Ftaczki wolowe

1. Data: 2004-10-27 08:50:39

Temat: Ftaczki wolowe
Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz pierwszy gotuje flaczki wolowe od podstaw.Do tej pory "objadalem" sie
nimi w barach lub gotowizny z sloika czy w siinej postaci kupowalem i
podgrzewalem i ewentualnie doprawialem.Nie wspomne moja probe z przed dwoch
tygodni kiedy probowalem zrobic flaczki z miesa kury.Nie powiem ,w smaku
(zupka) byla dobra ale mieso sie rozsypalo.Gescioche zjadl pies .Nie
rozchorowal sie.
Dzisiaj mam wolna chate i od rana wstawilem do gara ok.1,5 kg surowych
flakow.Czemu to robie kiedy nie ma nikogo w domy? Nie bede pisal .W kazdym
razie juz dwokrotnie je odlewalem i plukalem.Teraz wstawie na malym ogmiu do
miekosci.
Na rosolek mam przygotowany ladny kawalek pregi wolowej i kawalech chudego
boczku wieprzowego.
Podpowiedzcie mi prosze co dalej.Dobra ,jak flaczki beda miekkie ostudze je
i pokroje.Na miesku z dodatkiem wloszczyzny ,no dodam podsmazona
cebulkie,lisc laurowy,ziele angielski ,pieprz sol nagotuje rosolek.Jak i w
jakim momencie to wszystko polaczyc, jak dlugo jeszcze gotowac i kiedy
ostatecznie doprawic ,zagescic.

Pozdrawiam!
Stanislaw z Gdanska aktualanie eksperymentujacy z ....flaczkami.
A ! Browarek se kupilem tak na wszelki wypadek jak przedobrzee z
przyprawami, a dla pozostalych domownikow frytki i kawalki kurczaka.(To tak
pozatym jak mi nie wyjdzie z flaczkami).

1. Data: 2004-10-27 09:09:52

Temat: Re: Ftaczki wolowe
Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> Gescioche zjadl pies .

No widzisz, jak przewidywałam.

> [...]
> razie juz dwokrotnie je odlewalem i plukalem.Teraz wstawie na malym ogmiu

Może jeszcze raz odlej?

> Na rosolek mam przygotowany ladny kawalek pregi wolowej i kawalech chudego
> boczku wieprzowego.

??? boczek na rosół??? Ja bym nie dawała. Rosół na samej prędze też jakiś
bylejaki mi się zdaje, ale skoro to ma być do flaków to może być.

> Podpowiedzcie mi prosze co dalej.Dobra ,jak flaczki beda miekkie ostudze
je
> i pokroje.

dobrze

>Na miesku z dodatkiem wloszczyzny ,no dodam podsmazona cebulkie

jak podsmażoną? ja bym dała cebulę w całości, ew. przekrojoną na pół i
podsmażoną na blasze bez tłuszczu, ja nie mam blachy, więc podsmażam
bezpośrednio nad gazem

>lisc laurowy,ziele angielski ,pieprz sol nagotuje rosolek.

może być, ja tam ziela ani pieprzu do rosołu nie daję, ale są tacy co dają,
więc jak tam chcesz

> Jak i w jakim momencie to wszystko polaczyc, jak dlugo jeszcze gotowac i
kiedy
> ostatecznie doprawic ,zagescic.

Jak się już rosół całkowicie ugotuje, odcedzić zeń wszelkie farfocle (znaczy
się mięsko i jarzyny), do rosołu włożyć pokrojone flaczki (starannie
odcedzone z tego w czym się gotowały), można też włożyć część pokrojonych w
kosteczkę warzyw (marchewkę, pietruszkę, seler). No i doprawić majerankiem,
imbirem i gałką muszkatułową. Niektórzy doprawiają pieprzem czy papryką, mi
najbardziej leżą z w/wym trzema przyprawami. Można zagęścić mąką , ale
niekoniecznie.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-10-27 09:20:04

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może jeszcze raz odlej?

Odlewalem trzy razy.Teraz czwarty raz gotuja sie do miekkosci

> ??? boczek na rosół??? Ja bym nie dawała. Rosół na samej prędze też jakiś
> bylejaki mi się zdaje, ale skoro to ma być do flaków to może być.

Wloze boczek tylko dlatego ze jest chudy i po wyjeciu chce wykozystac go
jako ...no...do chleba

> jak podsmażoną? ja bym dała cebulę w całości, ew. przekrojoną na pół i
> podsmażoną na blasze bez tłuszczu, ja nie mam blachy, więc podsmażam
> bezpośrednio nad gazem

tak robi moja tesciowa.Moze to i lepsze.

> [...]
mi
> najbardziej leżą z w/wym trzema przyprawami. Można zagęścić mąką , ale

Dzieki za informacje.
A! zapaszek przy wstepnym gotowaniu nie byl tak intensywny jak sie
obawialem.

Stanislaw

1. Data: 2004-10-27 09:23:43

Od: "DuzyMis" <D...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebulkie,lisc laurowy,ziele angielski ,pieprz sol nagotuje rosolek.Jak i w
> jakim momencie to wszystko polaczyc, jak dlugo jeszcze gotowac i kiedy

Boczek na rosół ?? Nie dodawał bym raczej.
Co do cebuli to raczej "przypalona" nie posmażona.
Obowiązkowo majeranek - zapomniałeś o majeranku !!!
Ja czasami dodaje trochę koncentratu pomidorowego.
Niektórzy zagęszczają zasmażką. Ja osobiście wolę nie zagęszczone.

Pozdrawiam i Smacznego
Duży Miś

1. Data: 2004-10-27 09:30:02

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> Obowiązkowo majeranek - zapomniałeś o majeranku !!!

Nie! nie zapomnialem tylko zapomnialem napisac.

Dzieki!
Stanisalw

1. Data: 2004-10-27 09:31:43

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DuzyMis" <D...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ja czasami dodaje trochę koncentratu pomidorowego.
> Niektórzy zagęszczają zasmażką. Ja osobiście wolę nie zagęszczone.

Majeranek do rosołu? Czy tylko do flaków? Koncentrat pomidorowy? Do flaków?
To one takie czerwonawe będą? Nigdy o czymś takim nie słyszałam i jakoś mi
to zupełnie nie pasuje.
Ale i tak pozdrawiam - A.

1. Data: 2004-10-27 09:36:44

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Majeranek do rosołu? Czy tylko do flaków?

Tylko do flatow w ostatniem momencie przygotowania

Koncentrat pomidorowy? Do flaków?

Ponoc Zdziebko jak sie doda to za "czerwone" nie beda.

> To one takie czerwonawe będą? Nigdy o czymś takim nie słyszałam i jakoś mi
> to zupełnie nie pasuje.
> Ale i tak pozdrawiam - A.

Ha! Trza nieraz eksperymentowac,zeby sie do czegos przekonac.

Stanislaw

1. Data: 2004-10-27 09:56:12

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk wrote:

> Wloze boczek tylko dlatego ze jest chudy i po wyjeciu chce wykozystac go
> jako ...no...do chleba

To go upiecz. Z majerankiem i cebulą na przykład.
choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

1. Data: 2004-10-27 09:58:13

Od: "Stanislaw Trepczyk" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To go upiecz. Z majerankiem i cebulą na przykład.

> Za maly kawalek
To zaledwie 0.4kg.

Wiekszy to na pewno bym upiekl.Tak jak radzisz.

Stanislaw

1. Data: 2004-10-27 11:44:20

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stanislaw Trepczyk wrote:

> To zaledwie 0.4kg.
> Wiekszy to na pewno bym upiekl.Tak jak radzisz.

I tak mam opory przed boczkiem w rosole. No ale jak do tych
flaków dasz sporo przypraw to może i boczek w zupie nie zaszkodzi.

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

bakłażan
Wielki grzyb