Re: Re: RE: tulipanowiec

1. Data: 2000-02-11 10:48:19

Temat: Re: Re: RE: tulipanowiec
Od: K...@r...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich !
Z tymi nasionami to nie jest taka prosta sprawa gdyż podobno te drzewa w naszym
kraju ich nie wydają , kupić też nie jest tak prosto bo w pierwszym lepszym
ogrodniku ich nie ma więc jeśli ktoś wie gdzie to proszę o informację .
Bardziej ciekawe wydaje się to szczepienie ( i szybsze ) tylko na czym szczepić
tulipanowca oprócz innego tulipanowca , które ogólnie dostępne drzewo jest z nim
zgodne ?
Pozdrawiam .
Krzysztof Koszorz .

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-14 18:21:38

Temat: Odp: Re: RE: tulipanowiec
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <K...@r...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9...@g...newsgate.pl...

> [...]
szczepić
> tulipanowca oprócz innego tulipanowca , które ogólnie dostępne drzewo jest
Kolego
Polecam wycieczkę do Lipna koło Niemodlina woj. Opolskie.
Rośnie tam tulipanowiec który ma około 190 lat o obwodzie 418 cm ( wydaje mi
się, że więcej ale podaje za te wartość za Panem Cezarym Pacyniakiem autorem
przewodnika o najstarszych drzewach w Polsce).
Drzewo które obserwowałem miało silne liczne odrosty korzeniowe.
Ale czy wydaje nasiona tego nie sprawdzałem.
Teoretycznie bo sam nie potrafię wiem , że można szczepić odmiany - formy na
przystawke boczną za korę w marcu i przez stosowanie. Zraz 3 oczkowy z
środkowej częsci pędu. Podkładką jest tulipanowiec.
Uszanowanie
Jacek

1. Data: 2000-02-15 20:23:06

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie można kupić gatunek, (Kielce).

Widzieliście już w sprzedaży odmiany o różnych kształtach liści?
Na razie widziałem tylko "kolorowe": "Argenteovariegata" i "Aurea", ale
wydaje mi się, że przebarwienia jesienne będą nieciekawe. Widzieliście
jesienią przebarwione tulipanowce o różnobarwnych liściach w sezonie?

Pozdrowienia
p...@r...pl

Wycieczka do Keukenhof
A może by tak basen w ogrodzie ...
jednak kwitna
Fauna & Flora w Internecie - ciekawy serwis WWW
Nawilzacze