Ekologiczne śmieci

1. Data: 2004-08-03 07:23:31

Temat: Ekologiczne śmieci
Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czołem po wakacyjnej konserwacji nadajnika ;)

Nasza kochana gmina zafundowała nam kontenery na odpady nadające się do
recyklingu. Wiadomo co mozna zrobić z puszkami aluminiowymi, stłuczką
szklaną czy makulaturą, ale wie kto co dzieje się z odpadami typu
butelki PET
czy innym tworzywem sztucznym ? I pytanie najważniejsze - czy owe
posegregowane odpady ( przynajniej u mnie na osiedlu ludziska się
przejęły i śmieci na prawdę segregują ) nie trafią na wysypisko ? Ma
ktoś sprawdzone info w tej sprawie ?

--
Piotr Jankisz
trochę o rowerach:

1. Data: 2004-08-03 17:57:46

Temat: Re: Ekologiczne śmieci
Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Aug 2004 09:23:31 +0200 I had a dream that Piotr Jankisz <P...@o...pl>
wrote:
> recyklingu. Wiadomo co mozna zrobić z puszkami aluminiowymi, stłuczką
> szklaną czy makulaturą

Wiadomo? Wiesz, że np nie można mieszać szkła białego i kolorowego, gdyż
potem żadna huta tego nie przyjmie?

> ale wie kto co dzieje się z odpadami typu
> butelki PET
> czy innym tworzywem sztucznym?

Powinno być mielone na granulat i przerabiane od nowa na plastiki.

> I pytanie najważniejsze - czy owe
> posegregowane odpady ( przynajniej u mnie na osiedlu ludziska się
> przejęły i śmieci na prawdę segregują ) nie trafią na wysypisko ? Ma
> ktoś sprawdzone info w tej sprawie ?

Są ploty, że na wysypisko, bo czasem podjeżdża jedno auto po zawartość
wszystkich kontenerów, ale (przynajmniej w Krakowie) zapewniają, że ten
jeden samochód potrafi ładnie wszystko oddzielić i posegregować i nie
pomiesza sobie.

1. Data: 2004-08-03 19:49:53

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03.08.2004 19:57, Użytkownik Grzegorz Janoszka napisał:

> Wiadomo? Wiesz, że np nie można mieszać szkła białego i kolorowego, gdyż
> potem żadna huta tego nie przyjmie?

Tego nie wiedziałem - teraz wiem dlaczego ostatnio zniknęły u mnie
(Bydgoszcz) wspólne pojemniki na szkło a pojawiły się "podwójne" -
szkoda, że chwilowo jest ich mniej.

A czy ktoś wie jak segregować kartony po mleku lub sokach ? Na
niektórych pojemnikach na papier jest podawane by tego tam nie wrzucać.
Ale wówczas gdzie ? Do plastiku ?

> Są ploty, że na wysypisko, bo czasem podjeżdża jedno auto po zawartość
> wszystkich kontenerów,

Nie sądzę, przecież firmy oczyszczania budują własne sortownie. Ciekawe
kiedy zacznie się w Polsce budowa spalarni - dodam, że jestem za
oczywiście przy zachowania stosownych reżimów technologicznych dot.
przerobu.

Pozdrawiam :-)

--
Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-08-03 19:51:54

Od: "Ann" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Jankisz" <P...@o...pl> wrote in message
> [...]
> posegregowane odpady ( przynajniej u mnie na osiedlu ludziska się
> przejęły i śmieci na prawdę segregują ) nie trafią na wysypisko ? Ma

na dużym blokowisku we Wrocławiu na smieci pcv są takie zakratowane duże
kosze, otwierane od dołu po ich podniesieniu
po zawartość koszy co jakiś czas (rzadziej niz smieciarka) podjeżdża
samochód z dużą przyczepą i zbiera tylko pcv, przyczepa niestety nie ma
żadnego "dachu" więc przy okazji opróżniania kosza po okolicy rozsiewa się
sporo worków foliowych
z tego co słyszałam, z tego robione są ponownie rzeczy PCV
Firma zbierająca plastiki nie zabiera nigdy żadnych innych kontenerów -
interesuje ich tylko pcv, wiec chyba coś z tym robią rzeczywiście a nie
wywożą na wysypisko.
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2004-08-03 22:03:45

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Aug 2004 21:49:53 +0200 I had a dream that Wojciech Ściesiński
<w...@N...net> wrote:
> A czy ktoś wie jak segregować kartony po mleku lub sokach ? Na
> niektórych pojemnikach na papier jest podawane by tego tam nie wrzucać.
> Ale wówczas gdzie ? Do plastiku ?

Taki "karton" to razem zgrzany papier, folia plastikowa i folia
aluminiowa. Za nic tego nie da się przetworzyć :(

Dlatego ja np. unikam kupowania takich soków czy mleka (soki w
butelkach, mleko w folii).

1. Data: 2004-08-04 06:14:48

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> [...] (soki w butelkach, mleko w folii).

To ja mam jeszcze pytanie lamerskie: czy papierowe naklejki z butelek, petów
itd. należy odklejać? Logicznie rzecz biorąc pewnie tak, ale bezpieczniej
chyba założyć, że ludziom się raczej nie będzie chciało...

Pozdrawiam
Hanka i śliczne, nowe, przeraźliwie śmierdzące worki do segregowania odpadów
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-08-04 06:34:16

Od: Piotr Jankisz <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> To ja mam jeszcze pytanie lamerskie: czy papierowe naklejki z butelek, petów
> itd. należy odklejać? Logicznie rzecz biorąc pewnie tak, ale bezpieczniej
> chyba założyć, że ludziom się raczej nie będzie chciało...

Chiba nie, wg opisu na kontenerach wystarczy tylko skompaktować PETy. A
że przy zgniataniu naklejka sama odejdzie to już inna sprawa.

1. Data: 2004-08-04 09:08:32

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 4 Aug 2004 08:14:48 +0200 I had a dream that Hanka Skwarczyńska <anias@[>
wrote:
> To ja mam jeszcze pytanie lamerskie: czy papierowe naklejki z butelek, petów
> itd. należy odklejać? Logicznie rzecz biorąc pewnie tak, ale bezpieczniej
> chyba założyć, że ludziom się raczej nie będzie chciało...

Wiem, że należy ściągać metalowe obrączki, jeśli takowe są na szyjkach
butelek. Natomiast pytanie o etykietki też mnie bardzo ciekawi,
zadawałem je paru zorientowanym osobom (jakimś fundacjom recyklingowym
na festiwalu ekologicznym itp) i nikt nie wiedział ;)

Na chłopski rozum, to wiesz - złom przyjmują pomalowany, butelki
pewnie mogą być oklejone - pewnie te etykietki zbiorą się zwęglone
jako szumowiny zupy szklanej ;)

1. Data: 2004-08-04 09:12:54

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...
> [...]
>
> Na chłopski rozum, to wiesz - złom przyjmują pomalowany, butelki
> pewnie mogą być oklejone - pewnie te etykietki zbiorą się zwęglone

To mnie uspokoiłeś ) Dzięki.

Pozdrawiam
Hanka (a może wiesz, czemu te worki tak niemożebnie... no... pachną? :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2004-08-04 10:33:32

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska wrote:

> (a może wiesz, czemu te worki tak niemożebnie... no... pachną? :)

hehe ktoś się pytał co się dzieje z PETami i innymi odpadami plastykowymi -
to jest więc jeden z produktów ;-) A że składników w plastikowej zupie jest
wiele....

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski