Ekspres ciśnieniowy

1. Data: 2001-01-08 15:02:48

Temat: Ekspres ciśnieniowy
Od: <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
od dłuższego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem ciśnieniowego ekspresu do
kawy (DeLonghi). Cappucino jest extra - polecam wszystkim :)))
Mam jednak problem. Podczas parzenia czarnej kawy (espresso) na powierzchni
pojawia się kożuch (coś w rodzaju b. cienkiej błonki). Nie mam pojęcia jak
temu zapobiec; wlewałem wodę z kranu, mineralną a nawet gotowaną.

BTW: Kożuch nie wpływa na walory smakowe lecz wizualne (sprawia wrażenie jakby
filiżanki były brudne)

Wszelkie porady mile widziane

Pozdruffka
Michał

1. Data: 2001-01-08 16:01:35

Temat: Re: Ekspres ciśnieniowy
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...fm> napisał...
> [...]
> temu zapobiec; wlewałem wodę z kranu, mineralną a nawet gotowaną.
>
> BTW: Kożuch nie wpływa na walory smakowe lecz wizualne (sprawia wrażenie

Też mam taki sam ekspres i nigdy nie miałam podobnego efektu...
Może złej kawy używasz...
Polecam kawę Lavazza.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-08 21:37:34

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
[...]
> Wszelkie porady mile widziane
Prawdopodobnie masz za słaby element grzejny, daje 95 zamiast 98 st.C.
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-01-08 22:48:51

Od: "pablo" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jak
> temu zapobiec; wlewałem wodę z kranu, mineralną a nawet gotowaną.

moze to jednak woda, proponuje sprawdzic z jakas miekka woda, takie "blonki"
byc moze pochodza od jakiegos metalu, ktory moze byc w tej gotowej
kawie.(niekoniecznie musi pochodzic z wody) Swita mi cos w glowie ale nie
jestem pewien czy to o to moze chodzic.
moze ktos cos wie na ten temat
pablo

1. Data: 2001-01-09 09:02:55

Od: <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Też mam taki sam ekspres i nigdy nie miałam podobnego efektu...
> [...]
Nie sądzę aby była to kwestia kawy. Używam właśnie kawy Lavazza a wcześniej
próbowałem z Jacobsem i kawami przywożonymi z Turcji (nie pamiętam nazw).

Pozdruffka
M.

1. Data: 2001-01-09 09:15:07

Od: <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdopodobnie masz za słaby element grzejny, daje 95 zamiast 98 st.C.
> pozdr. Jerzy

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o ekspres ciśnieniowy (8 BAR), w którym
temperatura wrzenia wody wynosi ok. 150 st.C.
Ty prawdopodobnie myślisz o zwykłym ekspresie do kawy.

Pozdro
M.

1. Data: 2001-01-09 09:49:11

Od: "Mich@l Sadowski" <n...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...fm wrote in message
<7...@n...onet.pl>...
>Mam jednak problem. Podczas parzenia czarnej kawy (espresso) na powierzchni
>pojawia się kożuch (coś w rodzaju b. cienkiej błonki). Nie mam pojęcia jak
>temu zapobiec; wlewałem wodę z kranu, mineralną a nawet gotowaną.

To może spróbuj zrobić kawę z przefiltrowanej wody. Takie kożuchy to zwykle
efekt złej wody. Maiłem to samo, kupiłem filtr Brita (taki dzbanek z
filtrem) i teraz nie mam takich efektów. Kawa jest smaczniejsza, a herbata
czyściutka i przezroczysta - choć nieraz bardzo mocna to nigdy nie
smołowata i bez nalotów.

Mich@ł

1. Data: 2001-01-09 10:44:12

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mich@l Sadowski" wrote:

> To może spróbuj zrobić kawę z przefiltrowanej wody. Takie kożuchy to zwykle
> efekt złej wody.

mike_cz pisał, ze próbował z różnnymi gatunkami wody

Ja mam to samo, w domu, ze zwykła herbatą (ekspresowa) i wrzątkiem
Sporo zależy od rodzaju wody
Ale równie dużo zależy od gatunku herbaty
Czasami _prawie_ nie ma "kożucha", a czasami wstyd podać gościom :(
Podejrzewam, że w procesie pakowania, do herbaty (lub do torebek)
dostają się mikroskopijne ilości tłuszczu (z maszyn pakujących na
przykład) - ale głowy nie dam: być może jest to coś zupełnie innego

sadyl

1. Data: 2001-01-09 14:12:46

Od: "Mich@l Sadowski" <n...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl wrote in message <3...@p...onet.pl>...

>mike_cz pisał, ze próbował z różnnymi gatunkami wody

Tak, pisał o wodzie z kranu, przegotowanej (to wciąż ta sama woda co z
kranu) i o mineralnej (w tej to dopiero jest za dużo mikroelementów dających
osady).

Naprawdę jest ogromna różnica między wodą z kranu (nawet dobrą) i filtrowaną
na filtrach z węgla aktywnego.

Mich@ł

Sałatki a majonez
pomocy - plama