GOSCIE czy WILKI i Chamstwo Uzytkownika

1. Data: 2000-01-20 22:31:56

Temat: GOSCIE czy WILKI i Chamstwo Uzytkownika
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,

ponieważ postanowiłem sobie coś niecoś na jutro to i skrobnę sobie
jeszcze.

19.01.00 o godz. 15.20 nasz kolega A.A. poczół się na bazie otrzymanej
poczty ( poniżej )

Dzisiaj odkrylem probe wlamania na serwer.

Uzytkownik mrfx poprzez przepelnienie bufora w programie cron chcial
przejac
uprawnienia administratora.

Na 99% mu sie nie udalo.

Mam zamiar zamkn?c to konto na czas nieokrelony, prosze poinformowaa
uzytkownika mrfx o tym fakcie.

Konto bedzie zamkniete do z3o?enia przez niego stosownych wyjanien.

?ukasz Michalski
mailto:z...@c...pl

zobowiązany ( i słusznie ) poinformować wszystkich popaprańcow , że

>Ze wzgledu na to ze sprawa ta bardzo mnie dotknela naglasniam
>ja rowniez na grupie. :(

I BARDZO DOBRZE ZROBILES Andrzeju.

WILKI wtedy jeszcze spały.

Popaprańcy też a przecież w tym momęcie zaistniała sytuacja która
stawiała na krawędzi przepaści wszystko to coś włożył w SaSo i GRUPE
czyli dla nas Wszystkich czyli

300 dusz

które mogą dzięki Clanowi szczekać na siebie , obrażać , chwalić się
swoimi odchyłami ale także ściągać informację i materiały z SaSo
niejednokrotnie ratujące im podbramkową sytuację życiową.
O tych " 300 duszach " ani nie pomyślał Mr.FX ani nawet te " 300 dusz "
o samych sobie.
Jaka piękna analogia , SaSo - o samych sobie.
Dalej to już było bla ,bla , bla o to czy A.A. ma rację i czy został
obrażony. A warto było się najpierw zastanowić co bez GRUPY i SaSo
niektórzy z Was , nie mogący ruszyć tyłków z betów , zamknięci i "
uwięzieni swoją niemocą " na zadupiach kraju bez tych dwóch elementów
dalej by funkcjonowali. TO WASZE OKNO NA SWIAT.
Tylko A.A. natychmiast zdał sobie sprawę z tego co to dla tych " 300
dusz " oznaczać by mogło gdyby wściekł się szef Clanu.

WILKI nadal jeszcze spały.

No i wściekł się A.A. i bardzo mocno " uderzył " na odpowiedzialnego za
tą zadymę.
Uderzył za siebie i za WAS , w waszym interesie i ku przestrodze na
przyszłość i w ochronie WASZYCH okien na świat , dostępu do wiedzy. A
wiedzieć to już połowa sukcesu w każdej sprawie. I ON to wie i tak
reaguje na wszystko co dla WAS jest czy mogłoby być zagrożeniem.

20.01.00 godz.09.36 - Marian Landowski

>Myślę że po ustaleniu sprawcy usiłowania włamania nasz wymiar
>sprawiedliwości nie będzie usiłował właśnie Was skazać.
>Jak to miało miejsce w Warszawie, jakiś czas temu gdy napadający
>na inwalidę chcieli skazania osoby broniącej niepełnosprawnego.

>Wyjaśnienie tej sprawy do końca jest niezwykle ważne gdyż
>coraz bardziej widać że przede wszystkim przestępstwa popełnione
>na szkodę niepełnosprawnych w naszym kraju pozostają bezkarne.

Brawo Marianie za zajęcie się PROBLEMEM.

A wilki nadal śpią.

20.01.00 godz.11.32 - obudził się pierwszy WILK ujżawszy znajomą zdobycz
która mu przed świętami nie dała się " zjeść:

Michal 'Orr' Daszkowski <m...@u...idn.org.pl> schrieb in im
Newsbeitrag: s...@p...orrnet.priv.pl...
> A więc stało się! ;-) Dnia Wed, 19 Jan 2000 19:58:07 +0100, osoba
podpisująca
> się: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl>, w artykule:
> <3...@c...pl> napisała:

No i dalej już zaczęły się budzić następne znajome WILKI i każdy z nich
skupiał się na jednym -
zagryść A.A. bo nadażyła się okazja. Zabrały się jednak od złej strony
do niego , od dupy no i nie zjadły tylko się oblizały. Mądre WILKI
zabierają się ofierze od przodu. Tak to jest kiedy zapomina się o tym ,
że tu chodzi najpierw o te 300 dusz ale jak WILKI skupiły się najpierw
na A:A: w tej sprawie to i nie dziwota , że zapomniały o wielu innych
sprawach jak i to :

gdzie dupa a gdzie głowa

A MY ON dupy mamy twarde a A.A - najtwardszą.

Wniosek :

Gdzie te 300 czy więcej dusz ?

Muszę już kończyć bo jak wspomniałem , coś sobie od jutra postanowiłem.
To info dla WILKOW - gdyby chciało im się na moje takie tam .. - wyć

ASTA al VISTA - duszyczki

Józek

2. Data: 2000-01-20 22:47:53

Temat: Re: GOSCIE czy WILKI i Chamstwo Uzytkownika
Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JC <J...@t...de> schrieb in im Newsbeitrag:
8682ho$r0b$...@n...btx.dtag.de... wrote :

Korekta mojego tekstu.

Jest :

> Dalej to już było bla ,bla , bla o to czy A.A. ma rację i czy został
> obrażony.

Powinno być :

Dalej to już było bla ,bla , bla o to czy A.A. ma rację i czy Mr.FX
został
obrażony.

Przepraszam

Józek

3. Data: 2000-01-21 07:56:44

Od: Krzysztof Szarner <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JC napisał:

> I BARDZO DOBRZE ZROBILES Andrzeju.

Ze bardzo dobrze - to sie nie zgodze. Mozna bylo grupe przestrzec,
poinformowac bez oskarzania, co ja mowie: osadzania MrFx-a.
Jezeli nawet taki byl sygnal admina - to trzeba bylo sprawdzic
okolicznosci (czy to pewne, czy ktos sie nie podszyl, a na pewno
najpierw skontaktowac sie z zainteresowanym) jednoczesnie wylaczajac
konto. Takie trudne? A tak najpierw scielismy glowe, a teraz bedziemy
ja przyszywac? Slad _na_zawsze_ pozostanie. I pamietajcie ze dobrymi
intencjami pieklo wybrukowane...

> WILKI wtedy jeszcze spały.

Po cholere dzielic nas na wilki i owieczki?

> Popaprańcy też a przecież w tym momęcie zaistniała sytuacja która
> stawiała na krawędzi przepaści wszystko to coś włożył w SaSo i GRUPE
> czyli dla nas Wszystkich

Brzemie odpowiedzialnosci wielkie, ale moze zapytac Pana Marazewskiego
czy oczekiwal wlasnie tego co zrobil Andrzej?

> Tylko A.A. natychmiast zdał sobie sprawę z tego co to dla tych " 300
> dusz " oznaczać by mogło gdyby wściekł się szef Clanu.

Mysle ze lepszym rozwiazaniem byloby wylaczenie serwera do wyjasnienia
okolicznosci, niz wyslanie prawdopodobnie niewinnego czlowieka na stos.
Co jest wazniejsze niz czlowiek? Ta glupia siec ktora za chwile moj
post dostanie sie na serwer? Opamietajcie sie wszyscy!
Panie Leszku, czy tego Pan oczekiwal?

> WILKI nadal jeszcze spały.

Ponawiam prosbe!

> No i wściekł się A.A. i bardzo mocno " uderzył " na odpowiedzialnego za
> tą zadymę.

Skad pewnosc? Moze to ja zrobilem? A moze Ty? A gdyby ten ktos Ciebie
tak podszedl albo mnie i to ja bym musial cytujac Orra 'udowadniac ze
nie jestem wielbladem'? Czy sadzisz ze naprawde tak trudno zdobyc
1 glupie haslo bez wiedzy i udzialu wlasciciela?

> [...]
> wiedzieć to już połowa sukcesu w każdej sprawie. I ON to wie i tak
> reaguje na wszystko co dla WAS jest czy mogłoby być zagrożeniem.

Dobre intencje w pewnym stopniu usprawiedliwiaja to co AA zrobil, ale
nie chwal tego bo to przesada! Oglednie mowiac mogl to zrobic inaczej.
Ja to widze tak: przychodzi mejl od admina ze MrFx zrobil...,
AA ufajac (bezgranicznie? przeciez to mafia ;) ) adminowi wysyla na
grupe oskarzenie ktoremu nic wlasciwie nie brakuje do osadzenia.
Rozumiem wzburzenie, afekt ktory temu towarzyszyl, mimo to wolalbym
zeby AA uczciwie wyjasnil sytuacje. Nie bede mu nic podpowiadal.
Ja w takiej sytuacji zachowalbym sie inaczej. Dla mnie jest czlowiek
najwazniejszy.

balon

4. Data: 2000-01-21 14:24:12

Temat: GOSCIE czy WILKI moje zdanie
Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzytkownika mrfx o tym fakcie.
>
> Konto bedzie zamkniete do z3o?enia przez niego stosownych wyjanien.

Witam

Posluzylem sie cytatem wyzej by rozwiac watpliwosci.
Administrator serwera jasno napisal jaki uzytkownik dokonal proby
wlamania.
Nie wazne jest w tej chwili czy zrobil to on osobiscie czy robil to ktos
za jego plecami, czy to bylo dokonywane z miasta w ktorym dany
uzytkownik mieszka czy zza oceanu.
Tego ochydnego czynu dokonano za pomoca konta uzytkownika o ktorym pisze
Lukasz.
Nasuwa sie pytanie w jaki sposob osoba wlamujaca sie przyjmujac ze
faktycznie nie byl to mrfx (a wolal bym aby to nie byl on ani tez nikt z
naszych co wyjasnie pozniej)weszla w posiadanie uprawnien
umozliwiajacych korzystanie z konta mrfx? Czy posadzany o to mrfx
nieopatrznie pozostawil jakas notatka, czy tez w inny posob umozliwil
drugiej osobie dostep do swojego konta? On twierdzi ze nie. Wiec moze
chaslo zabezpieczajace jego konto bylo zbyt proste i zostalo zlamane
przez jakiegos hakera? Tego zapewne sie nie dowiemy.
Jezeli MRFX okaze sie nie winny to myle ze otrzyma stosowne zadosc
uczynienie.
Co jako grupa i uzytkownicy clanowych kont powinnismy zrobic by taka
sytuacja NIE MIALA WIECEJ PRAWA SIE POWTORZYC?
Jak pisal JCwielong owe 300 duszyczek jest zagrozonych, cala nasza
obecnosc w sieci jako pl.soc inwalidzi i wwww. samisobie wisi na wlosku.
Jezeli wlamu dokonal ktos z naszych to musi byc kompletnym idiota o
zapedach samodestrukcyjnych i destrukcyjnym wplywie na nasze (swoje)
otoczenie. Jak mozna grysc reke wyciagnieta z pomoca bezinteresowna? Jak
mozna robic cos takiego komus kto mowi: Macie, bierzcie i dzialajcie i
wreszcie jak mozna samemu podcinac galanz na ktorej sie ma na nie wlasna
dupa?!
Tak czytam sobie a tu piszo: ....A.A. zmieszal tego....A.A zbluzgal tego
publicznie....itp.
A co mial zrobic w tym wypatku poglaskac po glowce i powiedziec no
powlamuj sie jeszcze? Bidusiu nie udalo ci sie? Biedne dziecko.....
I znow wychodzi na to ze inwalidzie nie mozna niczego dac bo zaraz
bedzie kombinowac.
Jaka sami sobie robimy opinie.....
Mam nadzieje ze Pan Marazewski ktorego mialem zaszczyt poznac osobiscie
oraz inni pracownicy Clanu ktorzy robia to co robia bysmy mogli na
siebie za posrednictwem naszych pecetow poszczekac nie odeta nas od
swiata choc w mysl umowy z A.A. ktoremu zawierzyl Pan Marazewski i ktory
za nas sie najadl wstydu (nie pierwszy raz zreszta) maja do tego pelne
prawo.
Jezeli ktoregos dnia okaze sie ze nie mam juz konta na Clanie bo ktos
sie zabawil w hakera i cwiczyl jak sie wlamac by... zrozumie to.

Takie jest moje zdanie w tej sprawie czy komus sie ono podoba czy nie.

Za swej strony to wypada mi przeprosic P. Marazewskiego,Lukasza oraz
innych pracownikow Clanu ktorym ta sytuacja przysworzyla kopotow i
dodatkowej pracy, za tego kretyna ktory to zrobil, obojetnie czy uzywal
konta legalnie czy nie.
Z powazaniem

--
Apik
a...@c...pl

5. Data: 2000-01-21 21:39:36

Od: Andrzej Abraszewski <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Krzysztof jestes smieszny. Wyjasnienia dostales na priva.

Powtorze tylko to co napisalem w PS :

PS Pisz ale z zastanowieniem do kogo piszesz i co piszesz po tym jakes
do konca przeczytal co ja napisalem i po tym jak to napewno zrozumiales.
W przeciwnym razie nie pisz bo mi przykrosc sprawiasz tym ze jak
choragieka w zaleznosci jak wiatr zawieje swoje myslenie przestawiasz.
Prawda jest jedna i staraj sie byc tylko soba . A jak napisalem na
sedziego sie nie nadajesz wiec nie feruj WYROKOW bo mnie one obrazaja.

Jesli czegos nie rozumiesz to nie mieszaj i nie mieszaj sie.

Poprosze bys zastanowil sie nad moja 'teoria' zdarzen .
Jest ona o niebo bardziej wiarygodna niz Twoje i Orr bajania.

Hm ?

pozdrawiam
A.A.

PS Tego listu nie komentuje bo uraziles nim nie tylko mnie.

Subject: Re: GOSCIE czy WILKI i Chamstwo Uzytkownika
Date: Fri, 21 Jan 2000 08:56:44 +0100
From: Krzysztof Szarner <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi

Tym samym bardzo wiele straciles. Szkoda :(

6. Data: 2000-01-24 00:09:23

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Szarner <s...@g...pl> schrieb in im Newsbeitrag:
3...@g...pl...

Witam baloniku na patyku ;-)

> [...]
> intencjami pieklo wybrukowane...

> Po cholere dzielic nas na wilki i owieczki?

GOSCIE mile są widziani
schludni , grzeczni i zadbani
Jam pier...oł ręką w stół
a odezwał mi się wół.
Kto nazywa NAS wilkami?
Ty wyszedłeś z tymi kłami;-)
Jeden wilk tu tylko sycy
inne śpią se , tam w stolycy.

> [...]
> Co jest wazniejsze niz czlowiek? Ta glupia siec ktora za chwile moj
> post dostanie sie na serwer? Opamietajcie sie wszyscy!

Nie krzycz na mnie wilczku mały
bom ja lepszy tu w te klocki
ludzie wszystko by ci dali
ale ty grasz na dwa boczki;-)

> [...]
> nie jestem wielbladem'? Czy sadzisz ze naprawde tak trudno zdobyc
> 1 glupie haslo bez wiedzy i udzialu wlasciciela?

Srać w swe gniazdo kurdupelku
kopać w ludzi jak w te śmieci
nie w dorosłych jest pudełku
lecz w pudełkach śpiących cieci.

> Dobre intencje w pewnym stopniu usprawiedliwiaja to co AA zrobil, ale
> nie chwal tego bo to przesada! Oglednie mowiac mogl to zrobic inaczej.

Chciało jajko kurę dziobać
gdy ta piskląt pilnowała
w górę sobie podskoczyło
dupkę , łeb se rozwaliło

> [...]
> zeby AA uczciwie wyjasnil sytuacje. Nie bede mu nic podpowiadal.
> Ja w takiej sytuacji zachowalbym sie inaczej. Dla mnie jest czlowiek

A ja to widzę tak :

przychodzi baba do lekarza - a lekarz też baba...bla bla bla....

Najlepiej jednak smakuje
Jak się w obłokach szybuje
A może na ziemię zejdziemy
i prawdy trochę zjemy

> balon

pozdr. - józek

7. Data: 2000-01-24 08:00:02

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

JC napisał(a):

> Krzysztof Szarner <s...@g...pl> schrieb in im Newsbeitrag:
> 3...@g...pl...
>
> Witam baloniku na patyku ;-)

Jak wczesniej pisalem JEZELI JEST NIE WINNY TO POWINIEN OTRZYMAC
STOSOWNE PRZEPROSINY
Rowniez napisalem ze wolalbym by to nie byl to nikt z naszych...
Moze pora poczekac na final sprawy a nie pep...rzyc 3 po3?
Firma clan i tak dzieki nam (odpowiedzialnosc zbiorowa)ma kupe klopotow
wiec moze pora pokazac ze mimo wszystko warto zainwestowac w takich jak
my?

ciach

Co ty nie powiesz? naprawde? Ale jestem tepy nie wiedzialem.

Ja zapytalem prywatnie o jego opinie ty tez mozesz nie musisz sie pytac
na grupie

Po pierwsze nie tylko A.A. zdal sobie z tego sprawe, a podrugie kto ci
powiedzial ze szef clanu sie nie wsciekl?

> stos.

A niby dlaczego upieprzyc serwer? Wyloczyc mozna oczywiscie! Tylko
straty jakie bysmy poniesli jako grupa i SaSo byly by niwspolmierne.

No wlasnie opamietaj sie czy nie rozumiesz ze dla wielu ON ta glupia
twoim zdaniem siec to jedyna forma tak szerokiego kontaktu z ludzmi z
calej Polski i nie tylko. Zastanowiles sie?
Czlowiek jednostka jest wazna i jezeli jest podejrzana to nalezy
wylanczyc wlasnie konto jednostki, a nie caly serwer.
Jakby tak przez takie numery wylanczano cale serwery to ten internet
dawno by wykitowal.

No tak czekal z utensknieniem na wlam po nocach nie spal caly w nerwach
kiedy mu sie spaprancy wlamia

> za

A na co liczyles?

Widocznie sa dowody na to. Bez podstawnie nikt nie oskarza.

> Czy sadzisz ze naprawde tak trudno zdobyc

Napewno nie jes to takie prste jak usilujesz wmowic.

ciach

dosc bicia piany

--
Pozdrowka
Apik

8. Data: 2000-01-24 09:54:10

Od: "JC" <J...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Apik <a...@c...pl> schrieb in im Newsbeitrag:
3...@c...pl...

> [...]
>
> ciach

GRUPE

> Co ty nie powiesz? naprawde? Ale jestem tepy nie wiedzialem.

Tempy ????????
Apiczku , oświeć mnie ,
Gdzie żem tak obraził Cię ;-)

Marazewskiego

> Ja zapytalem prywatnie o jego opinie ty tez mozesz nie musisz sie
pytac
> na grupie

Rozmowy prawatne?
Uszanujcie zaufanie do Was ich autorów.
Może oni privem Wam szacunek oddali.
Gdyby tak nie było - byśmy to czytali;-)

> Po pierwsze nie tylko A.A. zdal sobie z tego sprawe, a podrugie kto ci
> powiedzial ze szef clanu sie nie wsciekl?

Oczywiście masz rację Apiczku , że nie tylko ale po drodze zgubiłeś
takie malutkie słowo z mojego cytatu - " natychmiast "
Co do drugiego Twojego pytania , to odpowiedź jest prosta jak stół :

ZEGAREK I KLENDARZ - Mylę się ?

amazonis zareagował pierwszy - Re :CHAMSTWO Urzytkownika ... a nie
licytuje.
A ja pierwszy na zagryzanie ( które to już z kolei ) walnąłem po tych
WILKACH.
Czy Ty mówisz o rankingu ? bo ja o PROBLEMIE;-)

Znasz 3 przesłanki mgr. Tylewicza to przejdźmy na priva;-)

odpowiedzialnego

> A na co liczyles?

Nie mam tuaj pewności
czy to do moich kości
zadane jest pytanie
przez .....przeaczanie ;-)

> dosc bicia piany

MY popaprani

> --
> Pozdrowka
> Apik
> a...@c...pl

i moje również - Józek

9. Data: 2000-01-24 10:56:21

Temat: Re: GOSCIE czy WILKI moje zdanie
Od: Marek Monikowski <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Apik wrote:

[...]
> [...]
> naszych co wyjasnie pozniej)weszla w posiadanie uprawnien
> umozliwiajacych korzystanie z konta mrfx?

Aby dostać się na konto trzeba znać 2 rzeczy: user i pass.
Zdobycie nazwy usera jest proste lekkie i przyjemne na 20000 sposobów.
Cała rzecz kręci się więc wokół zdobycia hasła.
Jakimi drogami zdobyć hasło?
1. Mógł je podać sam MrFX, zostawić na kartce, za głośno powiedzieć itp.
(Mało prawdopodobne)
2. Ktoś mógł z kompa MrFX'a ściągnąć plik zawierający hasła. (Dość
prawdopodobne)
3. Mając konto na Clan'ie zdobycie czyjegoś hasła (przesyłanego jawnie)
jest sprawą dziecinnie prostą. No, może nie do końca, ale nie będę się
wdawał w szczegóły. Przykład: Jeśli ktoś będąc zalogowanym na clanie
odszedł od kompa na, powiedzmy godzinkę, na tą godzinkę ktoś niepowołany
się dosiadł, a w czasie tej godzinki MrFX po pop'ie ściągał pocztę, to
ten "dosiądnięty ktoś" ma hasło MrFX'a! (nie wiem, na ile prawdopodobne,
ale możliwe).
4. Ktoś mający dostęp do odpowiednich routerów "słuchając ich" mógł się
dowiedzieć, że na serwerze X jest uzytkownik Y z hasłem Z. Wbrew temu,
co niektórzy piszą, nie jest to nieprawdopodobne, a w niektórych
przypadkach nawet proste. (Realne, ale to musi być ktoś, kto się
naprawdę zna na sprawie)
5. Można ściągnąć z serwera clan'u pliki z hasłami i/lub shadow'a.
(Ponieważ założyliśmy, że admin clan'u wie co robi, to taka sytuacja
jest mało prawdopodobna.)

> [...]
> drugiej osobie dostep do swojego konta? On twierdzi ze nie. Wiec moze
> chaslo zabezpieczajace jego konto bylo zbyt proste i zostalo zlamane

Proste hasło - raczej niemożliwe. Choćby z tego powodu, że nikt już nie
usiłuje ataków typu brute-force.

> Tego zapewne sie nie dowiemy.

A szkoda, bo ciekaw jestem...

> Co jako grupa i uzytkownicy clanowych kont powinnismy zrobic by taka
> sytuacja NIE MIALA WIECEJ PRAWA SIE POWTORZYC?

Moje propozycje:
Używać kodowanych połączeń, aby hasło nie szło przez sieć otwartym
tekstem. Czyli nie telnet, a ssh itd. Najlepiej zapytajcie admina clan'u
co i jak skonfigurować - on najlepiej wie jakie security ma tam
poinstalowane.
Problem może być tylko z FTP (po ftp hasło idzie jawnie). Na linuxie
można sobie po ssh pliki scp'em ściągać, ale nie słyszałem o takim
wynalazku na windzie. Ja swego czsu robiłem tak, że jak musiałem się z
windy na ftp zalogować, to otwierałem sesję ssh, zmieniałem hasło na
"alamakota", na to hasło wchodziłem ftp, po zakończeniu ściągania plików
znów ssh i nowe hasło. Nawet jak ktoś przechwycił 'alamakota' to i tak
mu sie na nic nie przydało.

[...]
> Jezeli ktoregos dnia okaze sie ze nie mam juz konta na Clanie bo ktos
> sie zabawil w hakera i cwiczyl jak sie wlamac by... zrozumie to.

Myślę, że admin clan'u doskonale zna realia sieci i z włamem miał nie
raz do czynienia. Zdaje sobie też pewnie sprawę, że nie każdy user jest
superspecem i nie musi znać najnowsze zagadnienia szyfrowania transmisji
danych. Myślę, że ten admin liczy sie z włamami, potrafi takim włamom
zapobiegać i nie będzię wieszał na userze psów tylko dlatego, że z jego
konta przeprowadzono atak. Konto musi zostać zablokowane do czasu
wyjaśnienia sprawy, zmiany hasła i podjęcia kroków uniemożliwiających
podobny atak w przyszłości. A okrzyknięcie usera zbrodniarzem przed
wyjaśnieniem sprawy jest... hmmm... zbyt pochopne.
Byłbym szczerze zdziwiony, gdyby ktoś odebrał niepełnosprawnym konta na
clan'ie - nie ma w końcu odpowiedzialności zbiorowej. Jeśli natomiast
okazałoby się (w co nie wierzę), że to MrFX przeprowadził atak mając
wsparcie kilku innych clan'owiczów, to istotnie - takie obawy były by
uzasadnione.

> [...]
> innych pracownikow Clanu ktorym ta sytuacja przysworzyla kopotow i
> dodatkowej pracy, za tego kretyna ktory to zrobil, obojetnie czy uzywal

pozdrawiam i życzę szybkiego wyjaśnienia sprawy.
--
Marek Monikowski

10. Data: 2000-01-24 11:09:57

Od: Marek Monikowski <m...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Monikowski wrote:

> Moje propozycje:

Zapomniałem o jeszcze jednym:
Konfigurujcie tak programy (pocztowe, clientów ftp itp) tak, aby nie
zapisywały hasła, tylko przy każdym uruchomieniu kazały sobie podać
hasło. Wiem - jest to upierdliwe, ale nie trzymamy haseł na dysku.
Kolejna sprawa: na różne konta miejcie różne hasła. Jak ktoś ma problemy
z zapamiętaniem, to może zapisac na kartce, tylko nie w sposób jawny.
Czyli ustalamy sobie, że użyteczny na kartce jest co 2 znak. Czyli na
kartce mamy AlaZDtibS7ao6s1, a oznacza to AaDiSa61. Taka kartka nawet
jak wpadnie w czyjeś rączki to jest bezużyeczna.
Jeszcze coś: zmieniajmy hasła. Częstotliwość jest sprawą dyskusyjną, ale
przynajmniej raz na 2 miechy.

Marek Monikowski

Strona SamiSobie - list na grupe
[Fwd: [hrm-pl] telepraca]
Ilizarow-Zakopane?
Chamstwo UZYTKOWNIKA [Fwd: proba wlamania]
Podatki '99