GDZIE SENS ?

11. Data: 2010-11-22 18:31:46

Temat: Re: GDZIE SENS ?
Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
news:4cea3876$0$21004$65785112@news.neostrada.pl...
> Żarówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuję na moich
> stanowiskach warsztatowych 100V, żarowe - oświetlenie wystarczające, efekt
> stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosować 2 x 60W - dwie, a na
> dodatek gdzie oszczędność energii? A taki żyrandol 2+1 3 x 60W = 180W. Sam
> zakładałem 2 x 60W + 100W, co dawało mi 100W, 120W i 220W jako maksimum.

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Konkretnie o kase którą Osram
i Philips wpompowali juz jakies 20 lat temu w opracowanie świetlówek
energooszczędnych i która sie nie zwraca. Zadziałało lobby. A że komuś przy
okazji paluchy obrabiarka może up...lic to raczej jewrourzedasow nie
obchodzi.

Poszukaj po sklepach - u mnie w osiedlowym widziałem ostatnio 100W i 150W.
Ew jakieś budowalne/allegro.

MaW

12. Data: 2010-11-22 18:54:30

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba piszesz o żarówkach z reflektorem.
Tu masz pierwszy link z brzegu http://www.ceneo.pl/1712715
Na pewno nie świecą kierunkowo i na pewno nie są mniej trwałe od zwykłych
żarówek - swoją drogą ciekawe, skąd się bierze 1000 godz trwałości "żarówek
głównego szeregu"?.
Niestety trzeba wydać 7 zł zamiast złotówki (nie widziałem żarówek po 70
gr).
Ja jestem z nich zadowolony.
Jacek

13. Data: 2010-11-22 19:55:49

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

Dziwię się, że nie stosujesz lamp łukowych.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

14. Data: 2010-11-22 21:15:40

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BearBag" napisał w wiadomości grup
.net...

> Kup żarówki halogenowe z gwintem E27. 70W świeci, jak tradycyjna 100W.
> Cena
> też nie jest jakaś wygórowana. Jak dobrze poszukać, to kupisz za 7 zł.

Halogenowa kosztuje 10 razy wiecej niż zwykła, daje swiatło kierunkowe i ma
żywotność 2 razy mniejszą niż zwykła żarówka za 70gr.
Mam jeden żyrandol z tym gównem i po prostu mam kompletnie dość tego
wynalazku.
Ciotka prowadzi bar i ma na dużej powierzchni te "cuda" ( w sumie pewnie
ponad 50sztuk) i ostatnio rozmawialiśmy, że musi sie tego świnstwa pozbyć
bo wydaje na ich wymiane wiecej niż na prąd przez nie pobierany.
1. nigdy nie dotykaj bańki paluchami
2. używaj ściemniacza tyrystorowego- i nigdy nie używaj 100% mocy (zablokuj
gdzieś na 90%)

no i teraz sprawdź trwałość- wzrośnie średnio 2 razy (nawet więcej)

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

15. Data: 2010-11-23 02:51:11

Temat: sensu nie ma twoje pisanie.
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> &#175;arówki 60W - potrzebne, ale gdzie inne moce? Np. 100W Stosuj&#234; na moich
> stanowiskach warsztatowych 100V, &#191;arowe - o&#182;wietlenie wystarczaj&#177;ce,
efekt
> stroboskopowy minimalny. Dlaczego mam stosowa&#230; 2 x 60W - dwie, a na dodatek
> gdzie oszcz&#234;dno&#182;&#230; energii? A taki &#191;yrandol 2+1 3 x 60W = 180W.
Sam
> zak&#179;ada&#179;em 2 x 60W + 100W, co dawa&#179;o mi 100W, 120W i 220W jako
maksimum.

Zwykle żarówki są dostępne. Moce jak kiedyś. Na pudelkach napisane ze nie do
oświetlenia mieszkań, albo jakoś tak. Chcesz 75, 100, 150 W. Idź do sklepu w
mieście, najlepiej do marketu budowlanego. Do tego cała gama mocy żarówek na
24V. I oczywiście kilka mocy żarówek halogenowych ze zwykłymi żarówkowymi
gwintami. Bardzo dobrze ze w końcu wyeliminowano z powszechnego użytku źródła
światła rodem z XIX wieku.

16. Data: 2010-11-23 03:01:59

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U&#191;ytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci

> Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase. Konkretnie o kase któr&#177; Osram
> i Philips wpompowali juz jakies 20 lat temu w opracowanie &#182;wietlówek
> energooszcz&#234;dnych i która sie nie zwraca. Zadzia&#179;a&#179;o lobby. A
&#191;e komu&#182; przy
> okazji paluchy obrabiarka mo&#191;e up...lic to raczej jewrourzedasow nie
> obchodzi.
>
> Poszukaj po sklepach - u mnie w osiedlowym widzia&#179;em ostatnio 100W i 150W.
> [...]
Przy obrabiarkach używa się tylko i wyłącznie żarówek na 24 wolty. Innych nie
dopuszczają jewrourzędasy. A tak przy okazji. Efekt stroboskopowy przy
kilkudzisięciu kilohercach. Śmiechu wart argument.

17. Data: 2010-11-23 03:08:10

Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dziwi&#234; si&#234;, &#191;e nie stosujesz lamp &#179;ukowych.
>
> --
> Jan Werbi&#241;ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
> Prywatna http://www.janwer.com/
> Nasza siec http://www.fredry.net/

Za tanie i firma na A sprzedająca drogo przez deptaczy tanią i przeterminowaną
tandetę nie ma ich w ofercie.

18. Data: 2010-11-23 03:19:39

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
> dopuszczają jewrourzędasy. A tak przy okazji. Efekt stroboskopowy przy
> kilkudzisięciu kilohercach. Śmiechu wart argument.

Jasne w każdej świetlówce jest generator.
Owszem można zasilać z podwajacza (-y). Daje to pulsacje 100Hz,. migotanie
nie do zauważenia gołym okiem. ale efekt stroboskopowy wystąpi. Żarówka ma
dużą bezwładność włókna, ale źródła z minimalną bezwładnością przy różnicy
drgań (lub harmonicznych) zera będą dawały ostre amplitudy dudnień.

19. Data: 2010-11-23 06:38:22

Temat: Re: sensu nie ma twoje pisanie.
Od: "Adam L." <n...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 24V. I oczywiście kilka mocy żarówek halogenowych ze zwykłymi żarówkowymi
> gwintami. Bardzo dobrze ze w końcu wyeliminowano z powszechnego użytku

To idz i sprobuj kupic wersje "mleczna", nawet malej jeszcze
"dopuszczonej" mocy.

Adam
PS.
Jak dla mnie do normalnego uzytku nadaja sie tylko zarowki mleczne,
przezroczyste daja na scinach rozne duchy/cienie.

20. Data: 2010-11-23 09:25:48

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wpisz w Allegro "żarówka powiększalnikowa" i masz już wybór. Swego czasu, za
PRL pół domu miałem oświetlone takimi żarówkami, ale wtedy ich cena była
niewielka. Niestety dziś cena jest zaporowa.
Zobacz też żarówki Osram Bellalux.
Jacek

jaki zlewozmywak
Cheap Dsquared shoes Dsquared2 shoes www.shoestrade.biz