Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.icp.pl!newsb.icpnet.pl!not-
for-mail
From: Theli <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: FAQ - sklepy - prośba o rady
Date: Sat, 09 Jun 2007 09:54:43 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 67
Message-ID: <f4dmb1$25d7$1@opal.icpnet.pl>
References: <f4cleg$e1d$1@nemesis.news.tpi.pl>
Reply-To: p...@w...pl
NNTP-Posting-Host: c222-231.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: opal.icpnet.pl 1181375650 71079 85.221.222.231 (9 Jun 2007 07:54:10 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2007 07:54:10 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.0 (Windows/20070326)
In-Reply-To: <f4cleg$e1d$1@nemesis.news.tpi.pl>
X-Antivirus: avast! (VPS 000748-1, 2007-06-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.robotki-reczne:101652
Ukryj nagłówki
AgaM pisze:
> Chciałabym zasięgnąć Waszej opinii w sprawie strony dotyczącej sklepów w FAQ
> grupy.
> Ponieważ - jak już kiedyś pisałam - moim zdaniem sklepy są ważną częścią
> naszego robótkowego życia, zatem wydawało mi się że warto umieścić linki do
> sklepów, w których zaopatruje się część z nas, do których mamy zaufanie itd.
> Ponieważ nie dysponuję mnóstwem czasu a moja wiedza nt. tworzenia stron www
> jest mizerna, mogłam sobie dotychczas pozwolić na opracowanie jednej sondy
> tygodniowo, dlatego dotychczas zamieściłam dwie sondy na temat losowo
> wybranych sklepów. I natychmiast stałam się obiektem różnych pretensji ze
> strony mniej lub bardziej zakamuflowanych właścicielek różnych sklepów (o
> których istnieniu dotychczas nie miałam pojęcia, a większość Grupowiczek
> nawet nie słyszało o ich istnieniu), że nie umieszczam linków do ich sklepów
> na stronie FAQ.
> No nie umieszczam, bo jak mogę umieścić link np. do sklepu, o którym na
> grupie pisała tylko jego właścicielka lub krewna właścicielki a i to ukryta
> pod nickiem naprędce i nie do końca zmienionym? Albo link do sklepu, w
> którym jest w sumie 23 artykuły do kupienia? Poczułam się szantażowana (tym
> bardziej, że wysłannicy sklepów nie przychodzą grzecznie prosić o
> umieszczenie linków, tylko od razu piszą obraźliwe, pełne pretensji maile) i
> w związku z powyższym mam do Was prośbę: podzielcie się Waszą opinią w
> kwestii strony: czy umieszczać linki do sklepów, czy zlikwidować tę
> podstronę?
Oczywiscie, ze umieszczac. Sprawdzic tylko, czy w podanym miejscu
naprawde jest sklep, a przy liscie sklepow dodac notke, ze lista nie
jest oczywiscie kompletna, jesli ktos chce dodac swoj sklep, to niech
napisze, grupa nei odpowiada za prace sklepow itp.
> Jeśli umieszczać stronę, to czy umieszczać ankiety? Jeśli
> umieszczać ankiety to w takiej formie jak są, czy może wystarczy np.
> pytanie: czy kupujesz w sklepie X i dwie odpowiedzi: tak lub nie, bez
> względu na przyczyny niekupowania, których jest zazwyczaj więcej?
Ja bym nie umieszczala, skad mozna wiedziec, czy negatywny nie beda od
zlosliwej konkurencji. Poza tym odpowiedz ,,nie kupuje'' wcale nie musi
oznaczac ,,nie kupuje, bo mnie zle potraktowali poprzednim razem'', ale
,,nie kupuje, bo nie dziergam, wiec nie jestem klientka sklepu z
wloczkami''.
> Z drugiej
> strony, te sklepy prowadzą działalność handlową i umieszczenie linków do
> nich to cudowna darmowa reklama, tym bardziej cenna, że umieszczona na
> stronie, którą czytają praktycznie wyłącznie potencjalne klientki(klienci)
> takich sklepów. Więc może niech te sklepy wykombinują jakieś konkursy z
> nagrodami (np. torba nici za hasło reklamowe czy wiadro igieł za
> najpiękniejszy wyrób z nici firmy Y?).
Jestem za :) Na p.r.ksiazki nagrody funduje merlin, moze i u nas sie
znajdzie jakis sponsor :)
> Żarty żartami, ale poradźcie co mam
> robić, nie czuję się właścicielką FAQ - to wspólna własność całej grupy i
> proszę o Wasze opinie.
Tez umieszczam informacje w pewnym serwisie i spotykam sie z pretensjami
(mniej lub bardziej niegrzecznymi),,dlaczego jest informacja o XYZ, a
nie ma o ABC?''. Odpowiedz jest zawsze ta sama (i zawsze tak samo
grzeczna): zeby dodac link, musze o nim wiedziec, wiec wystarczy do mnie
napisac i o to poprosic, a pretensje sa nieuzasadnione.
Moja rada: nie przejmowac sie nieprzyjemnymi slowami, wszystkich
traktowac tak samo (czyli z dystansem). Jak sklep okaze sie nieuczciwy,
bedzie mial malo towaru, to i tak predzej czy pozniej na grupie sie o
tym dowiemy, a dobre sklepy zostana pochwalone.
th
|