Frytki... [serio]

1. Data: 2007-01-04 13:39:54

Temat: Frytki... [serio]
Od: "my.life.is.muzik...//" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos orientuje sie, czy mozna gdzies kupic frytki takie, jakie
sprzedawane sa w McDonald's?

Pewnie sami tego nie robia, tylko kupuja od kogos gotowy polprodukt - Aviko?
McCain? Ktos wie?

--
mlim

2. Data: 2007-01-04 15:05:37

Temat: Re: Frytki... [serio]
Od: "BoBig" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Użytkownik "my.life.is.muzik...//" <m...@i...com> napisał w wiadomości
> Czy ktos orientuje sie, czy mozna gdzies kupic frytki takie, jakie
> sprzedawane sa w McDonald's?
>
> Pewnie sami tego nie robia, tylko kupuja od kogos gotowy polprodukt -
> Aviko? McCain? Ktos wie?

Nigdzie ich nie kupisz. Są to frytki robione tylko dla nich ze specjalnej
odmiany ziemniaka. Nawiasem mówiąc na SGGW była ta odmiana badana i żaden
Polski rolnik nie chciał jej hodować (za dużo z nią roboty). Z tego co wiem
na tą uprawę zgodził się PGR pod Moskwą.

Pozdrawiam
BoBig

3. Data: 2007-01-04 16:00:02

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BoBig" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Polski rolnik nie chciał jej hodować (za dużo z nią roboty). Z tego co
> wiem na tą uprawę zgodził się PGR pod Moskwą.

Podobno pod Lęborkiem jest spore gospodarstwo, z którego mają dostawy.
Przynajmniej pare lat temu tak sie chwalili.

DJD

4. Data: 2007-01-04 16:33:50

Od: "ashley" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" wrote:
> Podobno pod Lęborkiem jest spore gospodarstwo, z którego mają dostawy.
> Przynajmniej pare lat temu tak sie chwalili.

I tak jest nadal, jest tam bardzo duzy zaklad, a frytki dla Maca to zdaje
sie wiekszosc produkcji.
Zadne tam aviko czy mccain.

5. Data: 2007-01-04 16:39:16

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ashley" <a...@y...com> napisał w wiadomości

> I tak jest nadal, jest tam bardzo duzy zaklad, a frytki dla Maca to zdaje
> sie wiekszosc produkcji.

A wiesz może, na jakim tłuszczu to smażą? Bo to mi sie wydaje o wiele
wazniejsze. No i ważne dla zdrowia, czy porządny tłuszcz, czy jakieś
świństwo dla chemiożarców.

DJD

6. Data: 2007-01-04 17:15:20

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
>
> A wiesz może, na jakim tłuszczu to smażą? Bo to mi sie wydaje o wiele
> wazniejsze. No i ważne dla zdrowia, czy porządny tłuszcz, czy jakieś

Najlepszy tłuszcz do smażenia to masło kokosowe (w taflach)...

7. Data: 2007-01-04 17:29:45

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> A wiesz może, na jakim tłuszczu to smażą? Bo to mi sie wydaje o wiele
> wazniejsze. No i ważne dla zdrowia, czy porządny tłuszcz, czy jakieś
> świństwo dla chemiożarców.

Jeśli nawet gdzieś smażą frytki na porządnym tłuszczu, to po
kilkudziesięciu smażeniach ten tłuszcz już dawno zapomniał, że
kiedyś był porządny :-(
Ja smażę sama, na oleju rzepakowym lub fryturze, ale najwyżej 2 razy
na tym samym. Potem z tego jest świetna podpałka do ogniska. Może
zacznę oddawać sąsiadowi - jeździ na oleju i pięknie pachnie
frytkami za jego samochodem :-)

8. Data: 2007-01-04 17:42:11

Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zadne tam aviko czy mccain.

To w takim razie makkajn zajmuje się obróbką i dostawą rzeczonych frytek.

*piotr'ek*

9. Data: 2007-01-04 20:39:39

Od: panta_rei <j...@c...znajdzie> szukaj wiadomości tego autora

Świadomie, albo i nie ashley napisał(a):

> I tak jest nadal, jest tam bardzo duzy zaklad, a frytki dla Maca to zdaje
> sie wiekszosc produkcji.
> Zadne tam aviko czy mccain.

Pod Braniewem jest zaklad rolny (Lipowina), produkowali kilka lat temu
dla MD ziemniaka odmiany *lawina*, czy jeszcze dla nich produkuja
to nie wiem, ale ziemniak jest wspanialy na frytki, do niczego innego
sie nie nadaje.

Pozdrawiam.
--
Sławomir Frąc- Braniewo LRU #271189 *Polska Grupa Freesco*
http://foto.sztrandek.int.pl jid:panta_rei(at)jabber.org

10. Data: 2007-01-05 13:44:48

Od: b...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

my.life.is.muzik...// napisał(a):
> [...]
> sprzedawane sa w McDonald's?
>
> Pewnie sami tego nie robia, tylko kupuja od kogos gotowy polprodukt - Aviko?

mozesz kupic podobne, szukaj na opakowaniu napisu "julliene" - to jest
rodzaj ciecia -cienkie frytki takie jak w MCD lub KFC. Wiekszosc frytek
sprzedawana w detalu jest krojona grubiej: 3/8. Te cienkie sprzedawane
sa do Fast Foodow i barow , ale mozna trafic w hipermarketach.

Z PSP......
Bułka kebabowa - przepis
JESTEM
Espresso - czy coś robię źle ???