Elektryczny garnek do gotowania ryżu

1. Data: 2006-12-05 12:43:01

Temat: Elektryczny garnek do gotowania ryżu
Od: "jefil" <f...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

zostałem obdarowany takim garkiem, i nic nie wiem na ten temat.
Szukałem w sieci z marnym skutkiem.
Może ktoś podzieli się doświadczeniem z eksploatacji tego
wyrafinowanego urządzenia.

Po pierwsze jak się odmierza proporcje wody i ryżu do takiego garnka.
Jaki jest czas gotowania,
Podobno można ustawić podgrzewanie ugotowanego ryżu.
Wiadomo że każdy gatunek ryżu gotuje się trochę inaczej ,czy tu
gatunki ryżu też inaczej się gotują?
a jak jest z gotowaniem kaszy w tym garnku?
Podobno też dobrze gotuje się ziemniaki???

I to chyba na tyle co chciałbym wiedzieć na ten temat.

2. Data: 2006-12-05 16:55:50

Temat: Re: Elektryczny garnek do gotowania ryżu
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

jefil wrote:

> [...]
> a jak jest z gotowaniem kaszy w tym garnku?
> Podobno też dobrze gotuje się ziemniaki???
>
> I to chyba na tyle co chciałbym wiedzieć na ten temat.

Ja uzywam takiego elektrycznego garka do ryzu jak na tym zdjeciu:
http://japanesefood.about.com/library/pictures/blric
ecooker.htm

Wsypuje ryz, dolewam wode, wlaczam i koniec. Maszynka gotuje, a jak ryz
sie ugotuje, to sie sama wylacza. Po 10 minutach ryz dochodzi i jest
gotowe. Maszynka sama wie, ktory ryz dluzej, ktory krocej, bo dolewasz
inna ilosc wody i od tego zalezy dlugosc gotowania.
I tak

bialy zwykly ryz gotuje sie w proporcji 1 ryz : 1.5 wody
brazowy zwykly ryz w proporcji 1 ryz : 3 wody
brazowy podpalany ryz w proporcji 1 ryz : 2.5 wody

Kaszy nie gotowalam, ale pszenice kruszona (bulgur) tak, i rowniez
wyszla sypko, proporcji nie pamietam. Ziemniakow nie probowalam - nawet
mi do glowy nie przyszlo, ze mozna, ale pewnie mozna.
Powodzenia
MB

Nigella Gryzie, wielkie rozczarowanie
Do Magdy B
w sprawie mrożonych malin
Przysmak na Święta Bożego Narodzenia - godzien tych świąt.
USZKA PANSLAVISTY