Re: Ender

From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ender
Date: Wed, 3 Mar 2010 09:45:00 +0100

Użytkownik "czerwony" <c...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
news:hml76q$upa$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Pokrzycz głośniej, pokrzycz.
> Ja wiem co to jest stalinizm, ale wiem też, jak łatwo ludziom dzisiaj
> manipulować innymi bazując na nienawiści do Stalina. Czy kogo tam.
>
> Wyobrażam sobie, że ludzie, którzy przeżyli wojnę byli ostro
> pokrzywieni, pełni wyparć i klapek na oczach. I pełni bojowej
> gotowości w rodzaju - "nigdy więcej !". Nimi manipulować
> to naprawdę nie było trudne. Jak myślisz - jaka była świadomość
> o zbrodni katyńskiej w polskim młodym społeczeństwie po wojnie ?
> Minimalna.
> [...]

Przeczytaj, co napisałem. Teraz manipulujesz- może i nieświadomie, ale fakty
są inne:
I Miłosz i Szymborska nigdy się nie odcięli od tej swojej działalności. Ba!
Miłosz pisał coś o wspaniałej, intelektualnej przygodzie z socjalizmem- cały
czas mówił o idealnym socjalizmie- z "ludzką twarzą". Podobnie Wisia.
Proszę- znajdź ich wiersz, gdzie przepraszają za uczestniczenie w
manipulacji masami, kajają się. Nie! Oni sobie ten czasokres chwalą!
Czy któreś z nich choć raz np pochwaliło postawę Herberta? Pokaż, proszę.
--

serdecznie pozdrawiam

Chiron