Fruczak gołąbek

1. Data: 2005-08-24 09:33:55

Temat: Fruczak gołąbek
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odwiedził moje roślinki na balkonie. Intrygujący motyl.
Zachowuje się tak:
http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_zw/owady/frucza
k_golabek.html
:-)

skryba

2. Data: 2005-08-24 10:01:16

Temat: Re: Fruczak gołąbek
Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy wrote:
> Odwiedził moje roślinki na balkonie. Intrygujący motyl.
> [...]

Piękny "koliberek"
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

3. Data: 2005-08-24 10:27:10

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek wrote:

zak_golabek.html

> Piękny "koliberek"

U mnie też bywa. Tylko zawsze znika, zanim wrócę z aparatem. A na opis
"co to jest takie małe, podobne do samolocika" znajomi reagowali
popukaniem sie w czolo ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2005-08-24 19:09:26

Od: "jose de blanca" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Odwiedził moje roślinki na balkonie. Intrygujący motyl.

obserwowałem toto wielokrotnie we Francji, kilka razy w Polsce i nie miałem
pojęcia co to za stworzenie, nareszcie dowiedziałem się

pzdr j.

5. Data: 2005-08-24 19:18:37

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> obserwowałem toto wielokrotnie we Francji, kilka razy w Polsce i nie
miałem
> pojęcia co to za stworzenie, nareszcie dowiedziałem się
>
> pzdr j.

We Francji latał inny. Zawisaków jest od groma
i trochę.

Pozdrawia gatunkowo boletus

6. Data: 2005-08-24 19:58:11

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nazywam je zawisakami, często wiszą przy wiciokrzewach.

Serdecznie Miłka

7. Data: 2005-08-25 06:08:53

Temat: Re: Fruczak goł?bek
Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 24 Aug 2005 11:33:55 +0200, "skryba ogrodowy"
<z...@o...pl> wrote:

>Odwiedził moje roślinki na balkonie. Intrygujący motyl.
>Zachowuje się tak:
>http://www.mikrojezioro.met.pl/atlas_zw/owady/frucz
ak_golabek.html

Wczoraj w nocy mieliśmy nalot: 2 bombowce pikowały mi koło
głowy, nawet jeden polizał mi brwi i powieki, widać bardzom do
kwiatka podobna :->
Pożywiały się na tytoniu ozdobnym, przecudnie zawisając przed
kwiatami. Tylko ciemno było niemożebnie, koło 21.30, nawet udało
mi się cyknąć zdjęcia, z czego niemal wszystkie nieostre albo
motyl prześwietlony. Spróbuję wkrótce powiesić na stronie :-)
Najwidoczniej to zawisak powojowiec, Agrius convolvuli; ładna
stronka o zawisakach: http://www.sphingidae.prv.pl/

Pozdrawiam,
Anka :-)

8. Data: 2005-08-25 10:07:05

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dehnid.2t0.1@news.Dziadek.priv.pl...
k_golabek.html

> Piękny "koliberek"
> --
> Pozdrawiam ciepło
> Dziadek

Też go kiedys tak nazywaliśmy, zanim poznałem jego nazwę.
Wizytują nasz balkon od kilku dopiero lat.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

9. Data: 2005-08-30 09:41:12

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Aug 2005 08:08:53 +0200, Anna Kowalska
<a...@p...onet.pl> wrote:

>Najwidoczniej to zawisak powojowiec, Agrius convolvuli; ładna
>stronka o zawisakach: http://www.sphingidae.prv.pl/

Powiesiłam w sieci zdjęcia "mojego"zawisaka i innego robactwa co
łazi i fruwa koło domu :-) Zawisak często nieostry, bo zdjęcia w
nocy robione.
http://www.anulakow.republika.pl/goscie/goscie.html

Pozdrawiam,
Anka :-)

10. Data: 2005-09-05 07:05:22

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <z...@o...pl> wrote in message

> Odwiedził moje roślinki na balkonie. Intrygujący motyl.

Wczoraj, o zmroku do kwiatow wiesiolka w moim ogrodzie tez przylecial
zawisak. Bylo na tyle ciemno, ze nie rozpoznalem gatunku. Musialem patrzec
pod swiatlo, by go w ogole zobaczyc - na tle wieczornego nieba bylo go
widac a na tle roslin juz nie.

Pozdrawiam,
Bpjea

Zielnik, identyfikacja roślin - pomóżcie!
jak się pozbyć wielkiego pnia
co ostatnio robię?
Tigridia pavonia
pigwowiec japoński - brak owocow