GRZYBY W OGRODZIE

1. Data: 2000-02-11 11:21:11

Temat: GRZYBY W OGRODZIE
Od: o...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Poza wszelkim innym maniactwem nałogowo łażę po lasach za grzybami.
Czy ktoś zna metodę na ładne leśne grzyby w ogrodzie?
O.

1. Data: 2000-02-11 11:34:22

Temat: Re: Grzyby w ogrodzie
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...fm wrote:
> Czy ktoś zna metodę na ładne leśne grzyby w ogrodzie?

Kiedys (dawno, dawno temu :-) ) byla taka dyskusja. Z tego co pamietam,
to proponowano stare grzyby przyniesc z lasu do ogrodu i tam wyrzucic.
Zarodniki powinny sie rozsiac. Tylko tzreba zwrocic uwage, ze kazdy
gatunek grzyba potrzebuje odpowiedniego dla rozwoju srodowiska.
Przy okazji nie polecam przenoszenia do ogrodu w jakikolwiek sposob
opienki miodowej.

A u mnie w ogrodzie rosna piekne maslaczki - zbior 4-5 razy w roku w
ilosciach wystraczajacych na porzadny obiad dla 5 osob. Ale nijak ich
nie sprowadzalem - same pojawily sie pod szpalerem modrzewi. Wniosek: by
miec grzyby w ogrodzie trzeba tylko zasadzic odpowiednie rosliny :-)

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

1. Data: 2000-02-11 14:52:07

Od: Janusz Czapski <j...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@p...fm napisał(a):

> Poza wszelkim innym maniactwem nałogowo łażę po lasach za grzybami.
> Czy ktoś zna metodę na ładne leśne grzyby w ogrodzie?
> O.

Też "łażę" po lasach. Oczywiście za grzybami.
Kiedyś posadziłem w narożniku działki kilka brzóz (dla cienia). Gdy
wracałem z grzybobrań wyrzucałem pod nie pozostałości po czyszczeniu
grzybów i specjanie brane stare, zarobaczywione kapelusze różnych
grzybów.
I... w ubiegłym roku wyrosło mi tam kilka kozaków (koźlarzy)- babek
oraz, co mnie najbardziej ucieszyło, 2 piękne czerwone kozaki. Nie
zrywałem tego, pozostawiłem na rozmnożenie. Zobaczę co z tego wyjdzie w
tym roku.
Wydaje mi się, że podstawowš sprawš jest gleba i mikoryza.
Brzozy wytwarzajš ściółkę akceptowalnš przez kozaki.
Jestem ciekawy innych "receptur".
Pozdrawiam wszystkich grzybiarzy
Janusz

1. Data: 2000-02-13 18:23:54

Temat: Odp: Grzyby w ogrodzie
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

O tym, jak uprawiac grzyby w ogrodzie jest na stronie naszej grupy:
http://agrosan.ogrody.pl To cytaty z dyskusji, o ktorej wspomnial Krzysiek.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

1. Data: 2000-02-14 18:21:07

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przy okazji nie polecam przenoszenia do ogrodu w jakikolwiek sposób
opienki miodowej.

Taka to opienka rozkłada od wewnątrz drzewo aż do smutnego końca.

> A u mnie w ogrodzie rosną piękne maslaczki - zbior 4-5 razy w roku w
> ilościach wystraczajacych na porządny obiad dla 5 osob. Ale nijak ich
> nie sprowadzalem - same pojawily sie pod szpalerem modrzewi. Wniosek: by
> miec grzyby w ogrodzie trzeba tylko zasadzic odpowiednie rosliny :-)
>
> Pozdrawiam serdecznie :-)
> Krzysiek Koterba
Nie jestem typowym grzybiarzem . Ale z konieczności musiałem poznac te
grzybki co w ogrodzie pojawiaja się. Maślaczek modrzewiaczek, czubajka
kania, podgrzybek , pieczarka polna,
To te, które z atlasem udało się nazwać.
Na priv przesyłam zdjęcia grzybków.
Przepis na grzybki w ogrodzie. Ściółka odpowiednia, obok rosnące drzewa
krajowe,( brzozy , modrzewie, ) dużo wody - zraszacze, szczepienie gleby
odpadkami pozostałymi po grzybobraniach, brak zwierzątek ryjących kopiacych
skaczących sikających.....
Uszanowanie
Jacek

Re: Re: RE: tulipanowiec
Wycieczka do Keukenhof
A może by tak basen w ogrodzie ...
jednak kwitna
Fauna & Flora w Internecie - ciekawy serwis WWW