Gdzie najcieplej

11. Data: 2008-03-25 16:59:35

Temat: Re: Gdzie najcieplej
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Dąbrowski wrote:

> Linia od Tarnowa do Przemysla, Na zachodzie Polski - okolice Zielonej Góry.

Dzieki za odpowiedzi - wyglada na to, ze jest kilka mikroklimatow. Czy
istnieje jakas bardziej szczegolowa mapa mikroklimatow, oprocz tej
zwyklej strefowej, jak tu

http://www.florlang.pl/strefy.html

Chodzi mi o cos tak szczegolowego, jak ta mapa Wielkiej Brytanii:

http://www.metoffice.gov.uk/climate/uk/averages/1971
2000/tmean/13.gif

Znalazlam inna ciekawa mape Polski, ale nie klimatyczna:

http://www.lib.utexas.edu/maps/atlas_east_europe/pol
and-landuse.jpg

MB

12. Data: 2008-03-25 17:23:25

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Sporo informacji można znaleźć tu: http://www.ib.uj.edu.pl/?d=artyk

Magda

13. Data: 2008-03-25 18:50:44

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

a...@g...com wrote:

> Sporo informacji można znaleźć tu: http://www.ib.uj.edu.pl/?d=artyk
>
> Magda

Owszem, informacje ciekawe, ale nie ma tam mapy, o ktora pytam.

MB

14. Data: 2008-03-25 19:00:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:13uiic7ap7m8235@corp.supernews.com...

> Owszem, informacje ciekawe, ale nie ma tam mapy, o ktora pytam.

W książce Murasa o iglakach jest. I o ile pamiętam to w encyklopedii AHS też
są strefy klimatyczne rozrysowane - wg norm amerykańskich.

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2008-03-25 19:03:22

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, informacje ciekawe, ale nie ma tam mapy, o ktora pytam.
>
> MB

cytat z wymienionej strony:
"MATERIAŁY KLIMATYCZNE
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ...
Aktualnie dane (odpłatne) z obszaru Polski"

Wiem z doświadczenia, że o jedną nieodpłatną mapę zawsze można się
zwrócić,
a dane będą raczej bardziej aktualne, niż na innych stronach www.

Magda

16. Data: 2008-03-25 19:07:32

Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]

"MATERIAŁY KLIMATYCZNE
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ...
Aktualnie dane (odpłatne) z obszaru Polski"

Z doświadczenia wiem, że o jedną nieodłatną mapę można zawsze się
zwrócić.
Uzyskanie jej jest jak najbardziej możliwe.

Magda

17. Data: 2008-03-25 21:21:54

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

? wrote:
> [...]

to możliwe, bo ja jeszcze nie widziałem w PL trawy, która rośnie w temp 1C.
temperatury mamy dodatnie od stycznia, więc może powinienem pojechać na wieć
skosić trawnik???
pewnie urósł...

> Kolego, pod grubą warstwą sniegu nawet rośnie,
> oczywiście przyrosty są minimalne, ale są.

wiem to od kilkunastu sprzedawców środków ochrony roślin z duuużej firmy,
(wszyscy po AR) że kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni, wzrost roślin
zamiera.
przyrosty mikronowe chyba nie zrobią plonu?
na co komu 8 tygodni temperatury +2C?
żytko urośnie, a może pszenica?
nie wierzę w to.
chyba, że oni są w błędzie, ja nie skończyłem AR...

moon

18. Data: 2008-03-25 21:23:46

Od: "moon" <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:

> [...]
>
> Z doświadczenia wiem, że o jedną nieodłatną mapę można zawsze się
> zwrócić.
> Uzyskanie jej jest jak najbardziej możliwe.

dawniej atlas geograficzny dla liceów miał wszystkie mapki ze średnimi temp.
zimy, lata i rocznymi, a także opady, itp.
myślę, że w niejednym atlasie to można znaleźć.

moon

19. Data: 2008-03-25 23:19:45

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fsbqft$pt$1@atlantis.news.neostrada.pl moon
<s...@y...com> napisał(a):

> ... kiedy temperatura spada poniżej 7 stopni,
> wzrost roślin zamiera.

Hejka. Siedem stopni to stosunkowo wysoka minimalna temperatura w
aspekcie wegetacji roślin. Dla nasion wielu roślin do rozpoczęcia
kiełkowania wystarczająca jest dość niska temperatura, niewiele wyższa od
punktu zamarzania wody. Np. gatunki warzyw klimatu umiarkowanego do
pobierania składników pokarmowych oraz do normalnego wzrostu i rozwoju
wymagają minimalnej temperatury 5-8°C.
Pozdrawiam fizjologicznie Ja...cki

20. Data: 2008-03-26 06:56:33

Od: "warsawyak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem, informacje ciekawe, ale nie ma tam mapy, o ktora pytam.

Taka mapa to tylko w Atlasie Klimatu Polski.

http://www.imgw.pl/internet/zz/zz_xpages/klimat/atla
s_klimatu.html

Poświęciłem jajka
jakie owovcowe
sadzić czy nie sadzić ?
Problem - poważny.
Jaka trawa na bardzo slaba i sucha glebe?