Eksperyment "Fotyga"

121. Data: 2010-10-27 21:06:59

Temat: Re: Eksperyment
Od: " Iwon(K)a" <i...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> Użytkownik " Iwon(K)a" <i...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Po angielsku to wszystko nazywa sie madrzej.

lol

i.

122. Data: 2010-10-27 21:07:32

Temat: Re: Eksperyment "Fotyga"
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-październik-10 pędzel vonBraun zmalował:

> [...]
> drożej, spotykałem się z poglądami, ze taniej - choć na oko to trochę
> dziwne. Możliwe jednak że postkomunistyczne, molochowate domy dziecka w
> których wszyscy kradli były jednak drozsze niż rodziny zastępcze (a
> obliczeń tych słuchałem jeszcze w "poprzednich czasach").
> Jest tu jeden nieprzeliczalny aspekt - związany z większymi szansami na
> uspołecznienie dzieci z rodzin zastępczych, czyli prawdopodobieństwo, że
> mniej z nich wróci "do obiegu" - czyli na garnuszek państwa - jako
> więźniowie, pacjenci szpitali psychiatrycznych, renciści i bezrobotni.

WSZYSTKO jest kwestią perspektywy. Jak patrzymy na coś "tu i teraz" - to
może być tańsze od innego "tu i teraz". Ale gdyby popatrzeć szerzej, tak
jak piszesz - wyjdzie coś wręcz przeciwnego.
I tak jest ze wszystkim. Wg mnie to jedna z większych barier
komunikacyjnych - odnoszenie się do innego tła, przy wykorzystywaniu tych
samych wskaźników ("opłaca się").

123. Data: 2010-10-27 21:09:10

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27-październik-10 pędzel Druch zmalował:

> " Iwon(K)a" <i...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> Uhu - ciekawe.
> Ale to oznacza tez ze tzw. przynaleznosc grupowa wplywa na wybór -
> jesli ulubiony roperter sie usmiecha - bede glosowac tak samo.

> hehe, kiedys tak mialem.
>
> Podobno, jesli podzieli sie uczniow na 2 klasy i nazwie je "lepsza" i
> "gorsza",
> to uczniowie z rzekomo lepszej zaczynaja sie lepiej uczuc - z gorszej -
> gorzej.
> Mimo ze podzial byc sztuczny.

Nie podobno, tylko dokładnie tak jest. Zdaje się, że to eksperyment
Solomona Asha był. Ciekawe są te żydowskie eksperymenty...

124. Data: 2010-10-27 21:10:23

Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy lepszy tren R wrote:

> Dnia 27-październik-10 pędzel vonBraun zmalował:

> Przede wszystkim wg mnie próba jest zdecydowanie za mała :)
Tak, i trzeba by przemyśleć koncepcje kwestionariusza.
vB

125. Data: 2010-10-27 21:29:22

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, i trzeba by przemyśleć koncepcje kwestionariusza.
> vB

A i tak najważniejszy będzie interpretator. Cytując klasyka - "ważne kto
głosy liczy".

126. Data: 2010-10-27 21:31:00

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:8iv18xu1ku4p$.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 27-październik-10 pędzel Vilar zmalował:

> A co takiego szalonego robi i czego się pozbawia?

Wypowiada się szalenie....
A pozbawia się ludzkiego szacunku

MK

127. Data: 2010-10-27 21:33:30

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:482zuml1nyw0$.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 27-październik-10 pędzel zażółcony zmalował:

> Zdaje się że zdecydowanie taniej, ale to tak z jakiegoś słyszenia.

No właśnie, ze słyszenia.
Ale tak na pierwszy rzut oka: gotowanie, prasowanie... itd.
W domu człowiek sam się "opiera i wiktuje"
Utkwił mi w głowie kawałek artykułu o mieszkaniach przejściowych dla dzieci
(już podrośniętych), wychodzących z domu dziecka. Jakoby musiały sie w nich
uczyć np. krojenia chleba i takich tam.

Co w ogóle dzieje się z dziećmi z DD kiedy dorastają? Dostają jakieś
mieszkania? Czy po prostu "Pan/Pani już tu nie mieszka"?

MK

128. Data: 2010-10-27 21:34:21

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:37hxuma4e8p1.dlg@trenerowa.karma...
> [...]
> I tak jest ze wszystkim. Wg mnie to jedna z większych barier
> komunikacyjnych - odnoszenie się do innego tła, przy wykorzystywaniu tych

Taaa, ale to podobno kwestia inteligencji..... emocjonalnej.
Umiejętność spojrzenia na problem i jego rozwiązania w dłuższej
perspektywie.

MK

129. Data: 2010-10-27 21:36:55

Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:46769peqt92w.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 27-październik-10 pędzel Vilar zmalował:

> Jak sądzisz - czy Twoja opinia o tym czy ktoś ma mózg za uszami jest w
> jakimś stopniu zależna od urody/mimiki/formy komunikacji takiej osoby?

Mam złudzenia, że po pierwszym wstrząsie, jednak dochodzę do siebie :-)))

MK

130. Data: 2010-10-27 21:39:04

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Taaa, ale to podobno kwestia inteligencji..... emocjonalnej.
> Umiejętność spojrzenia na problem i jego rozwiązania w dłuższej

Moim zdaniem inteligencja emocjonalna nie ma tu nic do rzeczy.
Najważniejsze jest doświadczenie. Upraszczając maksymalnie - wiek.
Wiek jest istotny, ale sam w sobie oczywiście nie chroni przed głupotą.
Jednak stwarza możliwość doświadczenia na tyle wielu różnych sytuacji, że
ma się odpowiedni dystans do okoliczności.
Chodzi mi o coś, co w swoim zawodzie nazywam "myśleniem długofalowym" lub
"myśleniem strategicznym".

Panie Janie kochany...
Prośba o ocenę
Z cyklu "Gry i zabawy narodu polskiego"