Epilepsia a prawo jazdy

1. Data: 2003-02-05 10:40:46

Temat: Epilepsia a prawo jazdy
Od: "Arti" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy osoba posiadająca epilepsie moze mieć prawo jazdy kategorii A?
Dodam, ze osoba ta miałą w zyciu tylko kilka ataków i było to kilkanaście
lat temu.
Jakie badania trzeba wykonać?

2. Data: 2003-02-05 10:52:56

Temat: Re: Epilepsia a prawo jazdy
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arti wrote:
> Czy osoba posiadająca epilepsie moze mieć prawo jazdy kategorii A?

Myślę, że na własną odpowiedzialność, przecież może się po prostu nie
przyznać, że choruje na padaczkę.

Ania

3. Data: 2003-02-06 22:29:38

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Myślę, że na własną odpowiedzialność, przecież może się po prostu nie
> przyznać, że choruje na padaczkę.
>
> Ania

wolalbym zeby ten ktos nie zabil mnie kiedys "na swoja odpowiedzialnosc"

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

4. Data: 2003-02-07 03:15:34

Temat: Re: Epilepsja a prawo jazdy
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 6 Feb 2003 23:29:38 +0100, "WALDIM" <w...@a...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Ania B-J" <a...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

>wolalbym zeby ten ktos nie zabil mnie kiedys "na swoja odpowiedzialnosc"

Nie podanie informacji, ze ma sie padaczke jest , formalnie biorac,
wyludzeniem, a wiec czynem karalnym samym w sobie.

Jak bedzie mial taki kierowca wypadek ( z powodu padaczki) to
ubezpieczenie odmawia swiadczen, bo prawo jazdy zostalo "wyludzone".
Wiec albo kierowca zostaje z dlugiem do zaplacenia albo rodzina (jak
kierowca zostanie zabity w wypadku) pozostaje z dlugiem do pokrycia.
Nie tylko z kosztami pogrzebu.

Mysle, ze o tym tez trzeba pamietac.
Dyskutowalismy o tym przy okazji prawa jazdy dla "cukrzyka".

Pozdrawiam

dradam

5. Data: 2003-02-07 15:46:01

Od: Klasyk <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 06 Feb 2003 20:15:34 -0700, dradam
<x...@p...onet.pl> wrote:

>Jak bedzie mial taki kierowca wypadek ( z powodu padaczki) to
>ubezpieczenie odmawia swiadczen, bo prawo jazdy zostalo "wyludzone".

A co jesli kierowca ma prawo jazdy wydane w mlodosci, a dzis
po 20,30 latach ma cukrzyce, nadcisnienie, po zawale i udarze,
itd.
Takich kierowcow jest mnostwo! Co robi ubezpieczenie?

Lekarz wykrywajacy cykrzyce, szpital wypuszczajacy chorego
z przebytym zawalem, udarem, itd, nie proponuje, nie nakazuje,
nie zglasza koniecznosci badan w celu nowego prawa
jazdy.

6. Data: 2003-02-07 16:44:04

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 07 Feb 2003 16:46:01 +0100, Klasyk <k...@f...onet.pl>
wrote:

>A co jesli kierowca ma prawo jazdy wydane w mlodosci, a dzis
>po 20,30 latach ma cukrzyce, nadcisnienie, po zawale i udarze,
>itd.
>Takich kierowcow jest mnostwo! Co robi ubezpieczenie?

Prawo jazdy , w krajach rozwinietych, jest co 5 lub 2 lub co roku
odnawiane. Wtedy albo sie wymaga deklaracji, ze stan zdrowia nie ulegl
zmianie, albo w przypadku "zawodowych" wymagana jest opinia lekarza.
Staje sie ona rowniez obowiazkowa, gdy osoba przekroczy pewny wiek (70
lub 75 lat). Prowadzenie samochodu bez prawa jazdy automatycznie
uniewaznia ubezpieczenie.

>Lekarz wykrywajacy cykrzyce, szpital wypuszczajacy chorego
>z przebytym zawalem, udarem, itd, nie proponuje, nie nakazuje,
>nie zglasza koniecznosci badan w celu nowego prawa
>jazdy.

Wiem, ze jest to obowiazek zawodowy ( u nas). Bo jak pacjent spowoduje
wypadek i bedzie sie tlumaczyl, ze lekarz mu czegos tam nie powiedzial
- to lekarz jest odpowiedzialny ( w tym i finansowo).

Dlatego zawsze pacjenta uprzedzam, ze nie moze prowadzic samochodu,
nawet jak ta niezdolnosc jest tymczasowa ( na przyklad po podaniu leku
przeciwko paleniu tytoniu o nazwie ZYBAN). To samo dotyczy operowania
ciezkimi maszynami, pracy prze obrabiarce, lataniu samolotem (nawet
amatorsko).

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2003-02-10 10:17:21

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:
> Prawo jazdy , w krajach rozwinietych, jest co 5 lub 2 lub co roku
> odnawiane. Wtedy albo sie wymaga deklaracji, ze stan zdrowia nie ulegl
> zmianie, albo w przypadku "zawodowych" wymagana jest opinia lekarza.

Ale w Polsce nie ma takich wymgań tzn. mówię tu o młodych ludziach, nie wiem
jak to jest np. po 70-tce.

Ania

Do jakiego lekarza??
Czy rwa kulszowa może być przyczyną renty tymczasowej?
co znaczy leczenie podtrzymujace
coś skutecznego na upławy ??
narosl na dziasle