Filtr do wody z odwróconą osmozą - rewelacja czy bajer ?

1. Data: 2005-11-03 11:33:43

Temat: Filtr do wody z odwróconą osmozą - rewelacja czy bajer ?
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chciałbym zakupić filtr do wody, najlepiej taki chowany do szafki pod
zlewem, z osobną wylewką.
Oglądam sobie różne filtry i natrafiłem na filtr z "odwróconą osmozą"
Mam pytania:
1) co się dzieje z zanieczyszczniami odfiltrowanymi przez membranę ?
2) czy rzeczywiście są to tak rewelacyjne filtry jak mówi o nich producent ?
czy bajer dla tych co nie potrafią sprawdzić ?
3) czy nie ma problemów z ich użytkowaniem ?

Dzieki za info

rokko

2. Data: 2005-11-03 12:01:15

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Oglądam sobie różne filtry i natrafiłem na filtr z "odwróconą
> osmozą"
> Mam pytania:

Było nieraz na grupie, poszukaj w guglu starych dyskusji. Ogólnie: te
filtry filtrują aż za dobrze, z naciskiem na "aż za" - otrzymujesz z
nich wodę w zasadzie destylowaną, nie nadającą się właściwie do celów
spożywczych bez stosowania dodatkowych modułów, tzw.
"remineralizatorów". Szkoda kasy i zdrowia, kup lepiej porządny,
kilkustopniowy filtr klasyczny.

J.

3. Data: 2005-11-03 12:23:19

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spożywczych bez stosowania dodatkowych modułów, tzw.
> "remineralizatorów". Szkoda kasy i zdrowia, kup lepiej porządny,

krótko i treściwie - o to mi chodziło !
dzięki !

rokko

4. Data: 2005-11-03 16:38:06

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

> chciałbym zakupić filtr do wody, najlepiej taki chowany do szafki pod
> zlewem, z osobną wylewką.
> Oglądam sobie różne filtry i natrafiłem na filtr z "odwróconą osmozą"
> Mam pytania:

:)

> 1) co się dzieje z zanieczyszczniami odfiltrowanymi przez membranę ?

Sa odprowadzane do kanalizacji.

> 2) czy rzeczywiście są to tak rewelacyjne filtry jak mówi o nich
> producent ? czy bajer dla tych co nie potrafią sprawdzić ?

"Odwrocona osmoza" jest najskuteczniejsza metoda uzdatniania wody.
Pierwotnie sluzyla do pozyskiwania wody pitnej z morskiej ... ale to juz
historia :) Jesli Cie stac na taki system (1099,00 zl w naszym sklepie) to
zdecydowanie polecam. Wazne aby system taki mial "wbudowany" mineralizator.
W takim przypadku wylewka posiada dwa zaworki i mozna pobierac wode wrecz
destylowana do celow np. gospodarczych (np. do zelazka) oraz wode
zmineralizowana do celow konsumpcyjnych. Wazne aby nie spozywac za duzo wody
odmineralizowanej - stad moja informacja o wersji z mineralizatorem.

> 3) czy nie ma problemów z ich użytkowaniem ?

Nie ma. Warto serwisowac taki system samemu. Koszty eksploatacji wygladaja
nastepujaco:

ok. 40 zl / pol roku - wklady wstepne
ok. 80 zl / rok - wklady koncowe
ok. 250 zl / 3 lata - membrana

-----

Przepraszam osoby niezainteresowane za mala reklame :)

-----

Pozdrawiam
Piotr
--
www.woda.com.pl

5. Data: 2005-11-03 16:42:38

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spożywczych bez stosowania dodatkowych modułów, tzw.
> "remineralizatorów". Szkoda kasy i zdrowia, kup lepiej porządny,

Kolega ma racje - bez wtornej mineralizacji woda nie powinna byc spozywana w
nadmiernej ilosci - a tym bardziej przez np. dzieci i osoby starsze.

Porzadny system uzdatniajacy wode w sposob klasyczny rowniez moze dac bardzo
dobre efekty, zwlaszcza po zastosowaniu wkladow ceramicznych badz tez
membran kapilarnych. Jesli ktos z Was bedzie zainteresowany dokladniejszymi
informacjami moge to opisac.

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl

6. Data: 2005-11-04 07:33:19

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 3 Nov 2005 17:42:38 +0100
"pbas" <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> badz tez membran kapilarnych. Jesli ktos z Was bedzie zainteresowany
> dokladniejszymi informacjami moge to opisac.

mysle, ze warto chocby dla archiwum troche o filtrach do wody napisac,
a i ja chetnie poczytam, aby na przyszlosc byc madrzejszym :-)

Sierp

7. Data: 2005-11-04 08:39:02

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> spożywczych bez stosowania dodatkowych modułów, tzw.
> "remineralizatorów". Szkoda kasy i zdrowia, kup lepiej porządny,

znalazłem "klasyczny" (zwykłe filtrowanie + wkłady węglowe + ewentualnie
specjalistyczne)
oraz z "membraną kapilarną"
czy warto zainwestować w taki z membraną ? czy efektywniej kombinację
klasycznych wkładów ?

rokko

8. Data: 2005-11-04 10:16:35

Od: "pbas" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ewentualnie specjalistyczne)
> oraz z "membraną kapilarną"
> czy warto zainwestować w taki z membraną ? czy efektywniej kombinację

Poniewaz do filtra ktory w ukladzie uzdatniania ma membrane kapilarna (eko
fp4 plus) nie ma w ofercie wkladow specjalistycznych (zmiekczajacych,
odzelaziajacych itp) to moze sie okazac, ze zakup tego produktu nie bedzie
trafiony. Najlepiej zrob podstawowy test jakosci wody, chocby przy pomocy
tego testerka (zawiera 2 komplety paskow) -
http://www.woda.com.pl/produkt.php?indeks=FXT. Koszt niewielki - 16,00 zl a
na pewno pomoze w doborze wlasciwego urzadzenia. Jesli nie bedziesz mial
przekroczonych norm w zakresie zawartosci zelaza i twardosci wody to z
powodzeniem mozna stosowac filtr z membrana kapilarna (nie odmineralizowuje
wody !). W przeciwnym wypadku najlepiej produkt FP3K
(http://www.woda.com.pl/produkt.php?indeks=FP3K) - trzy stopnie filtracji
pozwalaja na wieksza ilosc kombinacji zastosowanych wkladow.

Pozdrawiam, Piotr
--
www.woda.com.pl

9. Data: 2005-11-04 11:44:33

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pbas" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

a ja nastronach http://www.aquafilter.com.pl/ przeczytałem:

O EKOFP4:
"Czterostopniowy proces filtracji zapewnia doskonałe oczyszczanie wody,
poprzez usunięcie zawiesin takich jak: rdza, piasek, muł i zanieczyszczenia
organiczne - chlor i jego pochodne, pestycydy i inne szkodliwe substancje. W
zależności od potrzeb klienta, można zastosować różne kombinacje wkładów
mechanicznych (FCPS-CN), węglowych (FCCBL-CN) i specjalistycznych (FCCER-CN
lub FCPSKDF-CN)."
A w standardowym zestawie są wkłady:
- dwa filtry mechaniczne
- dwa filtry węglowe

O EKOFP4-PLUS:
"Filtr zbudowany jest podobnie jak EKOFP4, przy czym, jeden z wkładów
węglowych zastąpiono membraną kapilarną TLCHF, która usuwa zawiesiny o
wielkości od 0,02?m."

wynika z tego, że filtr EKOFP4 w żadnej z wersji nie wyklucza stosowania
wkładów specjalistycznych ...... a nawet daje większę mozliwości, gdyż mamy
aż 4 miejsca na wkłady (FP4) lub też 3 (FP4PLUS).

Czy może coś źle skumałem ?

rokko

10. Data: 2005-11-04 12:12:25

Od: "Tomasz Świerczek" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie lepiej pić wodę mineralną i darować sobie wszelkiego rodzaju filtry ??
wychodzi w dużych opakowaniach max 1 PLN za litr...
Watro bawić się w filtrowanie, zmienianie wkładów itp. ?
No a filtr za kilka tysięcy złotych to już zupełna porażka...
.....coś jak kupienie garnków firmy zepter, czy jak im tam... hi hi hi

Tomasz Świerczek
www.hennlich.pl
h...@o...pl

krzesła BRW - jakość ?