FIKUS

1. Data: 2008-04-16 18:27:41

Temat: Re: FIKUS
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Apr 2008 20:30:53 +0200, Karolina napisał(a):

> Witam serdecznie,
>
> prosiłabym o radę fachowców z grupy
> znajomy zamyka biuro w którym ma duży fikus ponad 2 m wysokości (ciemno
> zielony) i chce go wyrzucić.
> fikus ma sporo odrostów bocznych no i czubek.
> czy jest szansa zrobić coś z tymi bocznymi odrostami i czubkiem żeby się
> wszystko nie zamrnowało?
> myślałam o ścięciu wierzchołka oraz
> boczne odrosty przy samym pniu ściąć a potem w ukorzeniacz
> będzie coś z tego czy dać sobie spokój ?
>
> czy ktoś mógłby mi pomóc, bo szkoda mi kwiata...

> [...]

A nie może Ci dac całego? Fikusy świetnie się formuje, można ciąc, nawet
radykalnie zmniejszyć czy zmienić kształt.
Odrosty owsze, można ściąć (pąk szczytowy i dwa liście zostawić, uciąc
dokładnie pod drugim rozwiniętym liściem, przyciąc liście do połowy, włożyć
do wody lub w piasek pod słoik.

--
XL wiosenna :-)

Mój serwer to news.gazeta.pl (bez przekierowań przez inne), email
i...@g...pl. podany także w nagłówku.
Poprzednie konto:
http://groups.google.pl/groups/profile?enc_user=PIfN
VwwAAAAwUmME_ZnIx2RRguwxvqjt

3. Data: 2008-04-16 18:52:42

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Rozumiem, że całego nie chcesz? A gdyby jednak to dopowiem własne
doświadczenia z przemeldowywania dużych fikusów: są dość wrażliwe na zmianę
środowiska, nawet pewne niuanse typu kąt oświetlenia, wilgotność powietrza
znoszą źle zrzucając część liści-tych największych od dołu. Podkreślam- to
moje doświadczenia nie fachowa wiedza.
Sadzonki jednak przyjmują się zdumiewająco łatwo: boczne do dwóch liści
wyłamujesz pomagając sobie nożykiem(rdzeń mocny trudno oderwać) i te
przyjmują się w wodzie lub piasku na 100%, czubek jak opisała XL :)
Uważaj na biały sok, brudzi wszystko dość skutecznie, szybko jednak
zastyga-wysycha. Dla sadzonkowania nie ma znaczenia, nie przejmuj się że
trochą pocieknie.

--

Pozdrawiam!
piotrh :)

4. Data: 2008-04-16 18:58:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Apr 2008 20:52:42 +0200, piotrh napisał(a):

> [...]
> środowiska, nawet pewne niuanse typu kąt oświetlenia, wilgotność powietrza
> znoszą źle zrzucając część liści-tych największych od dołu.

Te największe na dole to sa najstarsze i są zrzucane fizjologicznie, z
powodu "niepotrzebności", a mój fikus to już tyle przetrwał (mam spore
drzewo), że aż mnie mrowie przeszło po tym, co napisałeś - na co też ja go
narażałam i nic ;-)

5. Data: 2008-04-16 18:58:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 16 Apr 2008 20:58:04 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
> powodu "niepotrzebności", a mój fikus to już tyle przetrwał (mam spore
> drzewo), że aż mnie mrowie przeszło po tym, co napisałeś - na co też ja go

...aha-aha: najbardziej lubi stać całe lato na tarasie, ale pod daszkiem i
nie w pełnym słońcu.

6. Data: 2008-04-16 19:21:17

Od: "Karolina" <b...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Serdeczne podziękowania !!!
jutro działam i dam znać jak mi poszło.

pozdrawiam,
Karolina

Użytkownik "Karolina" <b...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
> [...]
> będzie coś z tego czy dać sobie spokój ?
>
> czy ktoś mógłby mi pomóc, bo szkoda mi kwiata...

Nasiona z USA
Pierwsza wizyta po zimie
Jaki traktorek do koszenia trawy najlepszy?
Zna ktoś ten sklep (Poznań)
Kto ma Miskanta i jak on teraz sie ma?