Gazy

21. Data: 2007-11-20 10:01:56

Temat: Re: Gazy
Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

jerry wrote:

> Użytkownik "Pawel" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
ne.net...

> np. espumisan.

espumisan nie usuwa gazow, tylko zmniejsza napiecie powierzchniowe
dzieki czemu gaz "wchodzi w plyn", tu trzeba znalezc przyczyne gazow ...

22. Data: 2007-11-20 10:12:18

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> wlasnie, chyba to jest u mnie przyczyna, co mozna na to poradzic?
>
> jak unormowac prace jelit?

jakby przelatywało za szybko, gazy byłyby najprawdopodobniej cuchnące.

No, to teraz znaleźć przyczynę tego zbyt szybkiego przelatywania. Oj, nie
jest to proste, nie jest... podejrzewać można alergie (niekoniecznie IgE
zależne i niekoniecznie pokarmowe), predyspozycje genetyczne, nerwy,
tysiące innych rzeczy. Jak pisałem, bez podania objawów towarzyszących
ciężko strzelać.

--
www.vegie.pl

23. Data: 2007-11-20 19:06:05

Od: "Pawel" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> możemy się pozastanawiać grupowo, ale potrzeba więcej danych. Na przykład
> jak wygląda stolec (kupa), opisz go w miarę dokładnie - kształt, kolor,
> ba,
> nawet zapach - bo są kupy które śmierdzą, a są takie które cuchną pod
> niebiosa, czy gazy bardzo brzydko pachną, czy nie ma jakichkolwiek
> pozostałych objawów - nawet pozornie całkowicie niezwiązanych z problemem,
> typu obfite pocenie czy trądzik na plecach. Zwłaszcza te dodatkowe objawy
> by się przydały.

Stolec jest chyba troche dziwny bo jakby cienszy i po zrobiebieniu jakby
jednolita masa ale mialem klopty z hemoroidami co sie poprawilo gdy
odzywiam sie zdrowiej i sie nie obzeram duzymi porcjami.Moze to z
hemoroidow ?Kolor brazowy czasami troche ciemniejszy ale krwi chyba niema
gdyz zrobilem badania na obecnosc krwi i nie stwierdzono.
Poce sie dosc duzo przy uprawianiu sportu np. dluzszej jezdzie na rowerze
lub w domu na orbitreku ale to chyba normalne?Tradzika raczej niema ,czasami
pojawi sie jakis pojedynczy strupek .

24. Data: 2007-11-20 19:14:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel wrote:

> [...]
> jednolita masa ale mialem klopty z hemoroidami co sie poprawilo gdy
> odzywiam sie zdrowiej i sie nie obzeram duzymi porcjami.Moze to z

pozostale objawy raczej na nic nie wskazuja, ale stolec - powinien byc taki
twardy "klocek". Mazista kupa, na dodatek splaszczona, swiadczy albo o
schorzeniach jelita grubego (niekonicznie ciezkich, moze byc zwykla
nadwrazliwosc), albo o reakcji alergicznej - to z takich
najpopularniejszych rzeczy.

Nie miewasz czasami aby rozwolnien? takich... eksplodujacych wrecz? :)

Nie chodzi tu o duza ilosc wodnistego stolca jak w typowej biegunce, ale o
to, ze taka nie do konca twarda maz "wystrzeliwuje". Przydaloby sie zrobic
2 badania przynajmniej - IgE calkowite oraz morfologie krwi. Pierwsze
okresli, czy masz obecnie reakcje alergiczna, drugie pozwoli ewentualnie
zdiagnozowac oslabienie organizmu (chociaz naprawde ciezko to wyczytac ze
zwyklej morfologii, no ale jest szansa). Scianki jelit caly czas sie
regeneruja, jesli organizm jest oslabiony - ma z tym pewne problemy. Moga
one - teoretycznie - zaowocowac np szybszym przeplywem tresci pokarmowej,
co spowoduje wlasnie takie objawy jak masz.

--
www.vegie.pl

25. Data: 2007-11-20 19:28:08

Od: "Pawel" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpopularniejszych rzeczy.
>
> Nie miewasz czasami aby rozwolnien? takich... eksplodujacych wrecz? :)

Miewam takie czasami.Zadko ale zdarza sie wlasnie takie cos.O czym to moze
swiadczyc?

26. Data: 2007-11-20 19:47:47

Od: RafalM <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Pawel wrote:

> [...]

ja mam tradzik na plecach, znaczy taki lojotok, wychodza takie biale
"dzdzownice" nasilaja sie a potem ustepuja i tak w kolko ...

o czym to moze swiadczyc?

27. Data: 2007-11-20 20:41:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel wrote:

> Miewam takie czasami.Zadko ale zdarza sie wlasnie takie cos.O czym to moze
> swiadczyc?

No cóż, najpierw zrób te 2 badania o których mówiłem. Przyczyn może być
naprawdę dziesiątki, łącznie z pasożytami, candidą, początkami
wrzodziejącego zapalenia jelita... ale 2 najprawdopodobniejsze to będą
jednak albo problemy niedoborowe (brak któregoś ze składników pokarmowych),
albo najzwyklejsza w świecie alergia - niekoniecznie na coś co jesz.
Wziewna też da takie efekty.

Jeśli wyjdzie wysokie IgE ogólne - będziesz wiedział że masz problem z
alergią i w tym kierunku najpierw szukaj. Jeśli w morfologii wyjdzie coś
zbytnio zbliżonego do wartości granicznych - można szukać niedoborów.
Szczerze - z pamięci nie powiem Ci, które witaminy i minerały w przypadku
niedoboru dadzą jako objaw problemy z trawieniem. Na pewno któreś witaminy
z grupy B z tych popularnych, na pewno witamina B12, na pewno witamina A.
Dlatego właśnie pytałem o dodatkowe objawy, po nich można wnioskować o
niedoborach.

--
www.vegie.pl

28. Data: 2007-11-20 20:43:41

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

RafalM wrote:

> ja mam tradzik na plecach, znaczy taki lojotok, wychodza takie biale
> "dzdzownice" nasilaja sie a potem ustepuja i tak w kolko ...
>
> o czym to moze swiadczyc?

zazwyczaj (ale nie zawsze) trądzik jest objawem "zabrudzenia" organizmu
jakimiś toksynami, albo czymś co organizm traktuje jako toksynę. Może też
być zaburzenie któregoś ze szlaków metabolicznych na skutek niedoborów czy
chociażby nerwicy. Tak czy tak, nie jest niczym zdrowym - pamiętaj, że to
objaw a nie choroba.

--
www.vegie.pl

29. Data: 2007-11-21 08:50:11

Od: "sure" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słowo-klucz: przypuszczalnie jedyny:)

Zastanawiam się, jak "podpiąć" tutaj swoje pytanie, bo odnosi się jakoś do
wątku. Jak się ma do takich objawów związany z zesp. Gilberta nadmiar
bilirubiny. Z wiedzy dostępnej w necie jest tylko "może dawać objawy
dyspeptyczne", a jest to dla mnie pojęcie - worek, do którego można wszystko
wrzucić. Interesuje mnie to osobiście, zakładam, że nie jest to problem
założyciela wątku. Może wiecie,gdzie na ten temat można więcej doczytać? Chodzi
mi o materiały rzetelne, np. medyczne (opty - diety i cudotwórstwo odpadają)...

pozdrawiam,
sure

30. Data: 2007-11-21 18:15:43

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sure" <s...@p...onet.pl>

> [...]
> Chodzi
> mi o materiały rzetelne, np. medyczne (opty - diety i cudotwórstwo

Powinieneś spróbować starego środka żółciopędnego. Nazywa się gorzka sól.
Przepis na opakowaniu.
S*

Re: Ivabradyna !
Czy ktos mi przetlumaczy rozpznanie napisane w łacinie
hemoroidy i poród
jaki jest mechanizm oddychania ?
zapraszam na foeum -chudnij z glowa