Elian nicky plus - czapka i szalik

1. Data: 2006-10-27 10:39:07

Temat: Elian nicky plus - czapka i szalik
Od: "Kati " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłam czapkę, włóczkę biorąc podwójnie, ale nie wiem, jak dorobić do niej
szal. Włóczka jest cienka i mięciutka - 152 m/ 100 g, sugerowane druty 3,5-4.
Czapkę robiłam na drutach 4,5. A szalik? Szydełkiem z pojedynczej? Na drutach?
Jakim wzorem? Zainspirujcie mnie, bo już nie wiem... Włóczka jest melanżowa,
więc jakiś wypasiony wzorek i ak nie będzie widoczny...

2. Data: 2006-10-27 20:46:46

Temat: Re: Elian nicky plus - czapka i szalik
Od: "doona" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. A nie chcesz sobie zrobić szala Clapotis? Melanżowa włóczka na niego
jest najbardziej odpowiednia no i u nas to trochę nowość, niewiele jeszcze
widziałam
u babeczek. Mnie się to bardzo podoba, mam zamiar na tą zimę sobie zrobić.
Podaję Ci link do forum o tym szalu, gdzieś tam jest zdjęcie, jak go zrobić i
opis graficzny. http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=15333&w=365
15703&v=2&s=0
Pozdrawiam. hanka.

3. Data: 2006-10-27 20:59:40

Od: "doona" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten link chyba lepszy:
http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,48205.html?group=pl
.rec.robotki-reczne&tid=1061181&pid=&strona=0

4. Data: 2006-10-27 21:03:15

Od: "Mampka" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj ja właśnie robię czapke i szalik z nicky plus, w jesiennych
rudo-żółtych odcieniach. Ja robię sobie wzorem pętelowym, dzięki czemu
wygląda jeak robione na drutach, robi się szybki i szalik zachowuje swoją
puchatość. Mianowicie po zrobieniu łaćuszka (ilość oczek podzielna przez
3)robię petelki, czyli nabieram jak do słupka, przeciągam bez przerabiania
słupka, po czym znów nabieram i znów przeciągam. Na szydełku mam 2 podwójne
pętelki, nabieram nitke i przeciagam przez całoś potem jedno oczko łacuszka
i powtarzam pętelki, wkłuwając się w to samo ozko. Potem robie te pętelki w
każdym trzecim liczą od ostatniego przerobionego oczka. Wygląda
rewelacyjnie.
Jutro mogę zamieścic w albumie fotki.
POzdrawiam
Mampka

5. Data: 2006-10-28 06:26:09

Od: "a_ja_na_nic_nie_mam_czasu" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja własnie skończyłam melanżowy szal.

Wzór prościzna na jeden wieczór:
1o.prawe, *narzut, 2 o. przerobić razem na prawo*, powtarzamy
między**

Nabieramy nieparzystą liczbę oczek i cały czas przerabiamy wzór
podstawowy.

Ja robiłam z takiej melanżowej włóczki o podwójnym splocie na
drutach 8. Szal wyszedł super. Lekki, długaśny i nie zwija się, a i
przy tym melanżu wzór fajnie widać, taka siatka.
Jeszcze dzisiaj frędzelki dorobię i gotowy.
Pozdrawiam
Ela

6. Data: 2006-10-28 09:10:57

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

doona wrote:
> [...]
> widziałam
> u babeczek. Mnie się to bardzo podoba, mam zamiar na tą zimę sobie zrobić.

Błagam, wytłumacz mi czym różni sie clapotis od zwykłego szala? Ze zdjęć
różnica nijak nie wynika.

Pozdrawiam
Bea

7. Data: 2006-10-28 17:46:41

Od: "doona" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Normalny szal robi się prosto, natomiast ten - skośnie, tzn robi się prosto
dobierając oczka - wg opisu na forum (poprzednie linki)a szal wychodzi w
skośne pasy. Nie umiem Ci fachowo wytłumaczyć, bo sama zabieram się dzisiaj za
ten szal. Spróbuję znaleźć linki ze zdjęciami. W każdym razie różnica jest np.
taka, jak układanie się spódnicy tradycyjnej a spódnicy z klosza lub półklosza.
On się inaczej układa.
http://knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html
http://xhiara.com/blog/?p=330
http://litetnystan.blogs.com/stickat/clapotis/index.
html
http://www.flickr.com/photos/71939178@N00/106470388/
http://porta1600.planetaclix.pt/tricotetal/archives/
cat_643928882.html
http://mr3.blox.pl/2006/08/I-do-czego-mnie-doporowad
zilyscie.html
A tutaj tłumaczenie:
http://hermioninaknitsgallery.blogspot.com/2006/02/c
lapotis-tumaczenie.html
Już nie mam siły więcej szukać, na każdej stronie po 1 zdjęciu, w większości
to blogi.Ale miłego oglądania. hanka

8. Data: 2006-10-28 18:33:39

Od: "Kati " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mampka <m...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> i powtarzam pętelki, wkłuwając się w to samo ozko. Potem robie te pętelki w
> każdym trzecim liczą od ostatniego przerobionego oczka. Wygląda

Mogę sie przyznać, ze nic nie rozumiem? Ciekawa jestem wzoru, ale ze słowa
czytanego ;) nic dla mnie nie wynika... Więc poproszę o fotki :)

9. Data: 2006-10-28 19:28:53

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Kati napisał(a):

> Mogę sie przyznać, ze nic nie rozumiem? Ciekawa jestem wzoru, ale ze słowa
> czytanego ;) nic dla mnie nie wynika... Więc poproszę o fotki :)

Zdaje mi się (z opisu) że czymś takim chwaliła się niedawno
Krówka na swojej stronce... i tam był też link do schematu...

Rablinka

10. Data: 2006-10-28 20:53:27

Od: "Mampka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tutaj znajdziesz zdjęcia czapek i szalika zrobionych tą mętnie opisaną
metodą. Obydwa z Elian nicky plus.
PS. Ja po tej włóczce nie mam serca do innych, jest fantastyczna i jak mam
coś zrobic to staram sie wybrać Elian Nicky lub cieniowaną nicky plus.
pozdrawiam
Mampka

Galeria Miry-szydełkowo:))
Nastepna elegantka Heritage
xxxproblem z kluczem do schematu Lanarte`a
Nie wiem co to za technika ale fajne
Szukam wzoru Lanarte 34939