Re: Ewangelicki pastor w Arizonie nawołuje do zabijania gejów

61. Data: 2015-12-15 13:19:58

Temat: Re: Ewangelicki pastor w Arizonie nawołuje do zabijania gejów
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-15 o 12:33, Pszemol pisze:

> Stwierdzasz fakty. Nie o faktach dyskutujemy tylko o przyczynach.

Jak to? Przecież twierdziłeś, że jest niepotrzebnie taki długi i
pokręcony ten nerw, a tu się okazuje, że przebiega _najkrótszą_ z
możliwych dróg, jaką musi przebyć, żeby połączyć to, co łączy. A teraz
(w innym poście) piszesz, że wcale nie musi łączyć tych organów ze sobą.
Oczywiście, nie musiałby łączyć, gdybyśmy nie byli ssakami, tylko
pantofelkami czy innymi protistami. Czyli znowu - gdyby babcia miała
wąsy itd. Nie bawi mnie coś takiego, sorry. Wolę placki piec.

PS: Poprawiłam literówkę, jak ktoś za szybko ściągnął, to jego wina. ;-P
Ewa

62. Data: 2015-12-15 13:23:57

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Niezależnych? Dość śmiała ta teza.

Niezależnych w takim samym sensie, jak lewa ręka i prawa ręka,
do których biegną OSOBNE nerwy.

Na gruncie ewolucji, powiązanie splotu sercowego z krtanią wspólnym
nerwem rozumiemy. Na gruncie IP nie ma ono żadnego sensu.

> Czyli coś na zasadzie - gdyby babcia miała wąsy, to by była dziadkiem.
> Rzeczywiście godne naukowca gdybanie.

Ciągle umyka Ci chyba sedno tej konkretnej dyskusji... :-)
Przecież właśnie od samego początku całe IP to gdybanie.
Próba nieudolna wciśnięcia kreacjonizmu i bozi w rygory naukowe.

63. Data: 2015-12-15 13:27:09

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to? Przecież twierdziłeś, że jest niepotrzebnie taki długi i pokręcony
> ten nerw, a tu się okazuje, że przebiega _najkrótszą_ z możliwych dróg,
> jaką musi przebyć, żeby połączyć to, co łączy.

Stawiając przy tym tezę, że GDYBY był zaprojektowany przez
osobę myślącą to NIE MUSIAŁBY łączyć po drodze dwu organów
które ze sobą nie są funkcjonalnie powiązane.

> [...]
> pantofelkami czy innymi prostitami. Czyli znowu - gdyby babcia miała wąsy
> itd. Nie bawi mnie coś takiego, sorry. Wolę placki piec.

"Tych organów"? Zamiast jeden splot nerwów, okrężną drogą,
ewoluować u ssaków na łączenie odległych organów - świadomy
Projektant, widząc "z góry" całość zaprojektowałby to inaczej.

64. Data: 2015-12-15 13:29:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-15 o 13:23, Pszemol pisze:
> [...]
> Przecież właśnie od samego początku całe IP to gdybanie.
> Próba nieudolna wciśnięcia kreacjonizmu i bozi w rygory naukowe.

No trudno, nic na Twoje widma już nie poradzę.

Ewa

65. Data: 2015-12-15 13:39:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No trudno, nic na Twoje widma już nie poradzę.

A jak placki wyszły?

66. Data: 2015-12-15 14:19:42

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-15 o 13:27, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Stawiając przy tym tezę, że GDYBY był zaprojektowany przez
> osobę myślącą to NIE MUSIAŁBY łączyć po drodze dwu organów
> które ze sobą nie są funkcjonalnie powiązane.

No i gdyby człowiek (lub inny ssak) nie wyglądał tak, jak wygląda,
funkcjonował inaczej, niż funkcjonuje oraz więcej takich "gdybów".
Poza tym nie ufałabym tak ślepo Dawkinsowi (?), że nie są funkcjonalnie
powiązane. Nie mam teraz czasu na zgłębianie anatomii, ale nie wygląda
mi na to:
"3. Włókna dośrodkowe: opuszczają splot zarówno drogą współczulnych
nerwów sercowych jak i gałęzi sercowych n. błędnego. Wiązka biegnąca
nerwami sercowymi wspina się do części szyjnej pnia współczulnego,
podąża w nim na dół i łączy się z rdzeniem na poziomie segmentów
C8(Th1)-Th4(Th5) przez gałęzie łączące białe (patrz: Bochenek, t.5) i
korzenie grzbietowe. Ciała komórek zlokalizowanych w zwojach rdzeniowych
otrzymują m.in. informacje o niedotlenieniu mięśnia i są odpowiedzialne
za wywołany atak bólu (projekcja drogą rdzeniowo-wzgórzową). Włókna
dośrodkowe, znajdujące się w gałęziach sercowych nerwu błędnego, są
ramieniem dośrodkowym odruchów fizjologicznych i kończą się w komórkach
zwoju dolnego n. błędnego."

W tym połączeniu może być więcej sensu, niż się zdaje temu
"inteligentniejszemu projektantowi". Albo celowo coś przemilcza.

Ewa

67. Data: 2015-12-15 14:20:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-12-15 o 13:39, Pszemol pisze:
> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> A jak placki wyszły?

Dziękuję, dobrze. Placki to metafora.

Ewa

68. Data: 2015-12-15 15:51:18

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Dziękuję, dobrze. Placki to metafora.

Kręcisz nosem na to gdybanie, a przecież na tym właśnie polega robocza
metoda nauki: bada się temat, stawia się hipotezy, testuje się je potem na
sprzeczność z obserwacjami. Naukowców gdybanie nie przeraża - to dla nich
codzienna praca.

69. Data: 2015-12-15 15:51:19

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> No i gdyby człowiek (lub inny ssak) nie wyglądał tak, jak wygląda,
> funkcjonował inaczej, niż funkcjonuje oraz więcej takich "gdybów".

Nie potrzeba mnożyć gdybów.

> [...]
>
> W tym połączeniu może być więcej sensu, niż się zdaje temu
> "inteligentniejszemu projektantowi". Albo celowo coś przemilcza.

Pokaż gdzie ten sens widzisz. "Nie mam czasu" to nie jest zbyt naukowy
kontrargument :-)

70. Data: 2015-12-15 16:49:30

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

>"Nie mam czasu" to nie jest zbyt naukowy kontrargument :-)

Pszemololo rozbaw mnie na cały tydzień i potwierdź, że masz się za naukowca
:-) Albo przynajmniej, że rozumiesz _cokolwiek_ z metody naukowej :-)

Kasa
Fajniutki
Ewangelicki pastor w Arizonie nawołuje do zabijania gejów
Dlaczego chrumkająca zdzira
Tusku, ty ...o!