Encyklopedia pnączy

11. Data: 2003-02-21 22:03:43

Temat: Re: Encyklopedia pnączy
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a) w wiadomości: ...

W porzadku. Znalazlem strone, chociaz adres podales niepelny.
Jest tam opisana jedynie Berchemia racemosa (z berchemii oczywiscie).
Berchemia jako rodzaj pochodzi nie tylko z Azji, jak jest to tam opisane. W
gruncie rzeczy, to dalej nie wiem, czy uprawiana bywa w Polsce, jaka jest
jej odpornosc na mroz itp.
Interesuje mnie jeszcze gatunek z Ameryki - Berchemia scandens, poniewaz
przypuszczam, ze znioslaby nasz klimat.

Pozdrawiam,
Bpjea

12. Data: 2003-02-21 23:44:30

Temat: Odp: Encyklopedia pnączy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <j...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b35uei$b7j$...@i...gazeta.pl...

> Zajrzyj na:
> http://fanthom.math.put.poznan.pl/
> Winogrono
> Winorośl

Zaglądałem. Po trzecim razie gdy tylko reklamówka Linuxa (co by to nie miało
znaczyć)
mi sie pokazywała zrezygnowałem gdyż jak wiesz Jerzy, z ludzi usiłujących
cos zrozumieć z komputeryzacji, zawsze będę najgorszy.... , niestety! :-(((
Dlatego proszę mnie objasnić jak ten poznański fantom tłumaczy rozdzielność
wyodrębnienia 'winogrono" i "winorośl".
Bo, że zastepczo to mógłbym zrozumieć. Nawet brałem tu damę w obronę przed
niesprawiedliwymi atakami .
Wyróżnienie to jednak co innego niż tożsamość!.
Dlatego przosze mi opowiedzieć co pomysłodawcy (wg Ciebie) mieli na mysli.
:-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

13. Data: 2003-02-22 00:26:16

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Interesuje mnie jeszcze gatunek z Ameryki - Berchemia scandens, poniewaz
> przypuszczam, ze znioslaby nasz klimat.

Sadzac po mapce na stronie
http://plants.usda.gov/cgi_bin/plant_profile.cgi?sym
bol=BESC
moze miec w Polsce troche za zimno.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

14. Data: 2003-02-22 00:29:06

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście, że reklama w formie płyty jest o wiele interesująca i kusząca niż strona
reklamowa w gazecie.
Co do tego nie mam wątpliwości.

Pozdrawiam

Marta

15. Data: 2003-02-22 01:01:28

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@t...pl> wrote in message

> [...]
> Dlatego proszę mnie objasnić jak ten poznański fantom tłumaczy rozdzielność

Nalezy zajrzec na http://fanthom.math.put.poznan.pl/~slawek/cgi/frame.
cgi?pnacz_ow
Tam jest "Winorośl (Winogrono)". Ale poniewaz jest tez "Ogórek (Melon)",
wiec wnioskuje, ze winorosl tak sie rozni od winogrona jak ogorek od melona
(o, do rymu!).

Pozdrowienia,
Michal

16. Data: 2003-02-22 03:50:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Dobrze by bylo, gdybym faktycznie znalazl pod podanym adresem informacje na
> temat berchemii.

Zobaczylem co to berchemia i jak wyglada i cos mi ten wyglad
zaczal przypominac. Po nitce do klebka - doszedlem do tego,
ze dotychczas niezydentyfikowane drzewko, bardzo waskie, ktorego
kilka egzemplarzy wyroslo mi w roznych miejscach w ogrodzie
to kruszyna pospolita (Frangula alnus = Rhamnus frangula),
odmiana kolumnowa (Columnaris). A wiec mam kruszyne!

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2003-02-22 06:20:55

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:b367nn$aul$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> jej odpornosc na mroz itp.
> Interesuje mnie jeszcze gatunek z Ameryki - Berchemia scandens, poniewaz

Stefan Buczacki w "Roślinach pnących" podaje, że B. racemosa jest
umiarkowanie mrozoodporna, wytrzymuje zimą - 15*C . 'Variegata' -
bardziej wrażliwa na chłód niż forma o zielonych liściach. I
dalej...
"B. scandens jest spokrewnionym, ale słabiej rosnącym gatunkiem z
Ameryki Północnej, o owalnych liściach, ale podobnych kwiatach i
owocach. Jest mniej odporna na mróz."

Z pozdrowieniami, Maria

18. Data: 2003-02-22 11:51:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli specjalizuja sie w powojnikach, niech plytka nie nazywa sie
> "Encyklopedia pnaczy" tylko powojnikow.

Przecież to darmowa reklama, nie wymagajmy zbyt wiele. Widział ktokolwiek w
sprzedaży przyzwoitą encyklopedię roślin na CD-ROM-ie? "Encyklopedia roślin
ozdobnych", która kiedyś kosztowała 100 zł, była moim zdaniem znacznie
gorzej zrobiona niż ten wykaz powojników.

ZSZP nie podaje niestety, żadnego źródła, gdzie można byłoby kupić
berchemię. Ale może rośnie ona we Wroławskim Ogrodzie Botanicznym?

Pozdrawiam, Basia.

19. Data: 2003-02-22 16:45:04

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
> A wiec mam kruszyne!

Gratuluje :)
Ja tez mam kruszyne i to swiadomie. Gdy tylko zobaczylem berchemie, od razu
wydala mi sie byc jakby pnaca kruszyna. Ciekawa roslina i w Polsce prawie
niespotykana. W ogole pnacza sa w Europie nieliczne (nie wspominajac o
naszych polskich pnaczach) w porownaniu z Azja czy Ameryka tego samego
klimatu. Dlatego jak dla mnie sa to rosliny bardzo egzotyczne.

Pozdrawiam,
Bpjea

20. Data: 2003-02-22 16:50:41

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...
>Sadzac po mapce na stronie...

Widzialem ta mapke juz swego czasu. Cyprysnik blotny ma podobny
poludniowo-wschodni zasieg w USA, a jednak w Polsce rosnie calkiem dobrze.
Uwazam, ze sprobowac warto, zapewniajac temu pnaczu osloniete, cieple
stanowisko.

Pozdrawiam,
Bpjea

Re: Jak pozbyćsięślimaków;