Frywolitki - różne języki

1. Data: 2003-01-31 15:03:19

Temat: Frywolitki - różne języki
Od: "Agnieszka Walicka" <a...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny nie wiecie jak się nazywają frywolitki po niemiecku i francusku?
Głównie chodzi mi o nazwę igiełek do frywolitek, ale jak będe miała nazwę
"frywolitki" przetłumaczoną to ju łatwiej :) Mój durny słownik zna tylko
słowo "koronka" a to nie to samo :) jak wszystkie wiemy :)

Pozdrawiam
Agnese

1. Data: 2003-01-31 16:05:28

Temat: Re: Frywolitki - różne języki
Od: "Mirella" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po niemiecku to occhi schiffchen nie wiem jak po francusku
Mirella

1. Data: 2003-01-31 16:16:18

Od: "Agnieszka Walicka" <a...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję, Mirello, przynajmniej to już wiem :)

Pozdrawiam
Agnese

1. Data: 2003-01-31 20:27:22

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

No wiec po francusku jest bardzo prosto :)
Frivolite a l'aiguille to frywolitka igielkowa
A (une) navette to czolenko
Oczywiscie tam sa jescze akcenty, ale nie bedziemy sie w nie bawic, co? ;)

Poza tym mam juz slowniczek na kartkach i mam nadzieje w weekend wstukac
go ladnie do kompa i przeslac naszej drogiej Slownikotworczyni.

Aha, jakis czas temu podawalam na grupie stroni francuskei z mnostwem
wzorkow, rowniez fywolitkowych i ogromna pasmanteria francuska. Poszukaj
w archiwum, jak nie znajdziesz to odgrzebie te adresy :)

Pozdrawiam cieplo
drzewko

1. Data: 2003-01-31 20:55:51

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "frywolitki" przetłumaczoną to ju łatwiej :) Mój durny słownik zna tylko
> słowo "koronka" a to nie to samo :) jak wszystkie wiemy :)

juz kiedys znalazlam na str.niemieckich frywolitki w roznych jezykach na
swiecie :

..."
In Italien heißt diese Handarbeit allerdings chiachierino, was soviel wie
Schnattern heißt.
Das gleiche finden wir bei der englischen Bezeichnung tatting.

In Frankreich, der Schweiz, Spanien, Portugal, Südamerika, Holland und der
Schweiz kennt man diese Handarbeit unter frivolité, was soviel wie unnütz
heißt;
in Schweden unter frivolitet,
in der Techoslowakei unter frivolitky,
in Rußland unter frivolitye,
in
Finnland unter - sukkulapitai
Estland - sustikpitzikudumine
Dänemark - orkis
Türkei - makouk
Orient - mekik

In Deutschland waren früher ebenfalls bekannt die Bezeichnungen
Schiffchenarbeit und Frivolität...."

Jola L-L

1. Data: 2003-01-31 21:24:36

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

drzewko wrote:
> Hej!
>

> Poza tym mam juz slowniczek na kartkach i mam nadzieje w weekend wstukac
> go ladnie do kompa i przeslac naszej drogiej Slownikotworczyni.

Bardzo mi miło :) Czekam z niecierpliwością.
A dla niezorientowanych- słowniczki, nie tylko frywolitkowe, są tu :

http://republika.pl/floralia/strych.html

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-01-31 21:58:52

Od: "Agnieszka Walicka" <a...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drzewko, za wskazowki slownikowe dziekuje a o adresik tej francuskiej
pasmanterii moglabym prosic? Bede ogromnie wdzieczna :)

Pozdarwiam
Agnese

Uzytkownik "drzewko" <d...@b...net> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-02-01 08:40:33

Od: "Monika" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Dodaj pomiezy "occhi" a "schiffchen" myslnik, bo jest jakas firma
produkujaca bielizne pod nazwa Occhi, i wczoraj szukajac w ebay, mialam
mnostwo wynikow ale z biustonoszami :-), byly nawet bardzo ciekawe.
Monika

1. Data: 2003-02-01 16:57:37

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Prosze bardzo :
http://www.mercerie-rascol.com/index.html

Mozna wybrac jezyk :)

Pozdrawiam cieplo
drzewko

Agnieszka Walicka wrote:
> [...]
> wzorkow, rowniez fywolitkowych i ogromna pasmanteria francuska. Poszukaj
> w archiwum, jak nie znajdziesz to odgrzebie te adresy :)

frywolitki - pomocy
przedstawiam się
Sweterek
wrocławianki