Firany

1. Data: 2006-12-16 10:16:56

Temat: Firany
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uprałam przed chwilą firany w pralce.
Pranie na 60 st. wirowanie na 400 obrotów.
Wyjęłam je, powiesiłam, ale one wyglądaja jak 'psu z gardła' :-(
Sa jeszcze wilgotne ale wątpię by się 'odgniotły' jak będą wisiały?
Jak mam je uprac by były gładkie?
Jak Wy pierzecie firany?

A, no i właśnie mam zamiar za chwilę do pralki wsadzić zasłony.
I teraz nie wiem jak je prać, bo boję się, że znowu wyjmę wygnieciuchy.

Sylwia

2. Data: 2006-12-16 10:25:16

Temat: Re: Firany
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:em0h2u$d4l$1@node4.news.atman.pl>
Szpilka <s...@S...pl> pisze:

> [...]
> Wyjęłam je, powiesiłam, ale one wyglądaja jak 'psu z gardła' :-(
> Sa jeszcze wilgotne ale wątpię by się 'odgniotły' jak będą wisiały?

Nie piorę, bo nie mam ;-)
Moja mama po praniu płukała je chyba w roztworze soli kuchennej (głowy nie
dam) i jeszcze mokre (ale już nie kapiące) upinała w karniszach. Firany pod
wpływem własnego ciężaru same się prostowały i schły sobie w tej formie. A
ponieważ były wypłukane w soli, to miały leciutko sztywną strukturę.

A te 60 stopni to nie za wysoka temperatura? Nie wystarczy w 40?

--
Nixe

3. Data: 2006-12-16 10:27:09

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 16 Dec 2006 11:16:56 +0100, osobnik Szpilka naskrobał co
następuje:

> Jak mam je uprac by były gładkie?
> Jak Wy pierzecie firany?

zazwyczaj starannie złożone w kostkę.

Danny
http://www.openoffice.pl - darmowy odpowiednik pakietu MS Office
http://www.mozillapl.org - narzędzia internetowe "nie tylko dla orłów"

4. Data: 2006-12-16 10:28:51

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
> [...]
>
> A, no i właśnie mam zamiar za chwilę do pralki wsadzić zasłony.
> I teraz nie wiem jak je prać, bo boję się, że znowu wyjmę wygnieciuchy.

Na 30 stopniach - jako tkaniny delikatne - ja piorę, a mam najniższe obroty
wirowania 550. Nie wychodzą jak psu z gardła. Na 1400 to i owszem...

Teraz rozprasować...

5. Data: 2006-12-16 10:32:12

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Danny napisał(a):
> Dnia Sat, 16 Dec 2006 11:16:56 +0100, osobnik Szpilka naskrobał co
> następuje:

> zazwyczaj starannie złożone w kostkę.

I nie masz zagnieceń w miejscu złożenia?

Sylwia

6. Data: 2006-12-16 10:33:55

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Na 30 stopniach - jako tkaniny delikatne - ja piorę,

No a ja dałam na 60 bo myślałam że mi się nie dopiorą na niższej
:-)

> a mam najniższe obroty
> wirowania 550. Nie wychodzą jak psu z gardła. Na 1400 to i owszem...

Ja miałam obroty na 400 a nie 1400

> Teraz rozprasować...

A na jakiej temp żelazko?

Sylwia

7. Data: 2006-12-16 10:37:21

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:em0h2u$d4l$1@node4.news.atman.pl>

> Nie piorę, bo nie mam ;-)

No ja tez jechałam na żaluzjach długo ale mi się znudziło ;-)

> Moja mama po praniu płukała je chyba w roztworze soli kuchennej (głowy nie
> dam)

A możesz się dopytac mamy jak się robi taki roztwór? :-)

> i jeszcze mokre (ale już nie kapiące) upinała w karniszach. Firany pod
> wpływem własnego ciężaru same się prostowały i schły sobie w tej formie.

No ja przed praniem się zastanawiałam czy je wirować czy nie. Ale
że mam zawaloną
suszarkę jeszcze mokrym praniem to nie miałabym gdzie tych firan
powiesić :-)

> ponieważ były wypłukane w soli, to miały leciutko sztywną strukturę.

Aha, fajnie :-)

> A te 60 stopni to nie za wysoka temperatura? Nie wystarczy w 40?

No właśnie teraz sama nie wiem. pewnie by i wystarczyło. A że ja
zawsze
białe na 60 to i te firany bach i na 60.
Kurcze chyba coś muszę z nimi zrobic bo nie mogę się patrzeć w
stronę okna ;-)

Sylwia

8. Data: 2006-12-16 10:39:53

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:em0hid$o9b$1@news.mm.pl>
Nixe <n...@f...pl> pisze:

> Moja mama po praniu płukała je chyba w roztworze soli kuchennej

Właśnie zadzwoniłam do mamy i potwierdziła, że to była sól, ale że teraz
można kupić specjalne proszki i sole do prania i płukania firan, które
jednocześnie wybielają je (o ile masz białe firany) i usztywniają. I nie
wolno firan wirować! Jedynie lekko wycisnąć, tyle, żeby z nich woda za
bardzo nie kapała.

--
Nixe

9. Data: 2006-12-16 10:42:14

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie zadzwoniłam do mamy i potwierdziła, że to była sól, ale że teraz
> można kupić specjalne proszki i sole do prania i płukania firan, które
> jednocześnie wybielają je (o ile masz białe firany)

Lekko ecru.

i usztywniają. I nie
> wolno firan wirować!

No to ładnie ;-)

>Jedynie lekko wycisnąć, tyle, żeby z nich woda za bardzo nie kapała.

No to coś czuję że jutro zrobię ponowne pranie :-)

Sylwia

10. Data: 2006-12-16 10:45:36

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@t...pl> wrote in message
ps.com...

Panslavista napisał(a):

> [...]

:-)

> a mam najniższe obroty
> wirowania 550. Nie wychodzą jak psu z gardła. Na 1400 to i owszem...

A na jakiej temp żelazko?

Sylwia

A z czego te firanki? Bo jak stylonowe, to po 60°C można juz nie
rozprasować.
Masz żelazko z termoregulatorem? A nawet, gdy już nie wiadomo, co gdzie na
nim jest, trzeba kręcić po trochu (od dołu skali) az tkanina zacznie się
układać...
Czytałem, że 400, w mojej dolne 550, a nie mną tworzyw sztucznych...

Koszt podlaczenia zmywarki, zlewu, kuchni i okapu
Zmatowiała glazura :(
Re: Rybik cukrowy
Ogrzewanie piecem alumulacyjnym
odbiór mieszkania a odpływy w łazience...