Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)

21. Data: 2009-05-01 11:52:31

Temat: Re: Garnek do gotowania ryzu (elektryczny)
Od: "kogutek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Wsypuje ryz do suchego garnka, nastepnie plucze go dwukrotnie w cieplej
> prawie goracej wodzie, dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra
> ponad poziom ryzu.
>
> Zawsze po wylaczeniu sie garnka z pozycji gotowanie, to jest po ok. 20 min.
> mieszam krótko ryz dostarczona lopatka oddzielajac spodnia warstwe od
> teflonu.
>
> Stosuje przewaznie ryz jasminowy, który kupuje w 5 kg opakowaniach, ale i
> inny ryz gotuje jednakowo i nigdy nie ma niespodzianek.
>
> Nie wyobrazam sobie gotowania ryzu, który ma byc podany na talerzu w inny

To ja nie chcę wiedzieć jak pomidora kroisz, jak przy najprostszej czynności
polegającej na ugotowaniu ryżu w torebce w zwykłym garnku z własnej inicjatywy
musisz się narobić. Stara prawda o Polakach nie ginie. Polak jak się przy
robocie nie narobił to mu się wydaje ze nic nie zrobił i mu się pieniądze za
pracę nie nalezą.

22. Data: 2009-05-01 12:23:08

Od: "Mirek1275" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kogutek" napisał :

> [...]
> robocie nie narobił to mu się wydaje ze nic nie zrobił i mu się pieniądze

Człowieku, ryż w torebkach a ryż z garka do gotowania ryżu to jest inna
bajka.
Polak nie zawsze musi wszystko robić na sztukę.
Gotuje dla własnej przyjemności a nie dla swojego psa.

EOT

23. Data: 2009-05-01 12:37:17

Od: "Mirek1275" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Adam Foton" napisal:

> Co daje taki garnek ?.....

Taki garnek daje mozliwosc zachowania odpowiedniej sypkosc, konsystencji
oraz oryginalnego smaku ryzu.
Przypomina mi to dyskusje nad waznoscia Swiat Bozego Narodzenia i
Wielkanocnych itd.
Jednemu pasuje zwykly ryz z torebki (tez taki czasami stosuje), drugiemu ze
specjalnego garnka.

Pozdrawiam! Mirek1275

24. Data: 2009-05-01 20:57:46

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Maj, 14:37, "Mirek1275" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
> Wielkanocnych itd.
> Jednemu pasuje zwykly ryz z torebki (tez taki czasami stosuje), drugiemu ze

Popieram.
Mam ten garnek od tygodnia i na prawde nie ma porownania do ryzu w
torebkach. Ryz z elektrycznego garnka jest znacznie smaczniejszy (nie
ma w nim tyle wody co w ryzu z worka - ktory jednak w wodzie plywa), i
"lepiej wyglada" (wg mnie).

Pozdrawiam
Rafal

25. Data: 2009-05-05 09:55:40

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przecież Mirek1275 napisał:
"(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
ryzu."
Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

26. Data: 2009-05-05 10:01:41

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wody powinno być objętościowo x2 w stosunku do ryżu.
JaC

-----

27. Data: 2009-05-05 12:34:47

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Maj, 11:55, Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> wrote:

> "(...)dalej zalewam ryz zimna woda "na oko" do centymetra ponad poziom
> ryzu."
> Czyli w tym specjalnym garnku ryż też pływa w wodzie...

Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
gotowania, woda w garnku juz nie plywa

A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

Pozdrawiam
Rafal

28. Data: 2009-05-05 15:59:36

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko, ze ona jest w 100% wchlaniana przez ten ryz. Pod koniec
> gotowania, woda w garnku juz nie plywa
>
> A jak gotujesz ryz w workach, to on caly czas w tej wodzie plywa.

sypany z pudelka/worka tez tak zrobisz bez problemu.
chociazby w glupiej mikrofalowce.
dajesz wody tyle ze pod koniec cala wchlonie ryz i po problemie.

ale jak ktos lubi ulegac marketingowca to jego sprawa i jego pieniadze :)
wszystko mozna zrobic w czyms specjalnym, chociaz bylby to zwykly garnek z
nazwa inna :)

--
pzdr
piotrek

29. Data: 2009-05-05 16:34:38

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <...@...ru> napisał w wiadomości

Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
wody.

30. Data: 2009-05-05 16:58:28

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Dowolny ryż na sypko - w dowolnym garnku: 1 szklanka ryżu + dwie szklanki
> wody.

dokladnie tak :)
zapomnialem dopisac ze w garnku lub nawet w mikrofalowce(mam wrazenie ze
czasowo jest szybciej, ale moze mi sie tylko wydaje)

--
pzdr
piotrek

Budynek gospodarczy - komplecik