pomocy - plama

1. Data: 2001-01-08 14:35:29

Temat: pomocy - plama
Od: "Zbigniew Nowacki" <z...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

temat nie dotyczy gotowania, ale naprawde nie wiem gdzie sie zwrocic....

Po imprezie rodzinnej postawilem "na chwile" oliwna lampke na sprzecie rtv.
Jakims cudem oliwa saczyla sie z lamki na metalowa obudowe. Dopiero po paru
dniach zauwazylem plame. Nic jej nie bieze. Kolor czerwony. Benzyna
rozciencza liwe, ale plamy nie wywabi. Ani aceton. Ani detergenty. Ani
kwasek.
Pomocy....

--
Pozdrówka,
ZN.

1. Data: 2001-01-08 21:50:17

Temat: Re: pomocy - plama
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Nowacki <z...@p...bptnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93cj18$n4n$...@n...telbank.pl...
> temat nie dotyczy gotowania, ale naprawde nie wiem gdzie sie zwrocic....
>
> Po imprezie rodzinnej postawilem "na chwile" oliwna lampke na sprzecie
rtv.
A z czego jest ten sprzęt zrobiony? drewno, plastik?

> Jakims cudem oliwa saczyla sie z lamki na metalowa obudowe.
Jaka oliwa i jaki barwnik!

Dopiero po paru
> dniach zauwazylem plame. Nic jej nie bieze. Kolor czerwony. Benzyna
> rozciencza liwe, ale plamy nie wywabi. Ani aceton. Ani detergenty. Ani
> kwasek.
No tak, być może iż tymi zabiegami tylko utrwaliłeś plamę. ;-(((
Zapamiętaj, regułą jest sprawdzanie na minimalnej powierzchni.
Masz jeszcze do wyboru chlor i wodorotlenek wodoru.
Pozdr. Jerzy
PS
Mam taką "Miracle..." amerykańską. Zwykła ściereczka a ściera i poleruje
wszystko do pierwotnego stanu. Oni mają wiele takich CUDÓW.

1. Data: 2001-01-09 09:57:11

Od: "Zbigniew Nowacki" <z...@p...bptnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
> A z czego jest ten sprzęt zrobiony? drewno, plastik?
metal jakis....

> Jaka oliwa i jaki barwnik!
parafinowa.. brak informacji jaki - czerwony

> No tak, być może iż tymi zabiegami tylko utrwaliłeś plamę. ;-(((
> Zapamiętaj, regułą jest sprawdzanie na minimalnej powierzchni.

Powierzhcnia nie jest taka duza, jak lampka.
a ten wodorotlenek wodoru to skad brac i te miracle ?

ZN

1. Data: 2001-01-09 10:30:28

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Masz jeszcze do wyboru chlor i wodorotlenek wodoru.

wodo...co??
Chyba nadtlenek wodoru?
Nie sądzę, aby utlenienie parafiny (a właściwie jej barwnika) coś
pomogło

Poza tym zestawienie: parafina i H2O2 wydaje mi się zbyt
..hmmm...niedelikatna
Za bardzo przypomina paliwo rakietowe :)))

sadyl

1. Data: 2001-01-09 21:02:19

Od: "Katarzyna Pytkowska" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Nowacki <z...@p...bptnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93en3h$ibd$...@n...telbank.pl...

> Jerzy <0...@m...pl> wrote in message
> metal jakis....

> parafinowa.. brak informacji jaki - czerwony

> Powierzhcnia nie jest taka duza, jak lampka.
> a ten wodorotlenek wodoru to skad brac i te miracle ?

metal czy malowany (lub lakierowany) metal? bo to roznica zasadnicza. Na
moje oko to juz nie masz szans tzn barwnik skutecznie spenetrowal powloke
farby i bedzie tam siedzial do konca dni twoich (lub sprzetu ;-)).
Rzeczywiscie mozesz go sprobowac czyms zredukowac albo utlenic - w warunkach
domowych raczej utlenic (plynem do mycia sracza na podchlorynie - takim
smierdzacym chlorem lub woda utleniona), tylko rzeczywiscie sprawdz na
malym, niewidocznym kawalku jakie sa skutki dla powloki.
a najlepiej kup farbe do metalu w spray'u, pomaluj calosc maskujac plame a
sam sobie ugotuj cos smacznego ;-)

Kaklucha
k...@i...pl
Wolontariat dla zwierząt:
http://canis.koty.pl http://101kotow.koty.pl

1. Data: 2001-01-10 08:50:26

Temat: Re: pomocy - plama [NaOH]
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zbigniew Nowacki <z...@p...bptnet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:93en3h$ibd$...@n...telbank.pl...
[...]
> parafinowa.. brak informacji jaki - czerwony
zapytaj producenta o skład chemiczny

> Powierzhcnia nie jest taka duza, jak lampka.
> a ten wodorotlenek wodoru to skad brac i te miracle ?
Ups, to ma być wodorotlenek sodu, NaOH = soda kaustyczna, do nabycia w
sklepach chemicznych [POCh].
pozdr Jerzy

1. Data: 2001-01-11 08:11:45

Od: Krewet <k...@b...alpha.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> Ups, to ma być wodorotlenek sodu, NaOH = soda kaustyczna,

Uwaga!
Metalowe obudowy zwykle robione z aluminium, ktore nie jest odporne na
dzialanie sody.

Powodzenia:
Krewet

cd.: Sernik bez sera - milion kalorii