frywolitki - pomocy

1. Data: 2003-01-31 14:24:04

Temat: frywolitki - pomocy
Od: "Monika_O" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
zielona jestem jeszcze w temacie frywolitek bardzo ale równie bliska
zniechęcenia.
Nie mam pojęcia co źle robię, ale nie wychodzi mi zaciągnięcie kółeczka (tej
wolnej nitki), jakoś się ona plącze i skręca. buuuuu
o co chodzi?
pozdrawiam :-)
--
__________
Monika_O

2. Data: 2003-01-31 15:00:41

Temat: Re: frywolitki - pomocy
Od: "Agnieszka Walicka" <a...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj w klubie :) ja też właśnie walczę z frywolitkami :) z zaciąganiem nie
mam problemów ale już drugie kółko robi się problematyczne :)

Agnese

3. Data: 2003-01-31 17:29:51

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Zaciaganie koleczkla trzeba probowac i probowac, to chyba jedno z trudniejszych
zadan (panie na kursie ktory prowadzilam tez narzekaly). Po prostu trzeba
dociagac, a jak sie zle przesuwa to pomoc np paznokciem.

Agnese - a dlaczego zrobienie drugiego koleczka jest problematyczne? Chetnie
pomoge, tylko napisz cos wiecej...

pozdr
annaweronika

4. Data: 2003-01-31 17:38:09

Od: "Agnieszka Walicka" <a...@i...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drugie kółeczko? Nie wiem jak ułożyć nitkę - którą zawinąć wokół lewej
ręki?... Jeśli tę z czółenka - jak przy pierwszym, to niby wychodzi ok...
No ale weźmy taki przypadek - mamy 2 nici - w kolorach - jadna na czółenku,
a druga kłębek. No to pierwsze ok - wyrabiamy nitką z kłębka, ale przy
drugim - jeśli wokół ręki zawiniemy tę z czółenka, to de facto będziemy
wyrabiać nią... czyli już innym kolorem...

Hmm... mam nadzieję, że nie za bardzo zamotałąm i jako profesjonalistka
będziesz wiedzieć o czym mówię :)

Pozdrawiam
Agnese

5. Data: 2003-01-31 21:55:12

Od: "ela0626" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witajcie
> zielona jestem jeszcze w temacie frywolitek bardzo ale równie bliska
> zniechęcenia.

Witaj w klubie, jak powiedziała Agnieszka.
Narzekasz na skręcanie nitek. Na to niestety nie ma rady, niezależnie od
rodzaju kordonka. Ja sobie pomagam w ten sposób ze co jakiś czas puszczam
czółenko luźno, nitka się rozkręca i mogę pracować dalej. A moze robisz za
ścosłe oczka? Chociaż frywolitki powinny być robione ścosło to jednak i
tutaj potrzebne jest wyczucie. Nabierzesz wprawy, jeszcze tylko trochę
ćwiczeń.

Pozdrawiam
Ela

6. Data: 2003-01-31 21:59:13

Od: "ela0626" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drugim - jeśli wokół ręki zawiniemy tę z czółenka, to de facto będziemy
> wyrabiać nią... czyli już innym kolorem...

Witaj Agnieszko.
Co prawda ja nie Annaweronika, jestem tylko amatorką ale może pomogę. Jeśli
robisz tylko kółeczka to cały czas nawijasz na rękę nitkę z czólenka. Nitkę
z kłębka nawijasz na palce tylko wtedy gdy robisz łańcuszek. To jest
niezależne od ilości kolorów, taka jest zasada. Ale co można zrobić z samych
kółeczek?
Jeśli chcesz mieć kółeczka z różnych kolorów to musisz użyć dwóch czółenek
na które nawijasz te nitki, nie masz wtedy nitki z kłębka. I wtedy drugim
czółenkiem tez możesz robić sobie kółeczka w innym kolorze. Nawiaja się tak
samo, tylko czólenko drugie zamiast pierwszego.
Pytaj dalej jesłi będziesz potrzebowała.

Pozdrawiam

Ela

7. Data: 2003-02-01 18:42:54

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Ela Ci juz powiedziala :)
Jak drugie koleczko, to zawsze zawijamy nitke z frywolitki, nitka z klebka do
robienia przeselek (luczkow). Sprobuj, na pewno wyjdzie :)
pozdr
annaweronika

8. Data: 2003-02-03 11:33:15

Od: "Monika_O" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
Baaaardzo dziękuję za wszystkie wskazówki i zainteresowanie moim problemem.
Jesteście wspaniałe!
Będę trenować :-)

--
__________
Monika_O

9. Data: 2003-07-16 20:25:58

Od: "Titinka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam tylko czułenka kilka wzorów i nic pozatym. Szukałam w necie jakiegoś
kursu ale nic nie ma. POMOCY!!!!! Strasznie chcę się tego nauczyć ale nie
wiem jak. Prosze pomóżcie.

Marta
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

10. Data: 2003-07-16 20:33:47

Temat: Re: KTO MNIE NAUCZY FRYWOLITEK
Od: "Titinka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam w Szczecinie i strasznie chciałabym sie nauczyć frywolitek.
POMOCY!!!!

Pozdrawiam Marta
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl