GPS dla niedowidzących

1. Data: 2010-08-12 20:00:59

Temat: GPS dla niedowidzących
Od: "Piotrek" <p...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poszukuję urządzenia które ułatwi życie osobom niepełnosprawnym mającym
problemy ze wzrokiem. GPS jest dziś powszechnie stosowany głównie przez
kierowców. Uważam że odpowiednio zaprogramowany GPS może być również wielką
pomocą dla osób niedowidzących - mógłby wskazać jak dojść na dworzec PKP /
PKS, w którą stronę należy się udać aby dotrzeć w wybrane miejsce itp. Czy
znacie producentów którzy wychodzą naprzeciw potrzebom ON ze słabym
wzrokiem? Z racji faktu że sam zaliczam się do takich osób proszę o
udzielenie rzetelnych odpowiedzi. Pozdrawiam.

Piotrek

2. Data: 2010-08-12 22:13:03

Temat: Re: GPS dla niedowidz?cych
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12-08-2010 o 22:00:59 Piotrek <p...@e...pl> napisał(a):

> [...]
> problemy ze wzrokiem. GPS jest dzi? powszechnie stosowany g?ównie przez
> kierowców. Uwa?am ?e odpowiednio zaprogramowany GPS mo?e byae równie?
> wielk?
> pomoc? dla osób niedowidz?cych - móg?by wskazaae jak doj?ae na dworzec PKP
> /
> PKS, w któr? strone nale?y sie udaae aby dotrzeae w wybrane miejsce itp.
> Czy
> znacie producentów którzy wychodz? naprzeciw potrzebom ON ze s?abym
> wzrokiem? Z racji faktu ?e sam zaliczam sie do takich osób prosze o
> udzielenie rzetelnych odpowiedzi. Pozdrawiam.

Nie będąc osobą niewidomą ani niedowidzącą, wiem, że oczywiście takie
urządzenia istnieją i bardzo dobrze funkcjonują. Dziwne więc, że osoba
zainteresowana może czegoś takiego nie wiedzieć.

Wpisanie w googlach "gps niewidomi" daje mi ponad 12 tysięcy trafień...

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

3. Data: 2010-08-15 06:42:37

Temat: Re: GPS dla niedowidzących
Od: robercik-us <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 00:13, "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> wrote:

> [...]
> zainteresowana może czegoś takiego nie wiedzieć.
>
> Wpisanie w googlach "gps niewidomi" daje mi ponad 12 tysięcy trafień...

Tak, Tylko jesteś aktywnym uczestnikiem różnych forów, także
poświęconych osobom niewidomym i słabowidzącym.
Nie ma potrzeby wyjeżdżać od razu takim tonem :-)

A do autora wątku.
Zapisz się na listę dyskusyjną typhlos

i tam wszystkiego się dowiesz :-)

pozdr.
robercik-us

4. Data: 2010-08-15 07:26:19

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15-08-2010 o 08:42:37 robercik-us <r...@g...com> napisał(a):

> Tak, Tylko jesteś aktywnym uczestnikiem różnych forów, także
> poświęconych osobom niewidomym i słabowidzącym.
> Nie ma potrzeby wyjeżdżać od razu takim tonem :-)

Nie.

Problem nie jest w tym, czy ja jestem, czy nie jestem aktywny. Problem w
tym, że wpisanie w google GPS dla niewidomych daje odpowiedź na zadane
pytanie.

Jeśli człowiek potrafi napisać posta na grupę newsową to powinien o
googlach coś wiedzieć jednak. Chociaż znać tę nazwę. Bo dotarcie do grupy
newsowej świadczy o tym, że człowiek szukać umie. Jeśli mu się chce.

Nieznajomość googli można było zrozumieć 10 lat temu. Nie dziś.

Adam Pietrasiewicz
Pośmiej się, to zdrowe!
http://www.adamki.pl

5. Data: 2010-08-29 01:28:25

Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:

> [...]
> ze słabym wzrokiem? Z racji faktu że sam zaliczam się do takich osób
> proszę o udzielenie rzetelnych odpowiedzi. Pozdrawiam.

niestety głównym problemem GPS ów na rynku jest mała dokladność map.

praktycznie nie istnieje obecnie system z dość rozbudowaną baza map
umożliwiajaca bezpieczne poruszanie się osobie pieszej nawet po większych
miastach polski.

oczywiście nadal pozostaje opcja głosowej informacji o obecnej lokalizacji
,np nazwa ulicy i numer domu, prowadzenie do wybranego celu , prowadzenie po
predefiniowanej scieżce,
i z urządzeniami tego typu nie powinno byc problemu.

6. Data: 2010-09-01 08:21:19

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr "Curious" Slawinski pisze:

> [...]
> predefiniowanej scieżce,
> i z urządzeniami tego typu nie powinno byc problemu.

istnieje - ale maja go wojskowi... i to nie info z wczoraj tylko z przed
3-4 lat...

pozdrawiam
SlawcioD

7. Data: 2010-09-06 00:36:00

Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD wrote:

> istnieje - ale maja go wojskowi... i to nie info z wczoraj tylko z przed
> 3-4 lat...

nie zdradzaj wiec smiertelnikom tajemnic panstwowych ;)

btw. wojskowi duzo rzeczy 'maja' w teorii ;) a jak to dziala w praktyce to
jest dopiero Tajemnica ;)

8. Data: 2010-09-07 12:16:15

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr "Curious" Slawinski pisze:

> nie zdradzaj wiec smiertelnikom tajemnic panstwowych ;)
>
> btw. wojskowi duzo rzeczy 'maja' w teorii ;) a jak to dziala w praktyce to
> jest dopiero Tajemnica ;)

w praktyce mialem dostep do mocno zmodyfikowanej mapy wojskowej -
wycinek 2kmx2km centrum jednego z miast w Polsce (wywalone kupe nie
interesujacych mnie rzeczy takich jak wodociagi, wszelkiej masci kable
itp gowno) - wiec pisze to ze swojego wlasnego doswiadczenia a nie z
teorii...

pozdrawiam
SlawcioD

9. Data: 2010-09-10 00:22:29

Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

SlawcioD wrote:

> [...]
> interesujacych mnie rzeczy takich jak wodociagi, wszelkiej masci kable
> itp gowno) - wiec pisze to ze swojego wlasnego doswiadczenia a nie z

tia, ale to nadal nie jest technologia dla smiertelnikow...
btw. sprawdzales zgodnosc tych map z rzeczywistoscia ? :P

jesli chodzi np. o to ze sa tam dane dostepne urzedom kartograficznym,
to zgodnosc 'teorii z praktyka' bardzo sie trzyma... na 'oficjalnych'
mapach moze masz wszystko co zglasza sie do urzedu - czyli wszystko czego
wymaga prawo budowlane, np. murki, chodniki, czy kable, ale juz np.
duze kamienie, dziury, czy buble typu znak na srodku chodnika niezbyt...
innymi slowy zgodnosc teori z praktyka raczej taka jaka 'widza' urzedy, a
nie smiertelnicy...

10. Data: 2010-09-10 14:12:58

Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr "Curious" Slawinski pisze:

> tia, ale to nadal nie jest technologia dla smiertelnikow...
> btw. sprawdzales zgodnosc tych map z rzeczywistoscia ? :P

tak

> [...]
> innymi slowy zgodnosc teori z praktyka raczej taka jaka 'widza' urzedy, a

tu sie zgadzam. w takim wypadku trzeba samemu nanosic zmiany ;). do tych
"kwiatkow" dochodza przeszkody tymczasowe np blondi zaparkuje swoje
porcze jak popadnie i fuckup jest nie tylko dla niewidomka ale i tez dla
kierujacego busem ;).

pozdrawiam
SlawcioD

ps. pozdrawiam bialoglowa, ktora z 1. wrzesnia wykazala sie wyjatkowa
pomyslowoscia ustawiajac swoja gablote w sposob, ktory wylaczyl
zablokowal wjazd na os witosa od strony a4 ;D

podnosnik wannowy Aquatec
Zestaw do magnestymulacji Viofor
Renta a działalność gospodarcza
Pyt. dot. renty