Odp: Re: Filtr do wody

1. Data: 2011-06-14 06:41:21

Temat: Odp: Re: Filtr do wody
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 13 czerwca 2011, 22:52:29 UTC+2 użytkownik Artur Lew napisał:
> W dniu 2011-06-13 21:59, ZbyszekZ pisze:
> W Twoim przypadku problem jest w tym ze oprocz zawiesiny ktora latwo
> usunac mechanicznie masz tez pewnie inny, niekoniecznie akceptowalny ;)
> smak wody.

Do wody pitnej używam dzbanka Brita, działa ok, z resztą woda nie jest zła (jak nie
jest zardzewiała), nawet twardość jest akceptowalna (nic nie zostaje na ubraniach po
praniu, a do zmywarki używam tylko tabletek i też nie widać żadnego osadu).

> Co do pierwszego latwo go usunac za pomoca zestawu:
> * zawor do wody z metalowym sitkiem rewizyjnym
> * filtr do wody 50 mikronow
> Sitko na przedzie dlatego ze szkoda obciazac glowny duza iloscia czastek
> stalych bo sie zapcha po miesiacu. Co do samego filtra to wazne sa dwie
> kwestie. Obudowa ktora determinuje wielkosc i rodzaj uzytych filtrow
> oraz sam filtr.

Dzięki, o taki konkret mi chodziło.
Wygląda bardzo sensownie, sitko i filtr.

> Dla domku oczywiscie w/w rozwiazanie mzoe byc za malo wydajne, ale
> jezeli masz na mysli tylko wode pitna spokojnie obskoczy.

Tylko właśnie co z tą wydajnością? Chcę zainstalować toto zaraz za licznikiem, trawy
też nie muszę doprawiać żelazem jak nie ma takiej konieczności.

> Cala instalacje samodzielnie zlozysz bardzo szybko i dosc skutecznie
> redukujac koszt.
> Koszt fachowej instalacji moze byc kilkukrotnie wyzszy (porownywalem
> ceny w Rzeszowie).
> Co bedzie potrzebne?
> Oprocz zlaczek i przejsc z instalacji wodociagowej bardzo przyda sie
> tasma teflonowa do gazu (do wody to sciema :D), wazelina apteczna (za
> grosze wiadomo gdzie) do uszczelek filtra, specjalny klucz do korpusow
> obudowy filtra (jakies max 10 zl).

Oraz zgrzewarka do rur, co chyba rozkłada całą koncepcję samodzielnego montażu, bo
nie wiem czy będzie mi potrzebna drugi raz.

--
ZZ@private

2. Data: 2011-06-14 17:49:33

Temat: Re: Filtr do wody
Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-06-14 08:41, ZbyszekZ pisze:
> [...]
praniu, a do zmywarki używam tylko tabletek i też nie widać żadnego osadu).
Hmm, ja mam mieszane opinie co do tych filtrow (wklady sa aktywne a nie
pasywne jak zwykly filtr sedymentacyjny + wegiel)...
Najtanszy RO szybko sie zwroci w porownaniu do Brity...

> Tylko właśnie co z tą wydajnością? Chcę zainstalować toto zaraz za licznikiem,
trawy też nie muszę doprawiać żelazem jak nie ma takiej konieczności.
Jezeli nie masz przygotowanej oddzielnej instalacji pod to to bedziesz
mial problem a kuc dom zeby zrobic dodatkowa to nie ma sensu.
W tym momencie zostaja Ci w sumie dwa rozwiazania.
Albo uderzysz w instalacje dla calego domku i idziesz z kosztami w dwa
tysie ;) albo zakladasz ze uzywasz instalacji do filtrowania tylko wody
pitnej. Takowa da sie upchac pod zlewem albo za sciana (np garazu).
Wtedy mowimy o kosztach o ktorych pisalem w pierwszym emilu.

> Oraz zgrzewarka do rur, co chyba rozkłada całą koncepcję samodzielnego montażu, bo
nie wiem czy będzie mi potrzebna drugi raz.
Zgrzewarka bedzie niepotrzebna jezeli wepniesz sie pod instalacje
zlewozmywakowa. W innym wypadku j/w ;)

Artur Lew
arturdotlewatgmaildotcom

3. Data: 2011-06-15 12:33:33

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Lew wrote:
> [...]
> garazu). Wtedy mowimy o kosztach o ktorych pisalem w pierwszym emilu.

> Zgrzewarka bedzie niepotrzebna jezeli wepniesz sie pod instalacje

zgrzewarke się pożycza w castoramie za 35 złotych.

Filtr do wody
syfon do zlewozmywaka
Podgrzewanie lustra w łazience- dylemat
jaki material pod myszkę