Flaczki - jakiś oryginalny przepis please

1. Data: 2002-09-07 22:22:19

Temat: Flaczki - jakiś oryginalny przepis please
Od: "Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Do tej pory zwykle jedliśmy odgrzewane gotowce ale dzisiaj żona kupiła
surowe no i już zaczęliśmy gotować. Oczywiście znalazłem coś niecoś w necie,
jednak przepisy te nie wydają się być zbyt oryginalne, liczę zatem na grupę.
Interesuje mnie zwłaszcza jakiś sprawdzony patent na szybkie ugotowanie
podstawowego komponentu. Słyszałem kiedyś coś o szybkowarze czy
mikrofali..... ale wolałbym nie prowadzić eksperymentów samodzielnie.
pozdrawiam
Mietek

1. Data: 2002-09-08 05:57:03

Temat: Re: Flaczki - jakiś oryginalny przepis please
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mietek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> podstawowego komponentu. Słyszałem kiedyś coś o szybkowarze czy
> mikrofali..... ale wolałbym nie prowadzić eksperymentów samodzielnie.

a co Oryginalnego mozna z flaczkami zrobic?
flaczki to flaczki i juz. nie zapomniec o galce muszkatolowej i majeranku

Mechcia

1. Data: 2002-09-08 06:18:34

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

>a co Oryginalnego mozna z flaczkami zrobic?
>flaczki to flaczki i juz. nie zapomniec o galce muszkatolowej i majeranku

Mechciu - jeszcze sa flaczki po lionsku, ale to Ewcia powinna
wiedziec co i jak, cos mi sie widzi, ze troszke pdobnie jak tu -
podobno w Yorkshire jadaja, ale ze zupelnie nie jak po polsku to
nigdy nie probowalam...jakos tak juz sprawione sa obsmazane z
cebulka., i juz...wlasnie to juz mnie troche speszylo i na proby
sie nie rwe

ciocia mechci
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-08 06:34:19

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> a co Oryginalnego mozna z flaczkami zrobic?
> flaczki to flaczki i juz. nie zapomniec o galce muszkatolowej i majeranku
>

> Mechcia
Flaczki to flaczki to fakt.!!
JA bardzo uwielbiam flaczki zreszta jak inne zupy pikantne. no...nie tylko.
Kiedy przestalem kupowac "gotowce" w sklepie postanowilem zrobic sam ale...z
drobiu.Ktos powie ze to nie flaki ale....Kupuje "kuraka" robie rosol na
warzywach .Kuraka obieram co ciekmawsze miesko "Ja" a pozostale moj pies
(jeszcze zyje tzn ze mu smakuje)krajam na paski i...przecedzam rosol wrzucam
pokrojone miesko i inne dodatki jak do flakow.Oczywiscie warzywko z rosolu
odpowiednio pokrojone tez trafia do zupki.To tak odemnie.Nudze sie z rana wiec
pisze i mysle co na niedzielny obiadek przygotowac.Uproszcze se dzien i
tradycyjny schabowy,Szybko i bez klopotow w koncu to wolny dzien dzisiaj mamy.

Pozdrawiam
Stanislaw z Gdanska
( wychodze przez niusy onet bo inne serwery zapchaly sie)

1. Data: 2002-09-08 06:45:26

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:5pqlnu4u6pon1tqqorfgqab6l4nak3bi9r@4ax.com...

> [...]
> nigdy nie probowalam...jakos tak juz sprawione sa obsmazane z
> cebulka., i juz...wlasnie to juz mnie troche speszylo i na proby

no tak... mozna wiec flaczki z fasola, boczkiem, buraczkami i brokulami.
alez beda oryginalne...
tylko, kto to zje?

Mechcia

1. Data: 2002-09-08 07:17:11

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>no tak... mozna wiec flaczki z fasola, boczkiem, buraczkami i brokulami.
>alez beda oryginalne...
>tylko, kto to zje?
>
>Mechcia

ja na poewno nie...a moze flaczki deserowe???

ciocia mechci
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-09-08 09:19:28

Od: "Mietek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> ja na poewno nie...a moze flaczki deserowe???

Szczerze mówiac liczylem na konkretny, sprawdzony przepis, a w najgorszym
wypadku jakis link.
Jednak czytajac odpowiedzi odnioslem wrazenie, ze moze to NTG?
pozdrawiam
Mietek

1. Data: 2002-09-08 09:35:55

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczerze mówiac liczylem na konkretny, sprawdzony przepis, a w najgorszym
> wypadku jakis link.
> Jednak czytajac odpowiedzi odnioslem wrazenie, ze moze to NTG?

NTG na pewno nie. Raczej drobne nieporozumienie. Zapewne chodziło Ci o
przepis na klasyczne flaki, a napisałeś oryginalne. Zrozumieliśmy
udziwnione.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-08 12:20:30

Temat: Odp: Flaczki - jakiś oryginalny przepis please
Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:alf5oc$o7n$...@n...onet.pl...

> [...]
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl
>
> My rozumiemy klasyczne flaki jako rosol z dodatkiem pokrojonych w paski
flaczkow, ewentualnie z dodatkiem pulpetow. Ale flaki sa popularne w wielu
krajach Europy, szczegolnie we Wloszech i Francji. Koneman w swoim
wydawnictwie "Kulinaria Francuskie " podaje przepisy na flaczki rodem z
Normandii, ja zacytuje za tym samym wydawnictwem "Flaki po piemoncku" czyli
Minestra di trippa alla piemontese:
Skladniki to 50g boczku, 1 lodyga selera naciowego, 2 pory, 2 ziemniaki
(maczyste ) 2cebule lisc laurowy, kilka listkow szalwi maslo 40 dkg kapusty
wloskiej,sol, pieprz, starty parmezan no i oczywiscie 70 dkg ugotowanych
(oczyszczonych) flakow.
Boczek drobno pokroic w kostke, seler i por w plasterki. Ziemniaki i cebule
pokroic w kostke.W duzym garnku podsmazyc na masle, mieszajac, boczek z
selerem, posiekana szalwia lisciem laurowym. Dodac cebule oraz por, chwile
smazyc i wlac goracy bulion. Flaki pokroic w cienkie paski i dodac do
bulionu, ostroznie przyprawic pieprzem i gotowac pod przykryciem na malym
ogniu ok. 1 godz.
Kapuste cienko poszatkowac i dodac do flakow. Na koniec dodac parmezan,
wymieszac i przyprawic sola oraz pieprzem.
Nie probowalem tego przepisu, raczej wole flaki klasyczne, kiedys we
Francji
sprobowalem ich kielbasy z flaczkow andouilette, nie bylem zachwycony i
raczej juz tego nie powtorze.
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2002-09-08 12:33:08

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 8 Sep 2002 11:19:28 +0200, "Mietek" <m...@p...fm>
wrote:

> [...]
>wypadku jakis link.
>Jednak czytajac odpowiedzi odnioslem wrazenie, ze moze to NTG?

no to co? Oryginalny = nowy czy oryginalny = tradycyjny??
raczej ta grupa...a linkow sam szukales juz ? Nie bylo nic
ciekawego? zaraz popatrze sama, z ciekawosci

Trys
K.T. - starannie opakowana

rama kulinese
Co zrobić z tykwy.