GDZIE SENS ?

1. Data: 2010-11-22 09:31:33

Temat: GDZIE SENS ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe - oświetlenie wystarczające, efekt
stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosować 2 x 60W - dwie, a na dodatek
gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

2. Data: 2010-11-22 09:39:31

Temat: Re: GDZIE SENS ?
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message

Poprawka - stanowiskach warsztatowych 100W".
Sens byłby w żyrandolach 3 x 60W zasilanych trójfazowo.

3. Data: 2010-11-22 09:45:18

Od: boxfish <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-11-22 10:31, Panslavista pisze:
> ?ar?wki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuj? na moich
> stanowiskach warsztatowych 100V, ?arowe - o?wietlenie wystarczaj?ce, efekt
> stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosowa? 2 x 60W - dwie, a na dodatek
> gdzie oszcz?dno?? energii? A taki ?yrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
> zak?ada?em 2 x 60W + 100W, co dawa?o mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

Sens jest taki że i 60W znikną, przeciez celem tych działań nie ejst
zamiana żaówek 150, 100, 75 W na 60W tyl;ko wyeliminowanie ich zupełnie
i zamiana na "oszczędne" "tanie: i "ekologiczne" produkowane przez
okresloną grupę firm lobbystów technologii

4. Data: 2010-11-22 10:33:40

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lis, 10:31, "Panslavista" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
> gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
> zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

Spytaj fachofców od ekologii z Łunijnowo Sajuza.

J.

5. Data: 2010-11-22 10:49:03

Od: "oporny" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W

Nie wiem czy u mnie jest sklep, który miałby braki tych mocy. Fakt że
zwykłych typów brak, bo nie wolno sprzedawać, ale przeklasyfikowane na
wstrząso odporne dostępne są już u mnie wszędzie, a to bardzo malutkie
miasteczko.

6. Data: 2010-11-22 11:23:35

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "oporny" napisał w wiadomości grup

> [...]

zwykłych typów brak, bo nie wolno sprzedawać, ale przeklasyfikowane na
wstrząso odporne dostępne są już u mnie wszędzie, a to bardzo malutkie
podobnie, jak z termometrami rtęciowymi: najpierw apteki wymieniały
bezpłatnie na elektroniczne, sprzedawały wyłącznie kiepskie alkoholowe (i
drogie) oraz fatalne elektroniczne, a teraz w wielu aptekach sprzedaje się
rtęciowe:-)

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

7. Data: 2010-11-22 17:05:08

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakbyś był producentem "energooszczędnych" świetlówek tobyś widział sens.
Jacek
PS
Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W. Cena
też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

8. Data: 2010-11-22 17:19:34

Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
> Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
> stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe -
Żarowe, rozumiem tradycyjne jeszcze ;)
http://allegro.pl/zarowka-100w-e27-najtaniej-10-szt-
lodz-i1322244931.html
http://allegro.pl/zarowka-tradycyjna-100w-e27-10-szt
uk-i1315370451.html
http://allegro.pl/zarowka-100w-wstrzasoodporna-przez
roczysta-i1324629861.html

Z reszta po co biadolić. Wykup wszystko i po problemie na minimum
kilkanascie lat :D
http://allegro.pl/listing.php/search?string=100W&cat
egory=68677
--
Krzysiek

9. Data: 2010-11-22 17:38:34

Od: BearBag <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W. Cena
> też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

Halogenowa kosztuje 10 razy wiecej niż zwykła, daje swiatło kierunkowe i ma
żywotność 2 razy mniejszą niż zwykła żarówka za 70gr.
Mam jeden żyrandol z tym gównem i po prostu mam kompletnie dość tego
wynalazku.
Ciotka prowadzi bar i ma na dużej powierzchni te "cuda" ( w sumie pewnie
ponad 50sztuk) i ostatnio rozmawialiśmy, że musi sie tego świnstwa pozbyć
bo wydaje na ich wymiane wiecej niż na prąd przez nie pobierany.

Pozdrawia BearBag...

10. Data: 2010-11-22 18:02:16

Od: "Andrzej S." <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
> zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

Bylem ostatnio w leroju i widze nowa rodzine duzych mocy
(ekwiwalent > 100 W) w cenie calkiem przyzwoitej.
Jest tez duzy segment tandety, która niedawno kosztowala
20 zl, a teraz 5. Markowe Osramy nie strasza cenami.

To swietlówki - tylko czekac kontrataku ze strony swiatla
kwantowego czyli jak na dzisiaj to led-ów.

Moze jednak bedzie impuls by wymyslec cos sensowniejszego
niz swiecenie kawalkiem zarzonego drutu? Toz to wstyd
na cala Galaktyke!

--
A S

jaki zlewozmywak