Ekspres do kawy

11. Data: 2011-11-08 13:34:33

Temat: Re: Ekspres do kawy
Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 23:28:05 +0100, Pooh napisał(a):
> [...]
automatyczny i to jest to - swiezo mielona kawa na kazde zycznie.
> W podobnych cenach są też automatycznie Siemensy.
> Ja na razie zostałem przy ręcznym. W stosunku do przelewowego to i tak
> różnica :-)

W stosunku do przelewowego plusem będzie smak kawy (z przelewowego to jakaś
porażka podobna do "kawy" rozpuszczalnej), za to trafi Cię jak będzie trzeba
tych kaw przygotować więcej niż dwie :)

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

12. Data: 2011-11-08 14:24:29

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Nov 2011 13:34:33 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
> za to trafi Cię jak będzie trzeba tych kaw przygotować więcej niż dwie :)
Taki problem mam tylko kilka razy w roku :-)

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

13. Data: 2011-11-08 14:39:14

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałem na myśli to, że pewnie zaraz by się znalazł jakiś ZNAFFCA, który by
> stwierdził że najgorszy kolbowiec jest lepszy od każdego automata :)
A za cenę dobrego kolbowca kupisz niejeden automat :)

> Ja uważam że kawa z siemensa jest znacznie lepsza - crema porównywalna,
> temperatura bardzo zbliżona, za to kawa zawsze świeżo zmielona (przy
> kolbowcu było tak od święta) no i przede wszystkim kawę przyrządza sobie
> każdy domownik a nie tylko ja wszystkim. Skutek? spożycie kawy x10 ;)

Jeśli tak ci smakuje, to OK, ale to nie jest crema. Dla mnie kawy z automatu
nie mają smaku, a bez łyżeczki cukru nie dają się pić. Dla gości może być,
ale nie dla mnie. Kawę z taniego kolbowca bez młynka piłem parę razy, też
bez smaku. Gdyby nie duża ilość wody i cukier, zaliczyłaby zlew w pierwszej
minucie.
Podstawą dla dobrej kawy jest odpowiednie ziarno, odpowiednie zmielenie,
stabilna temperatura ekstrakcji i odpowiednie ciśnienie. Muszą być spełnione
wszystkie warunki.

> Jeszcze większym dramatem jest kawa rozpuszczalna - a prawda jest taka, że
> gdy masz zrobić kawę dla 4 osób bawiąc się kolbowcem i młynkiem, to 3
> stwierdzą "a to ja poproszę rozpuszczalną. Nie ma? E, to herbatę" :)

Ja szukając ekspresu wyszedłem od kawy rozpuszczalnej, której miałem
serdecznie dość, długo wybierałem automat, a po spróbowaniu kawy z kilku
takich maszyn, wybrałem właśnie kolbowca, oczywiście z młynkiem (Ascaso
i.Steel uno prof). Przyzwoity domowy ekspres pozwala cieszyć się kawą nie
gorszą, a wręcz lepszą niż w większości kawiarni. Dobre espresso jest na
tyle wyraziste i przyjemne w smaku, że nie wymaga żadnych dodatków. Problem
w tym że nie jesteśmy przyzwyczajeni do smaku dobrej kawy, a polskie
kawiarnie w tym nie pomagają
Zrobienie kilku kaw na kolbowcu nie jest większym problemem, bo od tego są
podwójne sitka. Młynek sypie kawę wprost do sitka. Cztery cappuccino robi
się w "jednym cyklu produkcyjnym": dwa razy po dwa espresso i jedno
spienianie dużego dzbanka mleka. Są też takie ekspresy kolbowe Demoka
(domowego użytku), które mogą za jednym razem zrobić sześciokrotną porcję
kawy.

Pozdrawiam,
Druid29

14. Data: 2011-11-08 21:13:29

Od: "_ąćęłńóśżź." <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kup Nespresso (psie pieniądze), nie żartuję, mam w domu kilka ekspresów,
włącznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza
(wielgachnego nie chce mi się rozpakowywać).
Problemem może być cena kapsułek Nespresso, bo jednak 1,40 zł/szt. to 2-4x
więcej niż z kawy ziarnistej.
Reszta to same zalety (są nawet do zdobycia kapsułki aftermarket do
napełniania samemu swoją kawą).

-----

15. Data: 2011-11-08 21:30:54

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-08 22:13, _ąćęłńóśżź. pisze:
> [...]
> więcej niż z kawy ziarnistej.
> Reszta to same zalety (są nawet do zdobycia kapsułki aftermarket do

Ja się na kawie nie znam i jej nie pijam, ale mam taki ekspres na
kapsułki Tchibo. Kupiony właściwie tylko dla gości. Znajomi kawosze,
którzy mają ekspresy po kilka tysięcy przyjeżdżają czasami specjalnie na
kawę do mnie i zachwalają, że jest wyśmienita i trochę mi się śmiać chce
z tych ich wypasionych ekspresów.

A dla mnie większość kaw ma taki sam smak... Nawet nie mogę sobie
wyobrazić jak można pić kilka kaw dziennie, bo ja, jak wypiję jedną, to
mi się ręce trzęsą i zbiera mi się na wymioty. Zwłaszcza, jak wypiję ją
rano. Być może organizm nieprzyzwyczajony :)

Pozdry,
MW

16. Data: 2011-11-09 10:14:14

Od: Krzysiek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-07 09:33, Krzysiek pisze:
> Szukając opinii w porównywarkach cen mam wrażenie, że większość wpisów
> jest dziełem działów handlowych firm... Może tutaj nie zaglądają :)
>
> Szukam ekspresu ciśnieniowego, ręcznego w cenie do 700 zł. do typowo
> domowego użytku (tylko kilka kaw dziennie).
>
> Póki co wybór padł na Delonghi ECO 310 za ok. 600 zł. w sklepach
> internetowych (w media markt cena 999 zł.).
> Czy ktoś go ma może, czy może jest coś lepszego w tej cenie?

Hmmm... nie jestem smakoszem kawy i od zawsze piję rozpuszczalną.
Ostatnio w pracy kupili nam ekspres do kawy (automat saeco za ok. 3500
zł.) i kawy rozpuszczalnej już w domu nie pijam :). Natomiast w rodzinie
kiedyś komuś sprezentowałem ekspres delonghi za ok. 450 zł. i kawa w nim
zrobiona jest dla mnie jak najbardziej ok. Pomyślałem że kupię sobie też
delonghi z opcją podgrzewania filiżanek i to mi wystarczy. Wybór padł na
ECO 310. Póki co raczej nie przeznaczę więcej niż te 800 zł. na ekspres.
A więc co? Kupić ten, jakiś lepszy może jest w tej cenie? Czy poczekać i
dołożyć do lepszego, jakiego?

17. Data: 2011-11-09 11:49:49

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W takim układzie rozważ pomysł _ąćęłńóśżź.
Faktycznie Nespresso daje znakomitą kawę, a jedyny problem to cena kapsułek, ale za
800zł będziesz miał ekspress i ponad 200 kaw.
Możesz też popatrzeć na rozwiązania konkurencyjne Tchibo, DolceGusto i jeszcze parę
innych. Zwróć uwagę gdzie będziesz miał najbliżej.

--
ZZ@private

18. Data: 2011-11-09 20:14:37

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup Nespresso (psie pieniądze), nie żartuję, mam w domu kilka ekspresów,
> włącznie z full-automatem, i kawa z malutkiego Nespresso jest najlepsza

ja mam automat saeco, najprostszy Odea Go, od kilku lat bezawaryjnie,
ale kluczem jest dobra kawa... po wielu testach najlepsza okazała się
Tchibo, ale nie ta z marketu, tylko Sicilian Espresso ze sklepu
firmowego, cena tej kawy też rewelacyjna, jakieś 29 PLN/500g i co
któraś paczka gratis... bije w smaku różne lavazze i takie tam...
w zasadzie gdybym teraz kupował, to z uwagi na wybór kawy wziąłbym
ekspres na kapsułki Tchibo Cafissimo, smak ten sam, a łatwość
przyrządzania rewelacyjna, kapsułka kosztuje około złotówki, a jak
zbierasz punkty, to jeszcze taniej...
ja się rozleniwiłem i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
automatu trzeba mnie gonić... o fusach i czyszczeniu nie wspomnę... a
z kapsułkami problem odpada...

pozdrawiam
s_13

19. Data: 2011-11-09 22:37:14

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 9 Nov 2011 12:14:37 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
> ja się rozleniwiłem i nawet do wlania wody i nasypania ziaren do
> automatu trzeba mnie gonić... o fusach i czyszczeniu nie wspomnę... a
> z kapsułkami problem odpada...
Powinni Ci jeszcze w tych kapsułkach wodę od razu sprzedawać ;-)

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

20. Data: 2011-11-10 16:58:19

Od: s_13 <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinni Ci jeszcze w tych kapsułkach wodę od razu sprzedawać ;-)

powoli dochodzę do wniosku, że kawa, to tylko w kawiarni...:-)
to taki mechanizm przyzwyczajania się do luksusu, że jak człowiek
zmywa ręcznie, to marzy o zmywarce, a jak już kupi, to nie chce mu się
czystych naczyń wyciągać...:-)

pozdrawiam
s_13

Stacjonarny odtwarzacz mp3 + radio