra.gov.on.ca/english/crops/hort/news/
hortmatt/2008/03hrt08a1f2.jpg

100% że to nie ten. Za duża średnica w stosunku do krótkich nóżek.

Na razie Wij wygrywa.

W doniczce poza ziema sa tez kawalki kory/drewna. Widocznie ma co jeść.
Sama cytrynka też produkuje troche drewna (dolna częśc łodygi drewnieje).

nawożenie
Rok w ogrodzie
Właściwy temat
Szczepionki czy ludobójstwo?