Faworki

1. Data: 2006-02-22 08:08:15

Temat: Faworki
Od: "Ania" <a...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o sprawdzony przepis na faworki.

Dziękuję

Ania

2. Data: 2006-02-22 13:22:57

Temat: Re: Faworki
Od: "Killer" <b...@t...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo proszę o sprawdzony przepis na faworki.

W wątku niżej, o pączkach, jest link do strony z przepisem.

Pzdr
Jacek

3. Data: 2006-02-22 20:09:48

Od: "Maniek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mój wypróbowany przepis:
3szkl.mąki
8żółtek
2łyżki octu
6łyżekśmietany kwaśnej
1cukier waniliowy
1łyżka cukru

wszystko zagnieść

pozdrawiam Ewa

4. Data: 2006-02-22 20:22:57

Od: "Wiesława Mossakowska" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja ci mój polecam, jest wypróbowany.faworki są bardzo kruche.
0,5 kg mąki
5 żółtek
łyżka spirytusu lub octu
trochę kwaśnej śmietany
cukier puder z wanilią do posypania
3 kostki smacu do smażenia
szczypta soli
Mąkę przesiać. Do dołka w kopczyku mąki wbij żółtka dodaj szczyptę soli i
spirytus (ocet), wlej tyle śmietany aby ciasto nie było zbyt gęste, lecz
elastyczne, jak na pierogi. Dobrze wyrobione ciasto bij drewnianym wałkiem
aż pojawią się na nim pęcherzyki. Teraz możesz rozwałkować ciasto na
niewielkie, jak najcieńszeplacki. Pokrój na paski...Od razu kładz na mocno
rozgrzany tłuszcz i smaż na słomkowy kolor. Posyp suto cukrem pudrem
zmieszanym z cukrem waniliowym.

5. Data: 2006-02-23 11:37:14

Od: "zuczek" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A zdecydowanie najlepiej wyszukać przepisu na faworki wg. M. Gessler.
Wychodzą pyszniaste i kruchuteńkie

pączki :-))
Pizza - Kamień do wypieku. Ktos testował?
Jak zrobic chipsy?
Kurierem by taka... ale jakim
Refleksja kołobrzeska