"Ekologom"

51. Data: 2004-01-20 12:45:40

Temat: Re: "Ekologom"
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gDROb.26196$f97.4648@fe3.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> napisał(a):

> Marzyciel ...

Hejka. My tu sobie dywagujemy, a Unia Europejska właśnie zatwierdziła
fundusz postępu biotechnologicznego na lata 2004 - 2006. :-)
Pozdrawiam zwięźle Ja...cki
P.S. "Chodzacy z głową w chmurach nie słyszy przelatujących odrzutowców."

52. Data: 2004-01-22 19:32:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message

> Rycho Lowry też napisał, że hormony stosowane w USA przy produkcji
wołowiny
> są stuprocentowo bezpieczne. :-)

Stuprocentowo moze byc bezpieczne w teorii i dla celow marketingowych.
Rzeczywistosc jest mniej przewidywalna.

Pozdrawiam,
Bpjea

53. Data: 2004-01-22 19:54:10

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"calvi" <c...@b...pl> wrote in message

> [...] no to czemu
> akurat te "hi-tech" sa "be"?

Wcale nie musza byc, ale moga.
Metodami, ktore zwiesz "hi-tech" mozesz wprowadzic do genomu rosliny gen nie
pochodzacy od rosliny.
(pochodzacy np. od bakterii, od zwierzat)
Czy wyobrazasz sobie, by w naturalny sposob roslina mogla sie skrzyzowac ze
zwierzeciem?
Mozna tez modyfikowac rosliny w sposob, jaki moglby wystapic w przyrodzie,
ale z jakiegos powodu nie wystapil.
Tj. otrzymanoby rosliny, ktore bylyby prawdopodobne do uzyskania droga
ewolucji gatunku.
Nasuwa mi sie na mysl jeden z przykladow na negatywne skutki modyfikowania
roslin.
Zalozmy, ze mamy zmodyfikowana rosline uprawna, ktora odporna jest na
wszelakie choroby.
Nastepnie uprawiamy ta rosline. Tu wkraczaja mechanizmy naturalne i roslina
ta krzyzuje sie z jej dzikim krewnym, ktory przypadkiem jest w naszej
uprawie niepozadanym chwastem. Chwast ten przejmuje odpornosc rosliny
zmodyfikowanej i staje sie "chwastem doskonalym".
Taki scenariusz nie jest fikcja.

Pozdrawiam,
Bpjea

54. Data: 2004-01-22 20:42:49

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bupal0$67e$2@atlantis.news.tpi.pl Bpjea <b...@...pl
(usun 'x' - z powodu spamu)> napisał(a):

> [...]
> naszej uprawie niepozadanym chwastem. Chwast ten przejmuje odpornosc
> rosliny zmodyfikowanej i staje sie "chwastem doskonalym".

Hejka. Pozostaje jeszcze wrażliwość tego rzekomo doskonałego chwasta na
szkodniki i herbicydy. ;-)
Pozdrawiam wszelako Ja...cki
H.Z.: "Ludność Krakowa z wielką radością powitała zwłoki Mickiewicza." :-)

chwalimy się!! cd...
[sprzedam] nowe meble ogrodowe metalowe
winorosl
zimowanie datury